Termostat 100 st. C .

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Gruby temat kolego ja radził bym najpierw podmienić zbiorniczek zobaczyć a nóż to przez niego bo ciśnienia nie trzyma w układzie a jak to nie pomoże to uszczelka będzie:/ a płynu nie ubywa lub przybywa??
Awatar użytkownika
matekm
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2009, 23:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matekm »

no właśnie :/ muszę najpierw skołować zbiorniczek, jeśli to nie pomoże to faktycznie do wymiany będzie uszczelka pod głowicą :/ lub co innego... w razie czego powiedzcie ile będzie kosztować silnik do tego polo, tylko że 1.3 ? ;) a płynu ze zbiorniczka oczywiście ubywa... wylewa jak tylko podniesie się temperatura...
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

To zależ gdzie musiał byś podpytać u mechaniora jakiegoś, umnie w mieścinie za planowanie głowice 50zł biorą, a robocizna nie wiem nie pytałem sie jeszcze ale jak się coś umie to można samemu zobić tylko glowicę oddać do zrobienia.
Pozdro.
Awatar użytkownika
matekm
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2009, 23:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matekm »

No ja to nie umiem właśnie ;p jestem raczej laikiem. Od czasu do czasu pogrzebie tylko... No ale płyn to mi strasznie wybija gdy się nagrzeje silnik.
Tak jakby ten obieg nie zatrzymywał się po puszczeniu gazu. Prawdopodobnie dzieje się to właśnie dlatego, że nie ma ciśnienia w zbiorniczku... A nie ma tego ciśnienia, bo albo zbiorniczek się rozszczelnił, albo uszczelka pod głowicą do wymiany. Z tym, że z rury wydechowej nie bucha mi parą...
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Podmień zbiorniczek bo to mniejszy koszt będzie, gorzej jak uszczelke zrobisz a okaże się że dalej to samo:/
Awatar użytkownika
matekm
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2009, 23:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matekm »

tego też chcę ominąć :/ mam nadzieję, że to ten zbiorniczek jednak. Prognozy nie są najlepsze :/
l
lanusi90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 28 paź 2009, 20:37

Post autor: lanusi90 »

Niedawno maiłem podobny problem jak Ty kolego Matekm. Weź sprawdź czy nie zawinął Ci się oring w korku od zbiorniczka, lub weź podmień na chwilę od jakiegoś kolegi i zobacz czy dalej problem występuje :)
Awatar użytkownika
matekm
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2009, 23:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matekm »

o widzisz ;) a sprawdzę niebawem... jak znajdę dobrego kolegę, który da podmienić ;p


dzięki za dobre rady Was wszystkich. Mam nadzieję, że uda mi się przywrócić lotność mojego poli :(
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

To co powiecie na to: dzisiaj zrobiłem doświadczenie, odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i odpaliłem silnik. Czekałem aż się nagrzeje do 90 stopni. Silnik się nagrzał, w zbiorniczku trochę się poziom podniósł. Pojawiły się tak jakby bąbelki. Wentylator włączył się w momencie gdy dolna rura wychodząca z chłodnicy zrobiła się gorąca. :scratch:
Das Auto.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A co się dzieje jak korek zakręcony??
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

To samo. Tylko nie zaobserwowałem zmiany poziomu ani bąbelków(bo korek zakręcony) ;)
Das Auto.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Moim zdaniem wszystko jest git a masz jakieś nietypowe objawy na drodze?
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Po mieście git. non top 90. Wczoraj pojechałem 20 km za miasto i ku mojemu zdziwieniu w pewnym momencie temperatura spadła na 80stopni. Wkurzyłem się i zadzwoniłem do serwisu vw z pytaniem jak powinno być z tym wskaźnikiem temp w 86c. Gościu powiedział że gdy silnik nagrzany to bite 90 a różnice po otwarciu lub zamknięciu termostatu nie powinny być zauważalne na wskaźniku. Wniosek tylko jeden - kolejny Vernet uwalony. K....a kupuję oryginał! 30 dychy więcej ale spokojna głowa będzie. Pozdrawiam.

PYTAŁEM W SERWISIE O TERMOSTAT - 89,00 PLN.
Das Auto.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”