Jaka jest różnica między silnikami 1.0 - ALL a AER itd?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kicur
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2010, 23:46

Jaka jest różnica między silnikami 1.0 - ALL a AER itd?

Post autor: kicur »

Witam,

po sprawdzeniu mojego numeru VIN okazało się że miałem również zmieniany silnik. Oryginalnie powinien być 1.0 ALL a jest 1.0 AER. Stąd bierze się moje pytanie, jaka jest różnica między tymi silnikami, któy jest lepszy, mocniejszy, nowszy , mniej pali itp?? A może są jeszcze jakieś inne silniki 1.0 z innymi oznaczeniami? Jeśli tak to bardzo proszę o podzielenie się jakimiś informacjami odnośnie tych silników, za co z góry wielkie dzięki - pozdrawiam. :-D
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tak z informacji podstawowych wg. eTecha to silnik ALL ma 37 kW a AER ma 39 kW czyli mocą sie już różnią,
resztę mają to samo, aparat wtryskowy motronic mp9.0, te same wartości ciśnień pompy, te same świece zapłonowe,
różnią się też pojemnością miski olejowej, do ALL wchodzi 3,4 L a do AER 3,2 L oleju.
może się też różnić komputerem ECU, bo w w 96 i 97 roku był inny,
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kicur
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2010, 23:46

Post autor: kicur »

ECU różnią się na pewno, natomiast ciekaw jestem czy przepustnica jest taka sama, i pozostałe podzespoły takie jak aparata zapłonowy i map sensor ?? No i czy jest jakaś różnica w konstrukcji np jeśli chodzi o wymiary tłoków, cylindrów, korbowodów, st. sprężania tu dzież być może jakieś różnice w osprzęcie np dołożony zawór EGR w silniku ALL bo z tego co wiem w AER takowego nie ma ?? :blush2: - z góry wielkie dzięki za info - pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

przepustnica będzie na 99% taka sama i te czujniki także, co do EGR z tego co mi wiadomo występował on dopiero w polo 6N2 tzn po roku 2000, to samo się tyczy drugiej sondy lambda, auta nowsze mają sondy przed i po katalizatorze a starsze tj. przed 2000 r. nie mają drugiej sondy, mój silnik też jest z '98 i nie ma EGRa ani drugiej sondy, twój także nie ma tego syfu.
co do stopnia sprężania to taki sam jest wszystkie wartości techniczne takie same wg. etecha, nawet blok silnika idento.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”