Hamulec ręczny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Hamulec ręczny

Post autor: Crazy »

Teraz chcę spytać na temat hamulca ręcznego.
Jakiś miesiąc temu wymieniałem linki do ręcznego, bo lewe koło w ogóle nie łapie (linka była zapieczona)
po wymianie linek szczerze powiem że nie polepszyło się.
Pytanie takie, czy muszę wymieniać szczęki (oraz bębny) z powodu nierównomiernego zużycia, czy ewentualnie co?
Wczoraj naciągałem linkę, prawe trzyma dobrze, a lewe mogę ręcznie obrócić na zaciągniętym ręcznym.
Czekam na porady
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 13:16 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Zobacz jak wyglada to po zdjeciu bebna. Byc moze cos Ci sie zapieklo albo pelko w tym kole.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Jeśli linka działa bez zarzutu, to musowo coś w bębnie - cylinderki, abo co...
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

cylinderki chyba odpadają, bo idea ręcznego jest hamulec awaryjny, czyli gdyby te same cylinderki nie zadziałały, czyli jednak szczęki będą do wymiany z tego co widzę po opiniach ;)
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

mógł sie rozciec cylinderek :roll:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Cylinderki na 100% odpadają, bo one są używane tylko w przypadku naciskania hamulca nożnego. Hamulec ręczny zaciska szczęki w bębnie drogą zupełnie inną. To coś jak w rowerze, ciągniesz za linke i hamuje ;) Nie wiem jak to wytłumaczyć. Ale jak ostatnio remontowałem z ojcem cały tylni układ hamulcowy to ręczny idzie swoją drogą a cylinderki swoją. Na ręczny składa sie cały czysto mechaniczny układ. Wszystko jest świetnie pokazane na fotce.

Obrazek
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""zulv""]Cylinderki na 100% odpadają, bo one są używane tylko w przypadku naciskania hamulca nożnego[/quote]
tak masz racje :mrgreen:
tylko jak jedne koło :arrow: bęben hamulcowy bendzie cały zalany hydrolem to też nie bendzie hamować :roll:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
H
Heinz
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:27

Post autor: Heinz »

żeby dobrze wyregulować ręczny to musisz sprawdzić czy te ramię co do niego jest podłączona linka, cofa się maksymalnie ( jest schowane za szczękę). Następnie musisz sprawdzić czy ten klin od samoregulacji umie się przesuwać na dół jak naciskasz hamulce roboczy. ( ramię schowane za szczękę, klin najpierw wciśnięty do góry, załóż bęben, naciśnij hamulec roboczy z całej siły, ściągnij bęben i zobacz w jakiej pozycji jest ten klin) oczywiście żeby klin się przesuwał do tego potrzebny jest sprawny cylinderek.
linka z ręcznego też musi się cofać do pozycji za szczękę po zaciągnięciu, jeśli nie samo regulator nie zadziała prawidłowo.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

w mordę! normalnie to wydrukuje i przećwiczę na aucie :-D
Dzięki! :roll:
l
lortek
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 20 kwie 2009, 12:01

Post autor: lortek »

[quote=""Heinz""]żeby dobrze wyregulować ręczny to musisz sprawdzić czy te ramię co do niego jest podłączona linka, cofa się maksymalnie ( jest schowane za szczękę). Następnie musisz sprawdzić czy ten klin od samoregulacji umie się przesuwać na dół jak naciskasz hamulce roboczy. ( ramię schowane za szczękę, klin najpierw wciśnięty do góry, załóż bęben, naciśnij hamulec roboczy z całej siły, ściągnij bęben i zobacz w jakiej pozycji jest ten klin) oczywiście żeby klin się przesuwał do tego potrzebny jest sprawny cylinderek.
linka z ręcznego też musi się cofać do pozycji za szczękę po zaciągnięciu, jeśli nie samo regulator nie zadziała prawidłowo.[/quote]

no wlasnie... ja tez mam problem z recznym... mam wymienione szczeki i wszystkie sprezynki i jeden cylinderek z tyłu... wg mechanika ktory mi to robil linka chodzi... ale reczny nie trzyma... moj mechanik twierdzi ze reczny mi nie bedzie dzialal dopuki nie odpowietrze calkiem przód lewy i tył prawy, a tego nie da sie zrobic bo z przodu mam urwany odpowietrznik, układ mi sie nie zapowietrza... i hamulce mi działają... moj mechanik twierdzi ze jak sie odpowietrzy to ze reczny bedzie działal... i mowi ze lewe tylne kolo mi bardziej, mocniej trzyma na recznym niz to prawe.... czy to moze miec wpływ na reczny? to reczny jest niezalezny czy jednak jest inaczej?
...inny mechanik twierdzi ze reczny powienien dzialac niezaleznie od tego jak zapowietrzony jest układ... to jak to jest z tym recznym?
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

zmien mechanika... reczny dziala obojetnie czy zapowietrzony jest uklad czy nie... mozesz odkrecic wszystkie przewody hamulcowe i reczny bedzie i tak dzialal ( sprawdzone na wlasnej skórze :D )
swoja droga mi nie lapie prawa strona reczny... jak bede kial czas to zmienie.... tylko beben nie chce mi zejsc po dobroci... jak go lekko zdjac??? wiem ze w fiescie trza samoregulator luzu cofnac... gdzie cuś takiego jest w 2f??
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
komar
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 06 kwie 2009, 19:09
Lokalizacja: żukowo

Post autor: komar »

to nie mechanik to :yahoo: weteryniarz :rotfl:
koledzy mają racje zmień klinike :wave:
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

:-D kumplowi pompka poszłą od hamulca, gdyby nie ręczny to kumpel był by w kawałkach, więc na ręczny płyn/powietrze/deszcz/śnieg i inne bóg wie co nie mają wpływu ;)
Awatar użytkownika
stanley2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:23

Post autor: stanley2000 »

mechanik ma fantazje :)
a co do linek to mogły rdzy przyłapać, pęknąć gdzieś koło chaczyka, czy gdzikolwiek...mi ręczny nie odbijał przy prawym kole jak osłona od linki pękła właśnie przy nieszczesnym chaczyku podtrzymującym ją...chwilowo naprawiłem to poprzez wyprostowanie linki i oklejenie na ścisło kilkoma warstwami izolacji,teraz bynajmniej odbija...ale i tak po nowym roku muszę ja wymienić :) podobno koszt obu linek to 45zł więc nie aż tak dużo :) pozdrawiam.
polo III, 2000r, 1.4MPI AKK (60kM) benz/lpg 8,5-9l/100km gazu
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote=""adr0444""] tylko beben nie chce mi zejsc po dobroci... jak go lekko zdjac?[/quote]
poprzez otwór na szpilkę trzeba wstawić wkrętak lub pobijak i podnieść do góry samoregulator
Obrazek
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”