Witam a ja dodam od siebie że Gaz to nie paliwo!! nigdy bym sobie gazu nie założył brr.. :butcher: . Inżynierowie zaprojektowali silnik na benzyne a nie na gaz!!. Moje zdanie jest takie że jak kogoś jest stać na auto to powinno być go stać na opłacenie jego i na benzyne!! Takie jest moje zdanie. Odradzam każdemu takie niby paliwo jak gaz.
PozdraVWiam
gadasz pierdoły że zbiera mi się na wymioty.
Inżynierowie zaprojektowali silnik na benzynę bo byli jeszcze za głupi i mieli za mało wiedzy i technologi żeby wymyśleć coś nowego, a obecnie kiedy są takie możliwości to są one blokowane przez koncerny naftowe robiące wszystko żeby cie je...ć w tyłek.
Swoją drogą ile jeździsz rocznie ??
Ja jeżdzę sporo i nie mam zamiaru się dawać okradać. Zresztą temat był już wałkowany wielokrotnie.
Dobra instalacja gazowa jest fajną rzeczą tyle że trzeba o nią dbać, a zwróci się kilkukrotnie. Co do plastikowych kolektorów to spalanie odbywa się w cylidrach a nie kolektorze.
[quote=""m911""]zakładaj najtańszy gaz i jeździj[/quote]
Widac jesteś bardzo rozeznany w temacie :rotfl: :rotfl: :rotfl: [quote=""JarekF""]Tak się nie da. AEX ma plastikowy kolektor ssący - tylko i wyłącznie sekwencja ...[/quote]
[quote=""JarekF""]Przy sekwencji spadki mocy są niemal niezauważalne ... Spalanie - zadowala raczej każdego bo nie wiele różni się od benzyny :oki:[/quote]
Nic dodac ,nic ując :good: [quote=""Stanley_21""]Widzisz mówisz że tylko sekwencja, i tutaj wprowadzasz innych w błąd...
Jeśli się nie znasz to się nie wypowiadaj...
Wystarczy założyć zwykły gaz, a na kolektor założyć 2 korki i kolektora nie rozsadzi...[/quote]
Pewnie bardzo sobie chwalisz taką instalację? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
[quote=""borys_wrocek""]Na plastik tylko sekwencja. [/quote]
:amen:
Ja w swoim polo variant 1,4 60KM posiadam sekwencyjną instalacje gazową stag 300 założoną w sierpniu 2009, samochód jak kupowałem to miał na liczniku przebieg ok. 118 tys, trochę nim pojeździłem (powymieniałem części) i wychodzi że przebieg jest dożo większy, podejrzewam że jest to +/- 200 tyś. Spalanie w mieście 10l gazu na odcinku 1,5 km do pracy, 1,5 km z powrotem, w trasie przy jeździe 100km/h, obciążeniu 5 dorosłych osób oraz załadowany pełny bagażnik torbami spalanie wyniosło mi 8,8l gazu
[quote=""Stanley_21""]Wystarczy założyć zwykły gaz, a na kolektor założyć 2 korki i kolektora nie rozsadzi...[/quote]
Chyba nie ma za wiele co komentować ... Pozostaje tylko pogratulować pomysłowości "panu Mietkowi - mechanikowi" :oki:
Wasze auta, Wasz wybór - oficjalnie jestem podobnego zdania jak kolunio21 - miałem kiedyś polo na gaz i cieszyło mnie zwłaszcza przy tankowaniu tyle że moje podejście jest takie - stać mnie na benzynę - jeżdżę na benzynie, stać mnie na auto na ropę jeżdżę dieslem, nie potrzebuję oszczędności typu LPG więc nie montuje i tyle OT
co do gazu,nie jestem jego zwolennikiem,jeżdżę na benzynce-koszmarne koszty,ale jeśli sytuacja zmusiłaby mnie do założenia,założyłbym wyłącznie sekwencję.autko na pełnej szprycy i z plastikowym kolektorem musi mieć precyzyjnie podawane paliwo.niejednokrotnie jak jeździłem ze znajomym po samochody,a pewna ilość z nich miała założoną prostą instalację gazową,to szlak mnie trafiał...ale pomińmy to...obecne w autach mocno wyżyłowanych zakłada się instalacje gazowe,ale nie ze względu na ekonomikę,tylko na dużo niższą temperaturę paliwa,a co za tym idzie spalania.
Moje polo zrobiło na gazie ok 160 tys. km z czego ja zrobiłem ok 120 tyś.
