Witam
Panowie piszę w imieniu mojego ojca mam nadzieje ze mi pomożecie.Jest on włascicielem POLO Z 2008 silnik 1.2 ten najsłabszy ma przebieg 20tys miesiac temy wymieniał olej i teraz zapala mu się kontrolka cisnienia oleju niewiem czy warsztat uszkodził jakiś kabel czy poprostu coś się posypało a teraz jest na wakacjach i ma do przejechania 900km do domu aha i auto szarpie jest spadek mocy ale jak chwile postoi jest ok.Z góry dziekuje za pomoc
POZDRAWIAM
Auta wyposażone w filtr cząstek stałych wymagają właściwego oleju o specyfikacji wskazanej przez producenta. Jeśli użyto niewłaściwego oleju filtr może zostać uszkodzony a spadek mocy jest tego objawem. Niech ojciec nie jeździ szkoda silnika w końcu dość młode auto. Teraz proponuję hol do warsztatu gdzie była wymiana i reklamacja jeśli był ich olej lub wymiana z płukaniem silnika jeśli to był wasz olej. Zostaje jeszcze sprawa awaryjnego przepalenia filtra cząstek stałych.
a jaki jest stan na bagnecie? O tej podstawowej sprawie nic nie napisałeś... Być może przy wymianie zalali za mało oleju... Trzeba koniecznie sprawdzić stan - pierwsze co. Może być tez tak, ze za słabo dokręcili filtr oleju - ja tak miałem. Gubiłem po trochu oleju, na całe szczęście zorientowałem się po dwóch dniach... Dokręcili i jest ok. (Polo 1.4 16V 2002)
[quote="bartolll"]Auta wyposażone w filtr cząstek stałych wymagają właściwego oleju o specyfikacji wskazanej przez producenta. Jeśli użyto niewłaściwego oleju filtr może zostać uszkodzony a spadek mocy jest tego objawem. Niech ojciec nie jeździ szkoda silnika w końcu dość młode auto. Teraz proponuję hol do warsztatu gdzie była wymiana i reklamacja jeśli był ich olej lub wymiana z płukaniem silnika jeśli to był wasz olej. Zostaje jeszcze sprawa awaryjnego przepalenia filtra cząstek stałych.[/quote]Filtr cząsteczk stałych montowany jest w silnikach diesla, a tu chodzi chyba o benzynę.