[6n2] Nowy nabytek i już problemy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Volterius
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:09
Lokalizacja: Zabrze

[6n2] Nowy nabytek i już problemy

Post autor: Volterius »

Witam,
W zeszły wtorek stałem się szczęśliwym posiadaczem Polo. Samochód zakupiłem w Zabrzańskim komisie, sprowadzony z Niemiec. Polo z 2001 roku, wersja match (cokolwiek to znaczy), silnik AUA 1.4 16V 55KW 75KM, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby itd itp. Na miejscu wszystko było ok, żadnych błędów, samochód bardzo zadbany, jestem z zakupu bardzo zadowolony. Pierwsze cztery dni po kupnie, pełnia szczęścia, bezproblemowe życie. Poniżej zdjęcia :) !

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jednak w piątek wybrałem się na wycieczkę do Wrocławia i dziś w niedzielę wróciłem do domu (w sumie zrobiłem ponad 500km).
Pierwszy problem pojawił się jak już dojeżdżałem do celu, stojąc w korku zapaliła mi się ikonka EPC. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika znikła i już ponownie się nie pojawiła... Czy to jest w miarę w normie?
Następnego dnia rano Po zapaleniu silnika zdziwiło mnie, że ikonka poduszki powietrznej się świeci :/ ! Nie pokoi mnie to trochę, bo z tego co wyczytałem na forum przyczyny są przeróżne, oby tylko nie było tak, że jakiejś poduchy nie mam :/ (auto nie bite z tego co ustaliłem)... Głównym podejrzanym dla mnie jest kierownica, a mianowicie nie dawno zakładana była skóra na nią i jestem ciekaw czy to może być przyczyną? Tylko dlaczego to się pojawiło po trzech dniach? Dodam, że trochę ciężko się trąbi (skóra się nie wyrobiła w miejscu w którym podchodzi pod pokrywę). Ogólnie kierownica bardzo mi się podoba, wygląda wspaniale, doskonale się ja trzyma. Poniżej zdjęcie kierownicy:

Obrazek

Kolejny problem pojawił się dziś jak już dojeżdżałem do domu, zaświeciła mi się ikonka CHECK :/ ! Trochę mnie to dobiło, bo w ciągu trzech dni pojawiły się wszystkie możliwe błędy :/ ! Na razie nie wiem czy będzie się świeciła nadal, sprawdzę dopiero później.

Czy powinienem się martwić? Dodam, że silnik pracuje równo, trzyma na luzie lekko poniżej 1000 obrotów, na autostradzie spokojnie jechałem 140km/h, odpala od razu po przekręceniu kluczyka.
Jakoś na dniach w związku z tym muszę pojechać gdzie by mi to wszystko sprawdzili.

Wymieniłem dotychczas filtry powietrza, zamierzam wymienić filtr paliwa, oleju, olej, zrobić zbieżność kół, rozrząd jak wynika z ASO był nie dawno wymieniany, ale to jeszcze sprawdzi mechanik.

Z tego co wyczytałem ogrom z Was ma swój własny kabelek do systemu VAG i coś czuję, że sam sobie takowy zakupie. Nie wiem tylko który (na forum są tematy, z linkami do aukcji allegro które już nie istnieją :/ ). Najtańszy ten niebieski... Warto? A program do kompa mam popytać na forum z tego co widziałem :) ! Tylko czy mogę coś popsuć używając tego? Niby znam się na komputerach, ale spieprzyć też potrafię? Używałbym tego głównie do kasowania błędów i patrzenia co się dzieje, żadne modyfikacje itp.
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Możesz popsuć, ale nie jest to proste. Jedynie nie możesz robić diagnozy Air Bag, bo możesz uszkodzić ten układ.

Pierwsze co to na pewno musisz podpiąć się pod komputer. Trochę przykre, że nagle tyle błędów. Ale tak to już bywa jak kupujemy z komisu auto. Dlatego zawsze warto mieć rezerwę 2-3tyś na ewentualne usterki zamaskowane przed nami.

Czy zauważyłeś jakieś problemy z samochodem? Nie mówię tu o kontrolkach tylko odczucia audio-wizualne jakie możesz stwierdzić nie patrząc na deskę.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
Volterius
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Volterius »

To porozglądam się i zakupię kabelek w najbliższym czasie.

Dokładnie w tym momencie moje polo jest u mechanika, wymieniają olej, filtry, robią zbieżność kół i jak się okazało były do wymiany jakieś gumy w zawieszeniu. Po tym wszystkim podjadę gdzieś na komputer (tam gdzie robię liczą sobie za to 70 zł :/ ). Z okna widzę salon Skody zapytam ile tam by to kosztowało.

