Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

sprawa wymiany oleju jest jasna i prosta - określa to producent VW.

Jest pewna grupa użytkowników samochodów którzy dbają o swoje auta bardziej niż o siebie i uważają, że są mądrzejsi niż sam producent. Wiedzą lepiej jakie oleje i co ile wymieniać (...)

Drodzy koledzy. Proponuje.
Niech Ci użytkownicy opisani powyżej wymieniają olej codziennie - wtedy bedą mieli 100% pewności, że ich auto jest należycie traktowane.

A tak na poważnie. Zakończymy ten temat który już był wałkowany 1500000 (milion pięćset tysięcy) razy. :oki:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

polodriver13 może i masz rację, że było to milion razy wałkowane, ale po co ten sarkazm?? :scratch:
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

Wygląda na to ze ludziska maja dużo kasy jak chcą wymieniać olej co 10 tys km no to gratuluje
Pewnie niektóre koncerny już zacierają ręce :) :hello:
Sa zalecenia i tego się trzymać norma olej i wymiana zgodna z książka pojazdu ani więcej ani mniej :) :szefu:
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

VW doskonale wie i robi wszystko celowo żebyś odwiedzał ich ASO :-D Era aut jak golf II dawno sie zakończyła nikt juz nie robi niczego na wyrost. Chcecie sie trzymać norm proszę bardzo. Ja wymieniam co 15000 i koniec. Żadne Longi mnie nie przekonują a tym bardziej ich wymiana co 3 lata!
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""piotrl""]Sa zalecenia i tego się trzymać norma olej i wymiana zgodna z książka pojazdu[/quote]
Te zalecenia to zwyczajne banialuki. Te 20-30 tys.km producenci niech włożą między bajki - to jest chwyt reklamowy że niby samochód wymaga minimalnych kosztów eksploatacji.
A co bedzie z silnikiem ? A kogo to obchodzi ? Gwarancja juz sie skonczy. Ale producentowi zalezy na tym, by twoj samochod przejechal jak najmniej - bo wtedy pojdziesz kupic nowy.

Kod: Zaznacz cały

"#Dla kazdego silnika zawsze korzystniejsza bedzie wymiana oleju  co 15 tys niz co 25 czy 30tys"

#"Wydluzone okresy miedzy wymianami oleju skracaja zywotnosc silnika..."
Obrazek
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

[quote=""STAR CREAM""] a tym bardziej ich wymiana co 3 lata![/quote]
Co 2 lata :mrgreen:
Ja tam trzymam się zasad LL jak bym miał bez LL to bym wymieniał co 15 tys km :)
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

chciałem zauważyć że pierwotnie VW w modelu 9N 1,4TDI zalecał wymianę oleju co 50.000km. Nic złego się z tymi silnikami nie działo.

W ciężarówkach wymienia się olej co 100.000km lub 2 lata i są to oleje z tej samej beczki co do osobówek.

Sam jestem zdania że Olej Castrol 5W-30 SLX można wymieniać co 50.000km (lub 2 lata) bez szkody dla silnika.

Każdy jednak robi według siebie.
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

a kto ci takich bzdur nagadał ze co 100000?! chyba ci co oszczędzają nawet na wentlach!
Po za tym ciężarówka z przebiegiem 500000 to jest w super kondycji a osobówka to zazwyczaj dogorywa.
więc słabe porównanie. Np. wywrotki na budowach pracują w zapyleniu. Akurat widziałem na własne oczy jak w firmie STRABAG raz w tygodniu przyjeżdżał ich serwis BMTI i dmuchali filtry wszystkim maszynom. Jaki olej wytrzymał by tam 2 lata.
francuz - creative złomology
b
bart_1
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06

Post autor: bart_1 »

[quote=""piotrl""]


__ON__

47kW SDI - VW 507.00 506.00 - 4,7l
51kW TDi bez PDF - VW 507.00 506.01 - 4,3
51kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,3l
59kW TDi bez PDF - VW 507.00 506.01 - 4,3l
59kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,3l
59kW TDi BlueMotion z DPF - VW 507.00 - 4,3l
74kW TDi bez PDF - VW 507.00 506.01 - 4,5l
74kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,5l
96kW TDi - VW 507.00 506.01 4,5l



[/quote]

Koledzy, czy na pewno do silnika 1,4 TDI 59kw wchodzi 4,3l ??
Sprawdzałem na kilku stronach np. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... eiser.html i wszędzie jest podane, że do tego silnika potrzeba 3,8l oleju. To ile w końcu wchodzi oleju ??

PS. Jak sprawdzić czy mam DPF ??
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

do 1,4 TDI wchodzi 3,8L oleju.
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

W mojej książce obsługi a dokładnie w danych technicznych jest napisane 4,3 L :scratch:

Tutaj dokładny skan z głównych stron danych technicznych
http://www.polotdi.netau.net/zdjecia/td01.jpg 1 strona (129KB)
http://www.polotdi.netau.net/zdjecia/td02.jpg strona z danymi 1 (243KB)
http://www.polotdi.netau.net/zdjecia/td03.jpg strona z danymi 2 (131 KB)
http://www.polotdi.netau.net/zdjecia/td04.jpg ostatnia strona (131KB)
Ostatnio zmieniony 02 maja 2010, 22:26 przez piotrl, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""bart_1""]PS. Jak sprawdzić czy mam DPF ??
[/quote]
najszybciej to po naklejce z kodami (w bagazniku lub ksiazce serwisowej) :
7GG (emission concept EU4 with DPF - jest DPF)
0GG (emission standard EU4 without DPF - brak DPF)

Nie masz zadnej kontrolki filtra na desce dla DPF ?
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

od DPF masz kontrolkę.
A do żadnego TDI nie wchodzi 3,8l. Tylko ponad 4,3 albo 4,5
Ja mam instrukcje po francusku i mam tak samo jak kolega wyżej po niemiecku.
Z resztą ja zawsze wlewam tak aby mieć na połowie wskaźnika bagnetu a nie na litry.
francuz - creative złomology
b
bart_1
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06

Post autor: bart_1 »

ok dzięki koledzy, właśnie dlatego się pytałem bo nie wiedziałem, ile l oleju zamówić, 4l czy 5l ?
Macie jakiś sprawdzonego sprzedawce oleju na allegro, jeśli tak to proszę o kontakt na PM??
z
zoltrix3
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zoltrix3 »

Witam,

Po moim poprzednim aucie (Mazda 6 CiTD) zostało mi opakowanie oleju Dexelia Ultra 5W30 podobno zbliżony do Elf evolution SXR 5W30.
Wkrótce czeka mnie przegląd i pytanie czy olej się nada. Na forum Mazdy jest bardzo chwalony z tym, że diesel mazdy to już CR.
--
http://www.rajskiesiedlisko.pl
Gospodarstwo Agroturystyczne w Wielkopolsce
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”