Duże spalanie 1.0 silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
k4m1l
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 22 maja 2009, 17:28
Lokalizacja: Słupsk

Duże spalanie 1.0 silnika

Post autor: k4m1l »

Witam.
Od dłuższego czasu zauważyłem taki właśnie problem. Spalanie wynosi około 9-10l/100km coś jest nie hallo.
Co może być przyczyną, samochód odpala bez problemu. Jak jest zimny ssanie podchodzi pod 1100obr. ale po minucie może dwóch spada na około 800-900. Obroty podczas jazdy nie szaleją, nie spaczą. Wszystko jest w normie. Silnik swoją temperaturę (patrząc na wskaźnik) osiąga po około 5 minutach (w zależności od pory dnia itd). Pomóżcie co może być przyczyną bo takie spalanie to lekkie przegięcie chyba co?

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

mam 6N 1043ccm AEV i u mnie tak się działo jak miałem niedogrzane auto. Wszystko ok u Ciebie z temperaturą silnika? trzyma się po kilku minutach na 90st.?

tutaj masz linka do mojego spalania: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/4813
m
maxsis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:28
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: maxsis »

Dokładnie takie coś to może być niedogrzany silnik, i nie chodzi tutaj o temp 90stopni pokazywaną na liczniku, bo ja na liczniku właśnie miałem cały czas idealnie 90stopni, a VAG pokazywał mi 40-50stopni, okazało się że mam zepsuty czujnik i auto jeździło cały czas na ssaniu...sprawdź sobie jaką temperaturę pokazuje Ci vag...
Awatar użytkownika
k4m1l
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 22 maja 2009, 17:28
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: k4m1l »

Hmmm... czujnik powiadacie.
Do Vaga nie mam dostępu w swoim mieście (nie orientowałem się i nie pytałem czy ktoś ma)

Ok czyli jak na pierwszy rzut tym się zajmę oraz wymienię filtr powietrza


A z drugiej strony skoro miało by jeździć cały czas na ssaniu to nie były by wysokie obroty czy może coś mylę.
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

A z drugiej strony skoro miało by jeździć cały czas na ssaniu to nie były by wysokie obroty czy może coś mylę.
akurat silniki polówki mają ssanie które nie jest takie jak kiedyś że masz na ssaniu rano 1100 rpm, w polo jest tak że dosłownie tego nie widać, obroty tylko podczas odpalania w mrozie są rzadko na poziomie 1000 rpm i dosyć szybko opadają.
Tego po prostu nie widać czy masz ssanie włączone czy nie, tylko komp może wykazać że czujnik zapodaje niską temperaturę do ECU i wtedy wydłuża on automatycznie czas wtrysku oraz wzbogaca mieszankę tak aby nie było że jak dodasz na zimnym gazu to auto zwyczajnie zgaśnie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

[quote=""k4m1l""]Ok czyli jak na pierwszy rzut tym się zajmę oraz wymienię filtr powietrza[/quote]

nie filtr powietrza tylko termostat. jak będziesz kupował to kup Wahlera i od razu wymień kruciec bo tam oring lubi puszczać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”