Co do poduchy, to jak doradzacie? Zdjąć najpierw i sprawdzić kierownicę? Muszę poszukać info na forum bo zapewne gdzieś instrukcję do tego znajdę ;) !
Tylko czy warto jechać na komputer przed sprawdzeniem złącz poduszek? Bo jak coś się odczepiło, niema styku to błąd potem nie znikanie i podwójne koszty będą z jego usuwaniem?

Problemów żadnych nie zauważyłem. Samochód jeździ dynamicznie (porównując do mojego starego Accenta z silnikiem 1.3), brzmi chyba też dobrze, równo pracuje, jedynie na zimnym silniku mu trochę obroty skaczą, ale to chyba norma z tego co czytałem. O spalaniu się nie wypowiem, przejechałem 500km na około 40l, ale to nie pewne dane. Dwa do tankowania, trochę paliwa było wcześniej. Teraz mi się rezerwa zapaliła to jak zatankuje zobaczę ile na tym przejadę do kolejnej.
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Skoro 70zł podpięcie pod komputer to za połowę tej ceny możesz już kupić kabel (a za 70zł to już taki porządniejszy). Programy gdzieś znajdziesz.
No i z diagnozą chętnie na forum pomożemy.

Po zakupie to prewencyjnie rozrząd + olej to podstawa. A reszta problemów w takim razie pewnie dopiero z komputera zostanie odczytana.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
Volterius
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Volterius »

Wiem, że temat już był wałkowany, ale zapytam ze względu na to, że gdzie nie wejdę są podane linki do aukcji i potem komentarze kup, weź droższy itp jak np. TU .
To np http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-usb ... 07079.html może być? Przyznam się, że głównie sugerowałem się ilością kupujących.

To w takim razie jutro zamówię któryś kabelek i na razie odpuszczę sobie wydawanie x złotych na to u mechanika... Program vag-com widzę szeroko dostępny w internecie chociażby na pebie :) !

To jak dobrze pójdzie już w tym tygodniu się podepnę pod kompa (wtyczka za zapalniczką?) i napisze co mi tam się wyświetliło ;) ! Narazie dziękuję za pomoc :) !

P.S. Samochód wrócił z warsztatu i odpoczywa w garażu z świeżymi płynami;) !
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Jakikolwiek kabel będzie dobry. Na płytce dostaniesz programy więc bez pobierania i szukania się obejdzie. A ten "najnowszy układ FTDI 232BL" to chwyt marketingowy. Gniazdo jest za zapalniczką.
Obrazek
Awatar użytkownika
janoelektryk
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 07 cze 2010, 22:14
Lokalizacja: W******e

Post autor: janoelektryk »

Tylko podpowiem żeby nie kupować tych niebieskich (jest ich pełno na allegro) bo to straszny szajs made in China lepiej dołożyć 10zł kupić czarny posłuży na pewno długo.
*ROBIĘ*to*co*LUBIĘ*to*znaczy*NIC*
Obrazek

hasło: rekin
Awatar użytkownika
Volterius
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Volterius »

Zamówiłem dziś już u tego samego sprzedawcy co podałem linka wyżej, mam nadzieje, że w przeciągu 2 dni paczka dojdzie i zobaczę co jest nie tak, bo się nie pokoje o autko :/ !

Przy okazji napisze o kolejnym problemie. A mianowicie mam dokładnie to samo o czym pisał spiderek w tym temacie.
U mechanika powiedziałem, że mam taki problem i czy linkę wymienić a on tylko w kółko mówił, że sprzęgło musiałby rozebrać bo on nic nie czuje :shock: ... Muszę się wybrać do innego gościa bo ten jakoś nie bardzo chciał współpracować w tym temacie :/ . Dodatkowo, nie wiem czy to jest z tym związane, na "zimnym silniku" ciężko wpadają biegi, po dłuższej jazdy problem jakby znikał. I teraz pytanie jeżeli bym wymieniał to na zwykłą linkę czy na samoregulującą? Bo różne opinie czytałem. W sumie tragedii niema, ale lepiej wiedzieć czy w najbliższym czasie jakieś dodatkowe koszta się szykują.
Awatar użytkownika
Volterius
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Volterius »

Dziś dostałem kabelek i przed chwilą w garażu podpinałem się pod kompa.
Niestety nie obyło się bez problemów... stery zainstalowałem, wszystko ok. Potem chciałem zainstalować program vwtool bo do niego dostałem dokładną instrukcję wraz z kabelkiem, ale podczas instalacji wyskakiwał błąd jakiegoś kodeka... olałem bo w końcu miałem jeszcze 4 inne programy. Zacząłem od VAG-COM, wyskoczył komunikat, że mam zrobić test w opcjach, zrobiłem i wyskoczyło coś takiego:
Obrazek
Chyba ok?
Ale niestety po przejściu na 01-Engine po 13 próbie napisał mi, że nie można się połączyć, coś tam z bitrate :/ . W ustawieniach portu (COM1) dałem opcje na 1ms jak w instrukcji itp :/ nie wiem oco kaman...
Spróbowałem użyć drugiego dostępnego programu był to VAG PL. Za pierwszym razem wyskoczył błąd połączenia po x próbach, ale za drugim już się udało i po kliknięciu w Engine Pojawiły się dwa błędy:
Obrazek
16785 - Recyrkulacja gazu wydechowego (EGR) niewystarczający przepływ.
17961 - Czujnik MAP, BARO - zła wartość > słaby przepływ dolotu, wydechu, zawór EVAP, przewody

