U mnie tez kilka tygodni temu padlo podswietlanie bagażnika. Pewnie blaszki w wtyczce przerdzewiały. Z bratem zrobilismy taki patent że w tej wtyczce dorobilismy swoj styk wciskając w płytke gwóźdź zamiast jednej z blaszek A jeśli chodzi o zamek klapy bagaznika to MUSI być siłownik żeby było otwieranie z klapy. Samym zamkiem nic nie zrobisz.
Czyli wychodzi na to, że poprzedni właściciel jeździł cały czas z otwartym bagażnikiem. Mam jeszcze jedno pytanie - do siłownika master w drzwiach kierowcy podłączone są przewody w liczbie 5 - czy każdy przewód odpowiada za inne drzwi? Czy liczba przewodów w tym wypadku to czysty przypadek.
Jeśli ktoś miałby jakieś zdjęcia lub jakąś konkretną nazwę tego siłownika przy nieoryginalnym centralnym to proszę o umieszczenie.
[quote="MikeHell"]Jeśli ktoś miałby jakieś zdjęcia lub jakąś konkretną nazwę tego siłownika przy nieoryginalnym centralnym to proszę o umieszczenie.[/quote]
Masz na mysli zdjęcie silownika master czy tego który jest w klapie przy nie oryginalnym centralnym? Zreszta one i tak wyglada identyczne tylko że z siłownika slave wychodza 2 przewody a z master wlasnie 5 lub 4 nie pamietam dokladnie.
Nie pamietam ile dokładnie idzie przewodów od mastera albo 5 albo 4 ale to ma sie nijak do liczby silowników w drzwiach. Kazdy przewód steruje czym innym.
Tego w klapie, jak nie uda mi się zrobić czegoś z bębnem zamka będę starał się zamontować jakiś siłownik do sterowania zamkiem tylnej klapy - dlatego tak drążę ten temat i staram się ogarnąć tą dziwną instalację.
Zrobie Ci zdjęcie niech tylko deszcz przestanie lać Dokladniej moge Ci to opisac jutro łącznie z przekaźnikiem przez który musi isc impuls do silownika. Generalnie jest to bardzo proste. Tylko wtedy musisz zawsze miec zamkniety bagaznik na kluczyk i w momencie przytrzymania przycisku otwierania drzwi uruchamiany jest dodatkowy kanał ( w tym wypadku klapa bagaznika) o silownik odskakuje otwierając klape.
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi, plan na ten tydzień mam taki żeby zrobić coś z tym niedziałającym zamkiem a później zabawa z centralnym, niestety pogoda trochę komplikuje sprawy.
Źle się wyraziłem, pisząc zamek miałem na myśli wkładkę tylnego zamka - była tak zabrudzona, że kluczyk pomimo kąpieli w odrdzewiaczach i czyszczeniu ani drgnął
Podepnę się pod temat centralnego zamka w Polówce '97 (Variant). Dzisiaj odbieram autko od elektryka, który wstępnie usunął problem z niedomykającym się zamkiem, ale zwrócił uwagę, że trzeba by wymienić SIŁOWNIK WLEWU PALIWA. Czy koledzy mogliby podpowiedzieć gdzie można by kupić taki siłownik? I czy do wersji Variant i Hatchback ten siłownik się różni? Variantów na szrotach jak na lekarstwo, ale polówkę w wersji hatchback można stosunkowo łatwo znaleźć, więc gdyby pasował ten siłownik, to już bym wiedział co robić. Dzięki.
[quote="MikeHell"]Oddałem zamek tylnej klapy do naprawy - koszt 70 zł[/quote]
A u mnie około 2,5 godziny własnej pracy, trochę WD40 i smaru - koszt minimalny, za to wkładkę zamka rozłożyłem na czynniki pierwsze i teraz zamek tylnej klapy chodzi płynnie