[6n2] Błąd 17574, brak mocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bratyslaw
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2010, 21:13
Lokalizacja: Rzeszów/Parczew

[6n2] Błąd 17574, brak mocy

Post autor: bratyslaw »

Witam,

Mam problem z polówką żony (6N2, 1,4 16V AUA 75KM). Brakuje mocy, świeci check. Sprawdzałem Vagiem - wywala taki błąd: "17574 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Rich P1166 - 35-00". Rozumuję, że jest niewłaściwy skład mieszanki - za bogata. Co może być tego powodem? Dodatkowo silnik jest słaby, do setki przyśpiesza w jakieś 30 sekund. Odpala ładnie na zimno i ciepło, wolne obroty równe. Po skasowaniu błędu pojawia się na nowo podczas jazdy ze stałą prędkością; na mieście się nie zaświeci. W zimie przymarzła odma, co spowodowało prawdopodobnie "przytarcie" silnika, jednak po ogrzaniu dało się go uratować. Nie mierzyłem jeszcze ciśnienia sprężania (w sobotę mam to zamiar zrobić + wymiana filtra powietrza i paliwa), jednak równe obroty i brak widocznego spalania oleju sugerują, że zimowa awaria nie jest powodem takiego stanu rzeczy. Poza tym mam jeszcze jedno pytanie - czy darmowym programem vag-com 311 zrobię adaptację przepustnicy?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
ozzy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 18 maja 2009, 19:12
Lokalizacja: CCH/CB

Post autor: ozzy »

Co do adaptacji przepustnicy, ten program da radę, sam go używam.
Awatar użytkownika
rafficz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2009, 11:24

Post autor: rafficz »

Lepiej by to była pełna wersja 311.
b
bratyslaw
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2010, 21:13
Lokalizacja: Rzeszów/Parczew

Post autor: bratyslaw »

OK, dzięki.

Pomierzyłem ciśnienie sprężania - na wszystkich cylindrach ok 12,5 bara; przy próbie olejowej wzrasta do ok 13-tu, tak więc OK. Wyczyściłem i zaadoptowałem przepustnicę, wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Niewielka poprawa. Jaki powinny być prawidłowe odczyty z lambdy w Vad-Com'ie?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

1. Powinieneś mieć dwie sondy.
2. Możliwe przyczyny:
- Za wysokie ciśnienie paliwa
- Lejące wtryskiwacze
- Zawór zbiornika z węglem jest otwarty na stałe
- Zawór EGR nie działa tak jak powinien
- Wadliwe działanie sond
- Nieszczelny system dolotowy/wydechowy

[quote=""bratyslaw""]Po skasowaniu błędu pojawia się na nowo podczas jazdy ze stałą prędkością; na mieście się nie zaświeci. [/quote]
To może wskazywać na zawór na zbiorniku z węglem aktywnym. Zdejmij kostkę zasilającą i sprawdź, czy błąd się pojawia.

Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
b
bratyslaw
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2010, 21:13
Lokalizacja: Rzeszów/Parczew

Post autor: bratyslaw »

Witam ponownie!

Kilka tygodni mnie nie było, tak więc nie miałem kiedy zajrzeć do Polówki, ale są nowe fakty. Sprawdziłem szczelność dolotu i ukł. wydechowy oraz zawór par paliwa - jest OK. EGR-a z powodu braku czasu nie sprawdzałem (trzeba by go zaślepić). Co najlepsze, check się już nie zapala, a moc prawie powróciła. Prawie, bo:
- na zimnym silniku wydaje się być wszystko OK;
- na ciepłym silnik dobrze ciągnie do ok. 2tyś obr/min, później trochę się dławi, by od ok. 3,5tyś obr/min ciągnąć jak należy. Poprawa jest widoczna, gdyż samochodem jeżdżę raz na tydzień, dwa, tak więc czuję różnicę. Zastanawia mnie jeszcze, czy jednak brak mocy nie jest spowodowany zimowym "przytarciem" silnika, który teraz na nowo się dociera. Przy okazji zmierzę ponownie kompresję. Czy błąd 17574 mógł być spowodowany słabą jakością paliwa? Okazało się, że przed tą usterką samochód był zatankowany na innej stacji niż zwykle.
P.S. Sondy są oczywiście dwie.

Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”