Co do pierwszego błędu znalazłem temat o nim tu: viewtopic.php?f=17&t=16730&hilit=16785 . Czy muszę wymieniać ten zawór :| ? Prowadzić modyfikacje o jakich mowa ?
Oba błędy wykasowałem po czym przejechałem się parę kilometrów narazie ich niema.
Dodam, bo nie wiem czy to istotne, po pojawieniu się tych błędów już wymieniałem olej silnikowy, filtr paliwa i filtr oleju (filtry powietrza dzień przed).
Ktoś pomoże w rozszyfrowaniu problemu? Może narazie po wykasowaniu poczekać i jak się nie pojawi znowu błąd zapomnieć o tym?

Druga sprawa to błąd poduszki. Chciałem wejść w tą opcje ale dostałem ostrzeżenie o możliwości uszkodzenia modułu zwłaszcza roczników 2000-2001 (mój to 2001) więc anulowałem. Czy powinienem się bać tam wchodzić :D ? Jeśli tak to jak skasować błąd poduszki?


P.S. Sorki za ściane tekstu, ale jakoś tak samo mi się rozpisuje :P
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Volterius"]Ktoś pomoże w rozszyfrowaniu problemu? Może narazie po wykasowaniu poczekać i jak się nie pojawi znowu błąd zapomnieć o tym?[/quote]
Sprawdź za jakiś czas czy błędy wyskoczyły ponownie. Jak nie to wszystko ok.
[quote="Volterius"]Czy powinienem się bać tam wchodzić ? Jeśli tak to jak skasować błąd poduszki?[/quote]
Powinieneś. Jak uszkodzisz moduł to czeka cię jego wymiana lub regeneracja. Było i o tym na forum.
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

egr, wykrec i wyczysc pozadnie, moze pomoze, to proste nawet dla laika, ale przygotuj sie ze moze byc bardzo brudny, wyczyszczenie go do czysta zajmie ci z godzinke
Awatar użytkownika
Volterius
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Volterius »

Dzięki za odpowiedź. Do tej pory nie miałem pojęcia co to jest to EGR, poszperałem poczytałem i już coś wiem :D ! Powoli zdaje sobie sprawę, że nie wiem nic, a nic o silnikach ;) ! Oglądałem na youtube jakieś filmiki jak to czyszczą, poczytałem forum np. tu i tu .
Szkoda, że niema fajnego manuala z fotkami co i jak :) (chyba, że jest ale nie znalazłem). Zaraz pójdę do samochodu i oblookam gdzie to jest.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Volterius"]Szkoda, że niema fajnego manuala z fotkami co i jak (chyba, że jest ale nie znalazłem). [/quote]
Zawsze może go zrobić przy okazji swoich działań :)
Awatar użytkownika
Volterius
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Volterius »

[quote="czaja"]Zawsze może go zrobić przy okazji swoich działań :)[/quote]

Dokładnie o tym pomyślałem stojąc przed silnikiem ;) !
Chętnie go zrobię, ale potrzebowałbym odrobinę pomocy. Na początku ustalenie lokalizacji :D . Czy to co mam wyczyścić zaznaczyłem czerwonym kółeczkiem (porównuje z zdjęciami z allegro)?
Obrazek

Czyli demontujemy ten plastik z napisem 1.4 16V (4 imbusy). Czy dam rade to zrobić nie demontując tego, chociaż chyba byłoby ciężko?

Obrazek

Co to jest to na żółto zakreślone? Powinno tak dyndać? Gdzieś coś czytałem o jakimś filtrze na końcu rurki, czy to to (tam to inaczej wyglądało)?

Mam odpiąć czarny kabelek, odkręcić ustrojstwo i przeczyścić mu otworki? Szmatka wystarczy czy zakupić jakiś środek chemiczny? Drucik? Coby się dobrze do zadania przygotować i nie latać po sklepach po rozkręceniu tego...

Proszę o ewentualne uwagi i porady, zdjęcia będę robił an bieżąco więc manual będzie zrobiony :) .

[size=99px]P.S. Irytujące jest to czekanie na autoryzacje :P .[/size]
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Volterius"]P.S. Irytujące jest to czekanie na autoryzacje .[/quote]
Jeszcze 3 posty i bedziesz miał spokój. A to jest po to aby nowi osobnicy nie pisali głupot tylko uzyli najpierw opcji szukaj.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”