[9N3] filtr cząstek stałych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
thommy
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2010, 1:54

[9N3] filtr cząstek stałych

Post autor: thommy »

Witam,

Około 3 tyg temu miałem awarię w polo 1.4 TDI kW z 2008 r, poszła turbina, na szczęście nie narobiła masakrycznych spustoszeń. Odebrałem samochód wczoraj z zapewnieniami, że mechanicznie wszystko gra, po konsultacji z elektrykiem nie stwierdził błędów. Dzisiaj przy wyprzedzaniu, troszeczkę wyższych obrotach zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych, po zatrzymaniu samochodu i ponownym uruchomieniu przez jakiś czas wszystko gra a po kilku kilometrach sytuacja znowu się powtarza. Oprócz kontrolki nie stwierdzam żadnych problemów: moc jest, kultura pracy silnika ok, zero dymienia czyli generalnie wszystko ok. Przed wizytą u elektryka pojawiała się jeszcze pulsująca ikonka w kształcie spirali, wężyka, która nie mam pojęcia co oznacza.

Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę z tym jeździć, czy może jest to błąd, który wystarczy zresetować. A może trzeba to wymienić? Jeśli tak prosiłbym o radę co dalej z tym fantem zrobić i ile generalnie taka przyjemność może mnie kosztować.

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Tommy
b
bartolll
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2010, 5:37

Post autor: bartolll »

Kolego czy długo użytkujesz te auto? Ile masz przejechane trochę dziwne auto z 2008 a tu taka poważna awaria. Co do filtra przeprowadź czyszczenie wg tego tematu viewtopic.php?f=16&t=9705&p=177173&hilit=filtra+cz%C4%85stek+sta%C5%82ych#p177173
t
thommy
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2010, 1:54

Post autor: thommy »

bardzo dziękuję za odpowiedz i cenne informacje

Auto ma przejechane prawie 100 tysięcy, zrobiłem powyżej 6 tys i turbinka padła tak jak napisałem.

Mam jeszcze pytanie czy z zapaloną kontrolką filtra cząstek stałych mogę trochę pojeździć, w sensie czy mogę sam zaprowadzić go do mechanika czy może wpakować na lawetę?

pozdrawiam
b
bartolll
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2010, 5:37

Post autor: bartolll »

Możesz jechać z kontrolką, ale samemu taniej zrobić czyszczenie.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Jeżeli świeci Ci tylko kontrolka filtra to do żadnego mechanika nie musisz jechać przeprowadź czyszczenie filtra ,a jeżeli to nic nie pomoże to jedź do dobrego mechanika żeby cię czasem nie naciągną na wymianę filtra za kilka tys zł
Obrazek
a
aduke
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 07 gru 2010, 10:06

Post autor: aduke »

Witam wszystkich,

od niedawna jestem posiadaczem Polo 9N3 1.4 TDI 70 KM Trendline z 2006 roku zakupionego, niestety, bez instrukcji. W związku z tym mam parę pytań i pierwsze z nich pozwolę sobie podpiąć do tego tematu:

Czy pośród kontrolek na tablicy przyrządów znajduje się osobna odpowiedzialna za informacje n.t. filtra cząstek stałych, czy jest to może ta sama kontrolka, co ogólna dotycząca silnika?

Jak zachowuje się ta kontrolka w przypadku potrzeby wypalenia filtra, a jak w trakcie jego wypalania?

Czy procesem wypalania filtra steruje komputer? Czy w sytuacji, jeśli na każdym baku robię co najmniej jedną godzinną, szybką trasę możliwe jest, że kontrolka wypalania filtra nigdy się nie zaświeci? Czy jeśli proces wypalania DPF zostanie przerwany przez użytkownika, komputer podejmie kolejną próbę wypalenia po określonym czasie?

Pozdrawiam serdecznie

aduke
Obrazek VW Polo 9N3 1.4 TDI 70KM bez DPF, tryb eksploatacji Long Life, wersja wyposażeniowa Trendline
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

do filtra PDF jest kontrolka osobna pomaranczowa mruga jak cos nie tak jest
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote="aduke"]Czy procesem wypalania filtra steruje komputer? Czy w sytuacji, jeśli na każdym baku robię co najmniej jedną godzinną, szybką trasę możliwe jest, że kontrolka wypalania filtra nigdy się nie zaświeci? Czy jeśli proces wypalania DPF zostanie przerwany przez użytkownika, komputer podejmie kolejną próbę wypalenia po określonym czasie?[/quote]
Procesem steruje komputer i po pewnym czasie filtr będzie musiał się wypalić. Na długich trasach pewnie nawet nie odczujesz tego wypalania. Gorzej jest jak użytkujesz takie auto na krótkich odcinkach bo filtr się nie dogrzewa i częściej się wypala. Po drugiej nieudanej próbie wypalania autko powinno przejść w tryb awaryjny i wypalanie trzeba przeprowadzić w serwisie lub przy pomocy kabla.
Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Witam serdecznie,

Dopnę się do tematu.
Nie jestem jeszcze właścicielem Polo, mam natomiast dwa Golfy (przywędrowałem z vwgolf.pl).
Jestem w trakcie podejmowania decyzji o zakupie Polo 9N3 z 2006 roku z silnikiem TDI 1,4.

Podejrzewam, że ma DPF. Jak bardzo upierdliwe jest te urządzenie?
Czy jeśli dojeżdżam do pracy po 10 km w mieście i raz na miesiąc robię, czasem dwa robię trasę 400 km na raz, mogę obawiać się problemów z DPF?
Czy dodatkowo należy się jakoś obawiać filtra przy przebiegu 168 k km?
Auto i tak przed podjęciem ostatecznej decyzji zawędruje na ASO ale chciałbym coś dowiedzieć się przed wejściem na te nieznane wody:)
Awatar użytkownika
Hbrts
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 03 cze 2010, 20:39

Post autor: Hbrts »

ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”