NIestabilne obroty na biegu jałowym..

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gazda1981
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2010, 10:56

NIestabilne obroty na biegu jałowym..

Post autor: gazda1981 »

Witam wszytskich. Mam pewnie problem z moim Polo 1.4 60KM podczas zatrzymywania sie na czerwonym swietle i w korkach. Mianowicie na biegu jałowym skaczą obroty szczególnie na zimnym silniku zaraz po starcie. Przy rozgrzanym silniku problem sie tez pojawia, ale rzadziej. Odchylenia sa niewielkie co prawda, wskazowka obrotomierza podchodzi do okolo 1100-1200 rpm po czym spada do okolo 800 rpm i silnik sie prawie dlawi i gasnie. W momencie po docisnieciu i puszczeniu pedalu gazu obroty ida ostro w gore i sytuacja czasami sie normuje i obroty stabilizuja sie na 900 rpm. Dodam tylko ze termometr wskazuje raczej niepoprawna temperature płynu chłodzącego, bo po 15 km jazdy autostrada pokazuje tylko 70-80 st C. Czyzby termostat??Dodam ze Polo kupilem niedawno. Silnik wedlug info od poprzedniego wlasciciela ma założoną nowa głowice (z innego używanego auta) i uszczelkę, wymieniony rozrząd. Widac co prawda drobne wycieki z pod glowicy, ale nie oszukujmy się samochod jest z rocznika 1997 i wiadomo ze stan idealny nie będzie.

Pozdrawiam
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote="gazda1981"]Odchylenia sa niewielkie co prawda, wskazowka obrotomierza podchodzi do okolo 1100-1200 rpm po czym spada do okolo 800 rpm i silnik sie prawie dlawi i gasnie[/quote]
to nie są takie niewielkie wahania jak Ci skacze od 800-1200 rpm :) samemu możesz spróbować przeczyścić przepustnicę i zobaczyć co się będzie działo, nie orientuje się w czy w MPI jest silniczek krokowy, ale jeżeli tak to wina może leżeć po jego stronie, poza tym poszukaj jeszcze po forum odnośnie falowania obrotów :oki:
[quote="gazda1981"]Dodam tylko ze termometr wskazuje raczej niepoprawna temperature płynu chłodzącego, bo po 15 km jazdy autostrada pokazuje tylko 70-80 st C. Czyzby termostat??[/quote]
może być termostat albo czujnik płynu chłodniczego :)
[quote="gazda1981"]amochod jest z rocznika 1997[/quote]
to masz model 6n a nie 6n2, więc machnąłeś się z poddziałem :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
g
gazda1981
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2010, 10:56

Post autor: gazda1981 »

Takz rocznika 1997, machnalem sie i zamiescilem nie w tym dziale, myslalem o przepustnicy a czy silnik krokowy ma to sie nie orientuje... kupilem auto niedawno...
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

podepne się pod temat... nie mogę skorzystać z opcji szukaj.

gdy moja pola się nagrzeje, obroty nagle spadają do 500 ?! gdy wyłączę światła to rosną do 800, vag nie pokazał nic? trochę czasem falują. czy to przepustnica?
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote="adas110780"]gdy moja pola się nagrzeje, obroty nagle spadają do 500 ?! gdy wyłączę światła to rosną do 800, vag nie pokazał nic? trochę czasem falują. czy to przepustnica?[/quote]
Polecałbym czyszczenie i adaptacje przepustnicy i sprawdzenie silniczka krokowego.

gazda1981
Może to być termostat albo czujnik temperatury (to że Ci pokazuje inna niż rzeczywista temperaturę). Koszty wielkie nie są. A co do falowania obrotów, sprawdź silniczek krokowy i przepustnicę.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

najczęściej to silnik krokowy przepustnicy :D
w wielu mpi silnik jest w przepustnicy i nie można go wymienić.
wymontować przepustnicę wyczyścić , podłączyć VAG adaptować przy okazji sprawdzić błędy i temperaturę.
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

[quote="JuStIcE"]Polecałbym czyszczenie i adaptacje przepustnicy i sprawdzenie silniczka krokowego[/quote]

1. przepustnica wiem gdzie jest, a silniczek krokowy?
2. czy po odpięciu aku, potrzebna będzie po wyczyszczeniu adaptacja?
3. czy polskim-vagiem można adaptować i jak?
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Nie wiem jak u Ciebie to będzie, bo masz inny silnik. Samo odpięcie aku nie powinno wpływać na konieczność adaptacji (chyba że się mylę). A co do VAGa to chyba tak, ale musiałbyś spytać kogoś kto to już robił. Mnie to dopiero czeka :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Tu można poczytać na temat czyszczenia przepustnicy http://klubseata.pl/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

wyczyściłem przepustnicę i wszystko jest już ok :) skasowałem jeszcze błąd w vagu i nawet nie trzeba adaptować :)
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
b
bulet2
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 31 maja 2010, 22:53

Post autor: bulet2 »

witam mamten sam problem skacza obroty na biegu jalowym walsnie dzis wymienilem swiece, kable kopulka palec ,filtry powietrza paliw a i troszke lepiej ale dalej skacza obroty ma moze ktos lekarstwo bo juz dzis domowile somde lamde jak to nie pomoze to co...............
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”