Co da wycięcie katalizatora?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
miki96
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 388
Rejestracja: 03 maja 2010, 2:29
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: miki96 »

aha, dziękować wszystkim, jednak go wytnę;]
B
Butthead
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2010, 23:33

Post autor: Butthead »

Od roku 1995 są zaostrzone przepisy dot. składu mieszanki spalin. Jeżeli wytniesz, zaspawasz rurą, dasz strumienicę to zmieni się skład mieszanki spalin. Producent zaleca takie a nie inne rozwiązanie. Jak chcesz to kombinuj. Ja bym dał nowy katalizator i nic nie zmieniał. Możecie mnie z****ć, ale taka prawda.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2010, 6:17 przez Butthead, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Butthead napisał:
Możecie mnie zjebać, ale taka prawda.
kolego ale nie musiałeś tu przeklinać, nikt cię nie z**** za twoją opinię ale za to co napisałeś ostrzeżenie poszło :rules:
Każdy lubi sobie przeklinać ale są też znaki gwiazdki czy inaczej można zastosować cenzurę na ostre słowa. np k**** m**
Co do tego czy ma być czy nie katalizator to zależy od twojej stacji obsługi, jeśli wiesz że nie kontrolują spalin na analizatorze co roku no to możesz wyciąć, w polsce na razie nie ma takich rygorystycznych przepisów dlatego jest taka możliwość aby wyciąć, jeśli katalizator spełnia swoje funkcje 80-120 tyś. km, więc nasuwa się pytanie po co dodatkowy kilogram który hamuje nasze spaliny i nie dopala już spalin?? także wycięcie kata ma jakieś logiczne wytłumaczenie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
B
Butthead
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2010, 23:33

Post autor: Butthead »

Ok przepraszam, wymsknęło mi się. Myślałem, że samo wygwiazdkuje, ale człowiek uczy się na błędach.
Co do kata to ostatnio miałem przegląd swoją "ruiną" i mi powiedział gość na OSKP, że od 95 roku właśnie są ostrzejsze przepisy co do składu mieszanki spalin. A wycięcie katalizatora ma tylko logiczne wytłumaczenie, jeżeli przebudujesz cały układ wydechowy specjalnie pod dany silnik.
Awatar użytkownika
karik712
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 09 lut 2010, 0:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karik712 »

Kupiłem Polo już bez kata to potem miałem problemy z przeglądem właśnie za spaliny (warszawa). I to jeszcze przed miernikiem tylko jak go podniósł powiedział że nie ma katalizatora i jak przekroczy norme spalin to puszcza mnie bez pieczątki ;] oczywiście wiadomo czym to sie skończyło.
Co do mocy - nie odczuwam znacznej różnicy, może wtedy rzeczywiście lepiej wchodził na obroty ale od kiedy zamontowałem filtr K&N to jest tak samo jak było bez katalizatora.
Awatar użytkownika
miki96
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 388
Rejestracja: 03 maja 2010, 2:29
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: miki96 »

a co to jest ten filtr K&N? Drogie to?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

kolego zawsze jest opcja aby zmienić stację diagnostyczną na taką która puści cię spokojnie bez kata,
ja mam też wyciętego i w dwóch stacjach od początku przygody z motoryzacją jeżdżę i nigdy nie miałem sprawdzanych spalin czy problemów z brakiem kata, najpierw zapytaj znajomych gdzie ci podbiją bez kata a potem jedź na stację diagnostyczną i po sprawie :grin:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
karik712
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 09 lut 2010, 0:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karik712 »

Filtr "K and N" to filtr zapewniający większą przepustowość powietrza. Nie przydusza samochodu a wręcz przeciwnie - daje mu oddychać niczym płucami osoby nigdy nie palącej :P . Mocy nie przybywa ale po zamontowaniu go samochód lepiej mi sie wkręca na obroty.
I jedna ważna sprawa - to filtr dożywotni, który należy jedynie czyścić i smarować co jakiś czas :)

Ja wiem kolego że mogłem pojechać pod miasto do jakiegoś pana Waldka bądź Zbyszka który dostał by kase na ręke i podbił. Ale skoro teraz nie wali mi już spalinami, nie zostawiam chmurki za sobą i zmalało mi spalanie to nie mam co narzekać.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ewentualnie tańszy odpowiednik K&N to simota też do kupienia takie wkładki bawełniane za 80-100 zł
civic r18a2/407 1,6 HDi
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

A jak by zrezygnować z zwykłej wkładki czyli pusta puszka filtra a przed puszką na dolocie zabudować taki http://moto.allegro.pl/item1173820804_f ... n_300.html
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Dziadek13 to musisz kogoś obczaić. Z tego co pamiętam spory przyrost mocy i Nm ale zmiana również dolotu. Puszka bliżej. Kto to ma już?
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

To zostaje zakupić tą http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1 bo nikt ze znajomych nie ma takiego dolotu.
Awatar użytkownika
miki96
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 388
Rejestracja: 03 maja 2010, 2:29
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: miki96 »

[quote=""Dziadek13""]To zostaje zakupić tą http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1 bo nikt ze znajomych nie ma takiego dolotu.[/quote]


Tak, ale ja się już pozbyłem seryjnego filtra i siedzi stożek ;]
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

z własnego doświadczenia wiem że taka zabawa z wyrzuceniem puszki i wrzuceniem stożka niewiadomo jak cudowanego przynosi tylko 2 efekty: głośny buczący dolot i spadek mocy.
Dziękuję za uwagę :grin:

Kolego spróbuj odbudować ten dolot, na szrocie powinieneś dostać taką puchę za niebyt duże pieniądze, zamontuj i problem z głowy.
Wydawać na wkładkę do ori puchy 100 zł to jeszcze zrozumię ale wyrzucać 200 zł czy więcej za sam stożek w obudowie z super naklejką to wybaczcie, mówię tak bo sam kiedyś wywaliłem w błoto 4 stówki za dolocik K&N 57i i drugi raz tego już nie powtórzę... :blush2: :banghead:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
miki96
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 388
Rejestracja: 03 maja 2010, 2:29
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: miki96 »

Puchę to jeszcze mam :D a stożek to takie cóś: http://allegro.pl/item1174858624_stozko ... on_fv.html


(tylko, że w chromie)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”