Odpowietrzanie hamulców

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mr_raven
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Stalowa Wola

Odpowietrzanie hamulców

Post autor: mr_raven »

Witam chialbym sie zapytac jak odpowietrzyc hamulce bo wymienilem cylinderki i teraz bede musial odpowietrzyc no znaczy sie juz odpowietrzylem tylko chialem zapytac czy tak jak ja to robilem ze odkrecilem zaworki 2 osoba pompowala i schodzilo powietrze czy jakos inaczej trzeba bo ja mam auto z abs ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeśli robiłeś to metodą klasyczną w 2 osoby i z przeźroczystym wężykiem na cylinderek aby odpowietrzyć i nie było bąbli to wszystko OK, możesz w VAGu odpowietrzyć też pompę ale jeśli hamuje wszystko pięknie to nie ma co ruszać,
jakiś czas temu zmieniałem płyn hamulcowy w ten sam sposób i wszystko jest OK.
W książce jest napisane że jeśli zapowietrzy się pompa ABS to do serwisu trzeba będzie jechać to odpowietrzać.
Ale takie coś praktycznie się nie powinno zdarzyć jeśli się prawidłowo odpowietrzy w 2 osoby.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bartek_tychy
Swój
Swój
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2009, 18:35
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bartek_tychy »

wszystko bedzie w porzadku, ja niedawno tez tylne hamulce przywracalem do stanu uzywalnosci i ta sama metoda odpowietrzylem uklad i jak narazie wszystko gra ;]
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

A mógł by ktoś krok po kroku napisać jak się odpowietrza układ hamulcowy w 2 osoby ??

Pozdrawiam
Paw150
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="paw150"]A mógł by ktoś krok po kroku napisać jak się odpowietrza układ hamulcowy w 2 osoby ??

Pozdrawiam
Paw150[/quote]
Na początku zakładasz wężyk (przezroczysty) na odpowietrznik. Pierwsza osoba wciska hamulec a druga poluźnia odpowietrznik, gdy pedał wpadnie w "podłogę" dokręcasz odpowietrznik i pierwsza osoba puszcza pedał. Czynność należy powtarzać dopóki w wężyku nie będą sie pojawiać pęcherzyki powietrza pamiętając o sprawdzaniu poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku.
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

Siema, mam problem z prawidłowym odpowietrzeniem hamulców. Nie pierwszy raz odpowietrzałem, ale tego jeszcze nie spotkałem. A mianowicie wymieniłem jak autor tematu cylinderki (czyli hamulce z tyłu). Odpowietrzałem w dwie osoby. Bąble pięknie zeszły, zakręciłem odpowietrzniki i kurde pedał wchodzi prawie w podłogę zanim zacznie w ogóle hamować. Znaczy wchodzi bez oporów, więc niby odpowietrzenie jest prawidłowe (po prostu baardzo nisko łapie) i związana z tym jest niska skuteczność hamowania. Moja teoria wygląda tak, że albo klocki są słabe z przodu (ale czemu miałoby to się ujawnić akurat po wymianie cylinderków) albo chyba bardziej prawdopodobne, to że VW 6N nie ma sekcji przód/tył i muszę jeszcze spróbować odpowietrzyć przednie hamulce, których nie ruszałem ze względu na odpowietrzniki i dlatego, że - jak wspomniałem - myślałem że skoro nie ruszam przodu, to powietrze się tam nie dostanie. Proszę kolegów o pomoc :)
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Kon.radek po mojemu to nadal masz hamulce zapowietrzone. Jak "podpompujesz" pedałem hamulca to zaczyna hamować wyżej?

[quote="Kon.radek"]myślałem że skoro nie ruszam przodu, to powietrze się tam nie dostanie[/quote]
Tak właśnie jest, jeśli prawidłowo odpowietrzałeś tył to przodu nie ruszasz, chyba, że podczas odpowietrzania nie uzupełniałeś płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="Kon.radek"]Siema, mam problem z prawidłowym odpowietrzeniem hamulców. Nie pierwszy raz odpowietrzałem, ale tego jeszcze nie spotkałem. A mianowicie wymieniłem jak autor tematu cylinderki (czyli hamulce z tyłu). Odpowietrzałem w dwie osoby. Bąble pięknie zeszły, zakręciłem odpowietrzniki i kurde pedał wchodzi prawie w podłogę zanim zacznie w ogóle hamować. Znaczy wchodzi bez oporów, więc niby odpowietrzenie jest prawidłowe (po prostu baardzo nisko łapie) i związana z tym jest niska skuteczność hamowania. Moja teoria wygląda tak, że albo klocki są słabe z przodu (ale czemu miałoby to się ujawnić akurat po wymianie cylinderków) albo chyba bardziej prawdopodobne, to że VW 6N nie ma sekcji przód/tył i muszę jeszcze spróbować odpowietrzyć przednie hamulce, których nie ruszałem ze względu na odpowietrzniki i dlatego, że - jak wspomniałem - myślałem że skoro nie ruszam przodu, to powietrze się tam nie dostanie. Proszę kolegów o pomoc :)[/quote]

A samo regulatory z tyłu dobrze założone może tłoczki w cylinderku mają za dużo luzu i za dużo płynu w nie idzie .
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

Dobrze, że poruszyliście temat samoregulatorów. Rozkładałem szczęki żeby przeczyścić, więc też o tym myślałem. Jak ustawia się luz na samoregulatorze? Myślałem, że sam się ustawi, ale faktycznie może to jest właśnie to.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Luz ustawia się sam, dlatego nazywa się to samoregulator :P chyba, że klin się zapiekł lub wyciągnęła się/pękła sprężynka, która ten klin "wciąga", wtedy ten mechanizm nie zadziała.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

No nic, będę musiał się za to zabrać, tylko nie chce mi się znów ściągać bębnów i potem ustawiać dokręcenia nakrętek od łożysk. Na pewno nie jest zapowietrzony, bo pedał wchodzi w podłogę i pompowanie nic nie daje. Ręczny łapie na 4 ząbku, więc samoregulatory też powinny się odpowiednio ustawić. Ale cóż, rozbierzemy zobaczymy :agresyw:
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Samoregulator da radę namierzyć przez śrubę koła i go zepchnąć trochę w dół.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”