Mocniejszy alternator

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Mocniejszy alternator

Post autor: BALON »

czy w każdym 2f były tej samej mocy alternatory?

może w dieslu były mocniejsze ?
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

były dwa alternatory 55Ah lub 65Ah teraz pytanie który ty masz.
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

W dieselku alternator boscha ma 70A
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

ja mam 3f czyli zakłdam opcje że mam 55A

a była by możliwość założyć 65A lub 70A

bez jakich kolwiek przeróbek? / lub co musi być inne ?
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Nie wiem czy altek z diesla będzie pasował do benzynki (technicznie i fizycznie), bo silnik D kręci się do 5000 obr/min a B do 7000obr/min więc może cza będzie inne szajbki zastosować ??? :scratch:
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

rdylus
Etka nie podaje aby byly alternatory 70Ah

ja mam teraz w dieslu alternator z benzynki i wszytsko smiga.

jesli masz 55 to bez problemu zakladasz 65 wystarczy ze taki kupisz.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="bruczyk"]Ah[/quote]
gwoli ścisłości to ampero-godziny to jest jednostki pojemności.

reszta się zgadza, alternatory były
55A: 031903017CX; 036903017HX
65A: 036903017KX; 068903017TX; 068903017MX
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote="rdylus"]Nie wiem czy altek z diesla będzie pasował do benzynki (technicznie i fizycznie), bo silnik D kręci się do 5000 obr/min a B do 7000obr/min więc może cza będzie inne szajbki zastosować ??? :scratch:[/quote]
Bedzie dzialac bezproblemowo, wujaszek do traktora zalozyl z vw golfa mk1 i laduje nawet przy 500obr/min :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Ktoś na forum miał od golfa mk2, jeśli się nie mylę to alienek.
A jest możliwość wsadzenia do diesla jeszcze mocniejszego alternatora??
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
j
jozefg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 sie 2010, 7:18
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jozefg »

[quote="BALON"]ja mam 3f czyli zakłdam opcje że mam 55A

a była by możliwość założyć 65A lub 70A[/quote]Można. Tylko po co?

55A x 14V = 770W ( 0,77kW)

Masz w polówce więcej odbiorników energii? Wątpię.

Raczej proponuję sprawdzenie regulatora czy reguluje w granicach 14,2 - 14,4 V, jeżeli nie - do wymiany.
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

[quote="bruczyk"]rdylus
Etka nie podaje aby byly alternatory 70Ah
[/quote]

Głowy se nie dam uciąć, ale sprawdzę jeszcze- niedawno był w serwisie i widniała na nim (chyba) oryginalna naklejka 70A
[quote="adam"]
Bedzie dzialac bezproblemowo, wujaszek do traktora zalozyl z vw golfa mk1 i laduje nawet przy 500obr/min :D[/quote] tak przy 500 ładuje, ale jak długo będzie śmigać przy 5000-7000 obr/min. złe przełożenie też będzie może miało wpływ na wytrzymałość/przegrzewanie się alternatora - jeżeli w ogóle jest jakaś różnica w szajbkach bo nie mam pojęcia - sam se grzebie przy autkach (skończyłem technikum budowlane, także jestem mechanikiem amatorem bez zaplecza teoretycznego.) więc co do szajbki to nie jestem pewien :)
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
Jak87
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Jak87 »

Podłączę się do tematu, jeśli już podmieniać alternator na 65A
kupić na szrocie i go zregenerować, czy kupić zamiennik?
co powiecie o firmie Lauber?


//
[quote="jozefg"]Można. Tylko po co?
55A x 14V = 770W ( 0,77kW)
Masz w polówce więcej odbiorników energii? Wątpię.[/quote]
To jest brak wiary w ludzkie umiejętności :)
Światła: przód 2x żarówka od mijania, 4x żarówka od postoju + tył,
Caraudio: radio + 2głośniki + wzmak i tuba,
Zima,ogrzewanie: ogrzewanie tylnej szyby + wiatrak, a do tego wycieraczki

przy złej pogodzie i masakrycznie basowej muzie jak nic przekroczysz te 0,77 ;P
Ostatnio zmieniony 22 paź 2010, 1:31 przez Jak87, łącznie zmieniany 1 raz.
.,; Polo 86c 1,3NZ rocznik 88\' ;,.
viewtopic.php?f=56&t=30903
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="Jak87"]Podłączę się do tematu, jeśli już podmieniać alternator na 65A kupić na szrocie i go zregenerować, czy kupić zamiennik?co powiecie o firmie Lauber?[/quote]

ja mam ze śrutu zregenerowany :grin:

niemam przekonania do chińskiej taniochy :acute:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

[quote="jozefg"][quote="BALON"]
Raczej proponuję sprawdzenie regulatora czy reguluje w granicach 14,2 - 14,4 V, jeżeli nie - do wymiany.[/quote][/quote]
Gdzie znajduje sie ten regulator??
Zapewne gdzieś pod maską? Tam koło bezpieczników ??
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”