Nagłe przerwy w pracy silnika 2!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dam44
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 14 kwie 2009, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Nagłe przerwy w pracy silnika 2!

Post autor: dam44 »

Witam mam problem z moim polo, postaram się przedstawić krótką historię tej usterki. Otóż w marcu/kwietniu pojawił się objaw, że polo podczas jazdy na ciepłym silniku przerywało pracę. Przerwa objawia się tym - po dodaniu gazu następuje szarpnięcie i obrotomierz spada do zera i wracał do normalnej pozycji wszystko trwa może sekundę (czasami podczas ruszania ze świateł ale częściej podczas płynnej jazdy np. po przekroczeniu 90 km/h, generalnie przy wyższych obrotach). Zgłosiłem się z tym do mojego mecha. Poprosiłem o sprawdzenie styków pompy paliwa i samej pompy, jak mi wcześniej poradzono na forum. Mech sprawdził powiedział, ze z pompą wszystko ok. No ale szukając przyczyny przeczyścił krokowiec i wymienił filtr paliwa. Pomogło :-D , aż do teraz, objawy wróciły. W związku z tym pojechałem do elektromechanika na diagnostykę. Generalnie mówiąc - "Brak błędów". Poniżej przedstawię wyniki wydruków licząc na wasze bogate doświadczenie i wiedzę :D , bo dla mnie to czarna magia. Bardzo proszę o pomoc.
CO-0,003% HC-11ppm CO2-12,40% O2-4,60% Lambda 1,260 Temp. 25.1 Drehzahl (prędkość obrotowa) 880 rmp
CO-0,003% HC-12ppm CO2-13,30% O2-3,12% Lambda 1,164 temp. 25.1 Drehzahl 2680
Drugie badanie: "Odczyt bloku wartości mierzonych 1" - 860/min. 80.0 oC 0.1 V 0000000, 860/min. 80.0 oC 0.7 V 0000000, Odczyt bloku wartości mierzonych 2 - 860/min. 3.57 ms 13.5 V 44.0 oC, Odczyt bloku wartości mierzonych 3 - 860/min. 20% 12 <o 57.5%. Po tych badaniach facet powiedział, ze może to być czujnik Halla? Wymienił na próbę i... gów... nic nie pomogło. Przeczyścił też przepustnicę no i samochód oprócz wskazanego powyżej objawu dostał falujące obroty i trzęsie na na niskich obrotach :niewiem:. W poniedziałek czeka mnie rozmowa z Panem elektromechanikiem.
Po przeczytaniu kilku postów na różnych forach i szperaniu w google skłaniam się ku poglądowi, ze możne to kable zapłonowe? Objawy pojawiały się w marcu/kwietniu i teraz kiedy jest deszczowa/wilgotna pogoda. Podobno padające kable dają takie objawy. Jak sadzicie? A czy w przypadku kabli lepiej tylko je wymienić czy od razy ze świecami i cewką zapłonową?
Z góry dzięki za rady.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

dam44 to kwestia zasobności Twojego portfela. Osobiście wymieniłem wszystko od razu: świece, kable, cewkę, rozdzielacz+palec. Do tej pory mam spokój.
Jeżeli gorzej z kasą to metody prób i błędów. Na forum są już tematy z tymi problemami i wypisana kolejność wymiany zależna od częstotliwości padania części. Wiadomo jednak, że są wyjątki.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
d
dam44
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 14 kwie 2009, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dam44 »

Jestem po rozmowie z Panem elektromechanikiem i ponownym podpięciu pod kompa - jednak czujnik Halla! Nie wiem dlaczego po wymianie opisywane przerywanie pracy występowały (On też nie), ale obecnie jest ok :D . Mam nadzieje, że to już nie wróci :beg: . Obroty się wyrównały, ale drgania pozostały podobno to poduchy silnika wiec kolejny wydatek.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”