Niestety nie ma co ukrywać, że o instalacje trzeba dbać ponieważ jest to jeden z najbardziej awaryjnych elementów mojego auta. :boredom:
Rozwiązanie jest tylko jedno - dobra sekwencja + regularny serwis. :oki:
Zgadzam się o instalkę trzeba dbać. Niestety przy sekwencji trochę dłużej trzeba nagrzać silnik, bo do ok 23 stopni ale i tak opłaca się zakładać nawet jeżdżąc po mieście. Różnica w cenie benzyny i gazu mówi sama za siebie. Wiadomo autko trochę słabsze ale zawsze taniej. No i trzeba się liczyć jeszcze, że przegląd nie 100 a 160 kosztuje.
.obecne w autach mocno wyżyłowanych zakłada się instalacje gazowe,ale nie ze względu na ekonomikę,tylko na dużo niższą temperaturę paliwa,a co za tym idzie spalania
Dzidzi kto ci takich dziwnych rzeczy naopowiadał? :scratch:
LPG spala się w wyższych temperaturach niż benzyna dlatego jeśli mieszanka jest zbyt uboga można sobie uszkodzić trzonki i gniazda zaworowe
poczytaj to: http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html
Panowie, zalozylem gaz do Audika, juz go sprzedalem. Silniczek 2.6 i naped Quattro. Instalacja kosztowala mnie 3900, mialem zawor do tankowania gazu obok wlewu paliwa. Zwrocila sie po ok 10 tys km. Zrobilem samochodem ok 25 tys a przy spalaniu w miescie ok 13-16 litrow benzyny oplaca sie zalozyc instalacje bo gazu pali prawie tyle samo. Zalozylem sekwencje BRC i nie zalowalem, proponowali mi polskiego STAG ale odpuscilem. regulacja gazu 2 razy w roku i samochodzik hula jak ta lala. Zalozylbym teraz do polowki gaz ale nie robie az tyle km co wczesniej wiec nie ma sensu. Ale polecam tylko i wylacznie sekwencje nawet jesli macie metalowy kolektor dolotowy. Zwroci sie to wam w nieawaryjnosci tej instalacji. Sekwencja nie powoduje wystrzalow! A wtedy duzo leci i nie pomagaja te cale koreczki, czy klapki dajcie spokuj. Kolego przelicz sobie po ilu Ci sie instalacja zwroci i wtedy zadecyduj samemu. Ja wziolem na raty, 220 pln rata ale i tak bardziej mi sie oplacalo placic rate i tankowac gaz, nie jezdzic tylko na benzynie. Ale pamietajcie przy sekwencji nie odpalicie na gazie!
A swoja droga kolega zapytal czy warto? A tu ludzie od razu wypowiadaja sie ze nie bo sami nie chca jezdzic na gazie. I na bank go nie mieli wczesniej, tez sie zarzekalem ze nie bede jezdzic zapalniczka a jednak zalozylem gaz do audiczki.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Podepne sie do tematu bo ostatnio zaciekawila mnie instalacja gazowa. Jak wypada instalacja gazowa ( oczywiscie mowimy tutaj o porzadnej instalacji ) w polowkach w wersji GTi np 6N badz 6N2?
Jak w kazdym innym silniku, masz tam wielopunktowy wtrysk paliwa, wiec sekwencja wchodzi jedynie w gre. Do 4 cylindrow proponuje Ci BRC albo Landi Renzo, zaplacisz wiecej niz za Stag'a ale moim zdaniem warto. Mialem w Audi sekwencje, ojciec w mazdzie takze, moj mechanik (ford galaxy), oraz jego zienc (astra II). Wszyscy jezdzilismy z instalacja BRC i nie bylo zadnych problemow. Raz na miesiac tankowac za 20-30 pln benzyny i reszte paliwa. Nie wiem czy wystepuje w tych silnikach plastikowy kolektor dolotowy czy metalowy ale jesli mamy wielopunktowy wtrysk paliwa to zakladajmy juz sekwencje, niby BLOS jest dobry ale nadaje sie moim zdaniem, tam gdzie mamy mechaniczny wtrysk paliwa a nie juz elektroniczny.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
[quote=""Redmitsu""]Podepne sie do tematu bo ostatnio zaciekawila mnie instalacja gazowa. Jak wypada instalacja gazowa ( oczywiscie mowimy tutaj o porzadnej instalacji ) w polowkach w wersji GTi np 6N badz 6N2? [/quote]
hmm lepiej nie wspominaj bo cię zjedzą. Raczej ludzi którzy chcą jezdzić tanio nie ładują się w gti bo to są dużo droższe auta, i raczej nie do jeżdzenia w emeryt style.
mam w matizie taką z korkami (plastikowy kolektor) i jeździ, dziwne nie ? a jednak[/quote]
Naucz się odzywac...
co do Twojego matiza... nie wiem jaki tam jest kolektor,ale co do polówek nikt mi nie powie ,że zwykła instalacja jest odpowiednia. W polo 6n plastikowy kolektor.
[size=99px]Wiesz m911, ciągle kojarzysz mi się z poniższym demotywatorem.[/size]