Miałem zwykły licznik VDO z ssaniem i zegarkiem analogowym. Postanowiłem zmienić na taki sam z obrotkiem.
Miał być plug&play a niestety okazało się że nie jest.
Po zmianie lampka od ssania się nie świeci. Kontrolka od smarowania nie zapala się przy uruchamiania samochodu a mryga gdy wyciągne ssanie. Wszystko inne działa jak trzeba.
Wyczytałem że były dwie wersje liczników - na jeden i dwa czujniki oleju. Stary był na jeden a nowy jest na dwa.
Rozpiska na gnieździe wygląda tak (kilka nawet przetłumaczyłem):
LP | stary licznik | nowy licznik | po PL
----------------------------------------------------
1 | INNENBEL | <--- | oświetlenie
2 | MASSE 31 | <--- | masa
3 | TANK | <--- | paliwo
4 | TEMP | <--- | temperatura
5 | KL.1 | <--- |
6 | UHR | <--- | zegarek
7 | FERNLICHT 56A | <--- | długie światła
8 | BREMSK.K | <--- |
9 | OEL | OEL1 | olej na wskaźnik (bo ten mi działa)
10 | CAT EGR | O-C-D-CH | <--- ten pin mam pusty w instalacji samochodu
11 | CHOKE | OEL2 | zawór powietrza gaźnika / olej na kontrolkę
12 | LADEK | <--- |
13 | BLINK 49A | <--- | kierunkowskazy
14 | PLUS 15 | <--- | prąd
Teraz pytanie jak przełożyć piny w kostce aby wszystko działało.
Który pin to jest ssanie w nowym liczniku??
Czy jeżeli zmostkuje oba wejścia na olej to będzie wszystko działało?
co do mostkowania to obawiam się ze może to nic nie dać bo podwójne czujniki działają inaczej niż pojedyńczy. jak dobrze pamiętam to jeden czujnik rozłącza obieg na prawidłowym ciśnieniu a drugi załącza.
No i poradziłem sobie z tym licznikiem przy pomocy kolegi bruczyk.
Troszkę to trwało bo albo nei było czasu na to, czasem chęci a jak miałem i czas i chęci to byłem innym samochodem w pracy.
Wystarczyło zmienić piny w kostce licznika.
pin 11 (choke) przełożyć w 10 (OCDCH)
pin 9 (OEL) przełożyć w 11 (OEL2)
Licznik działa teraz jak ta la la.
Co najlepsze kostka która wchodzi w licznik jest odbezpieczana i kostka bez problemu się otwiera i przekłada piny.
Mam nadzieję że komuś się przyda opis i bez problemu sobie da radę.