[6n2] Problem z paliwem, zaplonem ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

[6n2] Problem z paliwem, zaplonem ??

Post autor: nightmare_1984 »

Witam wszystkich forumowiczow :)
Na poczatku chcialem zaznaczyc ze przeczytalem mnostwo postow na tym forum zanim zalozylem ten temat. Tematow pokrewnych jest duzo ale na zadnym nie znalazlem odpowiedzi...

Otoz problem w mojej polowce (jak w opisie 1.4 TDI) polega na tym ze po dluzszym postoju (czasami wystarcza tylko 4h) ma ona problem z odpaleniem. Krecic musze z 2 po 8 sekund i za 2 ZAWSZE zalapie i od razu silnik precuje rowniutko. Gdy silnik juz zapali, zgasze go od razu zapalam ponownie to pali od strzala, tak samo na rozgrzanym silniku.
Wykluczam problem swiec (swiece zakupine nowe BERU, prad do swiec dochodzi, kontrolka na desce pojawia sie).
Wymienilem filtr paliwa na nowy, sprawdzilem na wszelkich mozliwych laczeniach czy nie ma wyciekow paliwa (wszedzie sucho, nigdzie sie nie wyciska), zalalem go ostatnio na SHELLU V POVEREM DIESEL zeby paliwko bylo dobrej jakosci i niestety problem caly czas wystepuje. Wyglada to tak jakby samochod od poczatku nie dostawal paliwa.....
dodam jeszcze ze bywaja momenty kiedy samochod nawet po postoju pali bez problemu (nie wiedzac dlaczego mu sie odmienia czasami)
Czy ktos ma jakies sugestie co to moze byc ? Czy jakis przekaznik, sterownik ?
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

lambda moze
Awatar użytkownika
petardoo
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:41
Lokalizacja: Mielec

Post autor: petardoo »

Miałem podobny problem.Wlałem dodatek(uszlachetniacz?) do paliwa i na razie jest spokój.Nie wiem czym było to spowodowane.Wilgoć?Kiepskiej jakości paliwo?
Awatar użytkownika
matii
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 27 paź 2009, 6:45
Lokalizacja: Wieruszów
Kontakt:

Post autor: matii »

Bardzo możlwe że jakiś śmieć jest w układzie paliwowym, lub pompka robi problemy. Kolejna rzecz jaki masz realny przebieg?
Była Cordoba Vario FL TDI
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Realny przebieg 220 tys. Jak na diesla nie wydaje mi sie to duzo.
A te problemy spowodowane zla jakoscia paliwa wyjda po podpieciu POLOwki pod komputer ?? I dlaczego dzieje sie tak tylko po odstaniu czyli na zimnym ??
Lambde jak moge sprawdzic i gdzie ona sie znajduje w naszych polowkach ??

[quote=""petardoo""]Miałem podobny problem.Wlałem dodatek(uszlachetniacz?) do paliwa i na razie jest spokój.Nie wiem czym było to spowodowane.Wilgoć?Kiepskiej jakości paliwo?[/quote]
Miales tak tylko na zimnym silniku ??
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

[/quote][quote=""Zoodix""]lambda moze[/quote]
[quote=""nightmare_1984""]Lambde jak moge sprawdzic i gdzie ona sie znajduje w naszych polowkach ?? [/quote]

W polówkach 1.4 TDI nie ma sondy lambda
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

no to wybacz ale pewnie jest cos podobnego nieznam sie na dieslach


Jeśli się na czymś nie znasz to nie pisz tylko tak żeby pisać i proszę, nie wprowadzaj ludzi w błąd.


/bleah1986
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

A co z tym komputerem (VAGiem), wykaze cos ??
Zapomnialem jeszcze dodac ze ostatnio odkrylem iz nie mam filtra powietrza :/ Nie wiem jak poprzedni wlasciciel mogl tak jezdzic :/ Ja jeszcze tez nie zakupilem bo odkrylem to w sobote. Ale czy to moze miec jakikolwiek zwiazek z gorszym odpalaniem zimnego silnika ??
B
BareK126
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:48

Post autor: BareK126 »

Kolego proponuje przejechać sie na tester serwisowy VAS i zrobienie testu szczelnosci pompowtrysków! Najprawdopodobniej musisz wymienić uszczelnienia na pompowtryskach. Paliwo po tych 4 godzinach schodzi z układu i musisz troche pokręcić zeby zapalił. Radze to zrobić jeszcze przed dużymi mrozami bo bedziesz miał spore kłopoty!
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

[quote=""BareK126""]Kolego proponuje przejechać sie na tester serwisowy VAS i zrobienie testu szczelnosci pompowtrysków! Najprawdopodobniej musisz wymienić uszczelnienia na pompowtryskach. Paliwo po tych 4 godzinach schodzi z układu i musisz troche pokręcić zeby zapalił. Radze to zrobić jeszcze przed dużymi mrozami bo bedziesz miał spore kłopoty![/quote]
Brzmi niezbyt fajnie :/ Takie cos moge zrobic gdzies tylko w serwisie czy u jakiegos mechanika tak jak diagnostyke VAGiem tez ?? Dodam ze jakis czas temu mialem wymieniana uszczelke pod glowica i przy tej okazji byla ona tez naprawiana (wymianiane jakies uszczelniacze - na zaworach bodajze)
B
BareK126
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:48

Post autor: BareK126 »

Vas to tester fabryczny vw/audi zakłady niezależne posiadają też takie testery, czy Vagiem się da to zrobić nie wiem. Uszczelniacze na zaworach to nie to samo co na pompowtryskach. Zajmij się tym bo w zimie załatwisz akumulator raz dwa.
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

[quote=""BareK126""]Vas to tester fabryczny vw/audi zakłady niezależne posiadają też takie testery, czy Vagiem się da to zrobić nie wiem. Uszczelniacze na zaworach to nie to samo co na pompowtryskach. Zajmij się tym bo w zimie załatwisz akumulator raz dwa.[/quote]
A jak sie kolego do tych uszczelniaczy dostac ? Wystarczy ze zdejme pokrywe zaworow czy jescze cos wiecej trzeba ?? Generalnie moge to robic sam czy oddac do jakiegos mechanika ?
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Byłem dzis na VAGu i tam zero jakichkolwiek bledow...
To co mogl posprawdzac z pompowtryskami (choc nie wiem co mogl tam VAGiem sprawdzic), jakims cinieniem to tez wszysko idealnie.
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Zauwazylem u siebie dodatkowy objaw jakim jest dostawanie sie paliwa do oleju :/
Nie duzo ale jednak da sie to zauwazyc stawiajac auto codziennie w tym samym miejscu i obserwujac bagnet....
Czy w takim wypadku moge byc niemalze pewien ze beda to uszczelniacze na pompowtryskach czy moze co innego ?
Wiem ze nie ma na co czekac i trzeba czym predzej wstawic auto do warsztatu ale malo jest specjalistow ktorzy zajmuja sie pompowtryskiwaczami (nawet we Wrocławiu). Narazie znalazlem tylko 1 a chcialbym jeszcze jakiegos zeby miec jakies rozeznanie cenowe.... A moze zna ktos jakiegos we Wrocławiu lub okolicy ?
B
BareK126
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:48

Post autor: BareK126 »

raczej na 100% do wymiany uszczelniacze na pompkach, sam tego raczej nie zrobisz a nawet nie próbuj.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”