Poważny problem z odpalaniem.. 1.0 AAU +LPG

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
Coliin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2009, 9:36
Lokalizacja: Kalisz

Poważny problem z odpalaniem.. 1.0 AAU +LPG

Post autor: Coliin »

Jak w temacie. Od Kilku dni zaczołem miec poważny problem z odpalaniem mojego Polo. Dodam ze w styczniu Polo dostało nowy silnik, i od tamtego czasu miałem problem z obrotami. Teraz doszedł problem z odpalaniem. Przy odpalaniu silnik z początku wogóle nie łapie zapłonu... po kilkunastu próbach odpalenia dopiero coś załapuje... ale słychać że nie pali na wszystkie tłoki.. gdy już jakimś cudem załapie to szarpie i nie chce wejść na obroty i w konsekwencji gaśnie. po kilku takich próbach gdy uda mi sie go wkrecic na obroty od razu przełączam na gaz... Czasami chodzi na paliwie ale przeważnie nie chce. Auto na gazie chodzi ale czasami jest zamulone. Gdy silnik jest rozgrzany porządnie także jest duży problem z odpaleniem zarówno na benzynie jak i na gazie. Po jeżdzie na krótkim dystansie auto odpali. Ale gdy przejade z 20km już nie... Zauważyłem że z węża który idzie od odmy silnika do filtra powietrza wydostaje się bardzo dużo jakiejś śmietanowatej mazi... Słyszałem ze to częsty problem zima w autach z LPG ale żeby teraz jak jest ciepło? Przez to czasami mam cały mono wtrysk zawalony...
Bardzo bym prosił o doradzenie co to może być... brakuje mi już cierpliwości na to auto. :angry: Chciałbym się z tym sam uporać w miarę możliwośći... Jeżeli nie znajdę rozwiązania to będę zmuszony je oddać do mechanika a ten pewnie sobie ładnie kasy zażyczy... :(
Marzenia??... Polo G40... :)
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Sprawdz niebieski czujnik, uklad zaplonowy masz rozumiem tip top ? Plynu czasem Ci nie ubywa? Bo maz w odmie moze swiadczyc o przedostawaniu sie wody do oleju, jak by olej byl koloru kawy z mlekiem to masz po uszczelce.
A tak wogole moglbys zmierzyc sobie kompresje, bo slabe palenie jest objawem nieskiej kompresji
Obrazek
Awatar użytkownika
Coliin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2009, 9:36
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Coliin »

układ zapłonowy jest wporządku. Płynu ubywa, nie za dużo ale ubywa. a układ jest szczelny. Przed włożeniem nowego silnika była wymieniana uszczelka pod głowica, głowica też była planowana. Kompresje oczywiście sprawdzę. A jak sprawdzić ten niebieski czujnik?
Marzenia??... Polo G40... :)
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Rezystancja http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82398
Sprawdz tez kolor swiec jaki maja tu masz porownanie http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Sprawdzałeś filtr powietrza(ważna rzecz przy gazie) i świece. Duża ilość majonezu jest podejrzana. Czujnik niebieski nie ma nic do instalacji gazowej. A świece przy gazorku powinny być 4- lub 3- elektrodowe najlepiej NGK.

[quote=""adam""]Rezystancja http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82398
Sprawdz tez kolor swiec jaki maja tu masz porownanie http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html[/quote]
ważny jest też kolor części ceramicznej świecy, gdy jest ciemnobrązowa lub czarna przy nakrętce to już czas na nią. Piszesz że po dłuższej jeździe nie odpala - u mnie tak było - na początku winę zwalałem na instalkę gazową ale gdy padł czujnik halla i go wymieniłem, problem zniknął.
Das Auto.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

sebatec
Wiem ze czujnik niebieski nie ma nic do gazu, ale kolega Coliin pisze ze uruchamia na benzynie, a potem przelacza na gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Wiem że odpala na benzynie, bo ciężko na gazie uruchomić gdy niska temperatura jest. Niemniej jednak nie robię żadnych komentów do Twoich postów tylko dodaję dodatkowe informacje, które być może pomogą koledze Collin`owi. Twoje podpowiedzi są jak najbardziej trafne, ale przy 1.0 AAU + LPG naprawdę przyczyn może być wiele - wiem bo mam. Szacun Adam.
Das Auto.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Kumpel raz cos podobnego mial, wymienil halla i gralo
Obrazek
Awatar użytkownika
Coliin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2009, 9:36
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Coliin »

Mówiąc o czujniku halla macie na myśli Sonde lambda tak?? czy to moze cos innego???
Marzenia??... Polo G40... :)
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

coliin sonda lambda to co innego - steruje ona dozowaniem benzyny gdy silnik się rozgrzeje. Czujnik halla to taki magnes który daje sygnał do cewki zapłonowej żeby dała iskrę na świecę. Znajduje się on w obudowie aluminiowej pod kopułką aparatu zapłonowego. Wychodzi z niego taka wtyczka z trzema kabelkami.
Das Auto.
Awatar użytkownika
lagoc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 paź 2009, 14:33
Lokalizacja: BI

Post autor: lagoc »

zabrzmi amatorsko ale: sonda lambda jest montowana w ukł. wydechowym, a czujnik halla hmm w ukł. dolotowym
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

lagoc byłeś blisko z tym hallem ;). czujnik halla jest z prawej strony patrząc od przodu pojazdu, tam skąd kable do świec wychodzą. Żeby uściślić w głowicy silnika. A sonda lambda tak jak lagoc napisał w układzie wydechowym, a dokładnie przed katalizatorem.
Das Auto.
R
Romuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2009, 23:02

Post autor: Romuss »

Witam.Podepnę się na krótko..Usłyszalem u mojego fachmana,że Hall podchodzi z Łady,też ma niemieckie znaki wypisane a kosztuje kilkanaście pln.Jeszcze sam tego nie sprawdziłem ale mam taki plan..
Awatar użytkownika
Coliin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2009, 9:36
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Coliin »

Zapomniałem jeszcze kolegom dodać ze podczas jazdy przy wciśnieciu pedału gazu, czasami nawet lekko to silnik sie dławi, przerywa i baakuje mu mocy. Czasami mu przechodzi na jakis czas ale potem znowu to samo :/
Marzenia??... Polo G40... :)
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

[quote=""Coliin""]Zapomniałem jeszcze kolegom dodać ze podczas jazdy przy wciśnieciu pedału gazu, czasami nawet lekko to silnik sie dławi, przerywa i baakuje mu mocy. Czasami mu przechodzi na jakis czas ale potem znowu to samo :/[/quote]

Jak już tak się dzieje to stawiam na Czujnik halla. koszt ok 90 pln. A wymienisz go sam bez pomocy mechanika.
Das Auto.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”