Dziwny problem po wymianie rozrządu.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Dziwny problem po wymianie rozrządu.

Post autor: suff »

Cześć,

ostatnio miałem wymieniany rozrząd i po wymianie na biegach 1,2 i 3 słychać głuche puknięcie. Nie jest to regularne ponieważ czasami się pojawia przy przyspieszaniu, a czasami przy odpuszczaniu gazu. Z mechanikiem zauważyliśmy że tylna łapa skrzyni biegów jest skorodowana i tuleja metalowo gumowa tej łapy się już rozpada. Została wymieniona na nową Febi, niestety nie pomogło i głuche uderzenie było dalej słyszalne. Z racji, że dzwięk pojawia się po stronie pasażera drugim podejrzanym stał się układ jezdny. Dzisiaj auto było w SK na trzepakach. Niestety ani amortyzatory, ani wahacze ani końcówki, ani przeguby nie są problemem. Pojawiło mi się w głowie pytanie czy przypadkiem źle wymieniony rozrząd może powodować takie objawy? Silnik chodzi jak pszczółka i poza tym jednym objawem nic nie wskazuje na złe wykonanie usługi. Dodam, że nie miałem wcześniej do czynienia z takimi objawami.
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

wymiana rozrządu raczej na pewno nie spowodowała tych objawów szukaj w zawieszeniu, mocowaniu silnika i skrzyni
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

to już też ustaliłem. ponownie sprawdziliśmy z mechanikiem rozrząd i tam wszystko jest ok. Jeśli chodzi o samo zawieszenie to tak jak pisałem dzisiaj auto było na trzepakach i tam nic nie wykazało więc podejrzewam że dobrze wyglądające zewnętrznie przeguby rozpadły się w środku. Jutro jadę jeszcze się upewnić i zakupić nówki. Zobaczymy co się okaże.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

suff a może rolka napinacza
a może osłony termiczne ci gdzieś fruwają.. mocowanie poszło
przyczyn może być wiele.. czy przed wymianą też było to słyszalne???
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

nie. dopiero po wymianie rozrządu. Wszystkie rolki są nowe firmy INA.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

mi to pachnie na usterkę w układzie przeniesienia napędu, sprzęgło kiedy wymieniane było?
jeśli stuk jest przy przyśpieszaniu zwalnianiu i jest to chrupnięcie/stuk to tak jak wyżej też podejrzewałbym przeguby zewnętrzne.

Zrób taki test na połowie skrętu spróbuj dosyć żwawo ruszać (w granicach rozsądku ale dosyć szybko) raz koła w lewo a raz w prawo, jeśli chrupnie to już wiesz co wymieniać.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

sprzęgło nie wiem kiedy dokładnie było wymieniane, ale z tego co pamiętam to przy okazji wymiany skrzyni biegów która była w lutym. Co do testu to dzięki za poradę jutro potestujemy, chociaż wiem jak chrupie zewnętrzny przegub i to nie jest ten dźwięk.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

suff sprawdz osłone rozrządu czy jest cała dobrze wsadzona i zapięcia są na miejscu
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

osłona sprawdzona, nic tam nie lata. obadaliśmy prawy przegub i okazało się że po trzepakach i powrocie na warsztat zrobił się megaluz na prawym. Dam jutro znać co i jak po wymianie, aby było dla potomności.
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

dobra. problem rozwiązany. Problemem okazał się być prawy wewnętrzny przegub. Wymienione prewencyjnie oba z prawej strony.
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

wymiana przegubów wewnętrznego i zewnętrznego na prawej półośce rozwiązała problem
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”