[6n2] śruby do alufelg

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bazyl1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:49
Lokalizacja: Swarzędz

[6n2] śruby do alufelg

Post autor: bazyl1987 »

Witam czy do oryginalnych felg aluminiowych muszą być specjalne śruby? Tzn. wiem ze musza być inne niż do felg stalowych, ale podobno nie mogą to być byle, jakie do felg aluminiowych np allegro.pl
Jeżeli tak to proszę podać, jakie maja parametry. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

vag stosuje te same śruby do felg stalowych i aluminiowych
Mam wszystko w tyle...Obrazek
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

Zależy jaka fela... Ja musiałem dokupować śruby - seryjne były za krótkie

Pomierz i będziesz wiedział, na oko raczej nikt Ci nie pomoże.


edit:
spójrz na fele, czy masz kupować śrubę z łbem stożkowym, czy kulistym, kwadratowym itd
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

[quote="bazyl1987"]Witam czy do oryginalnych felg aluminiowych muszą być specjalne śruby?[/quote]
[quote="m911"]Zależy jaka fela... Ja musiałem dokupować śruby - seryjne były za krótkie[/quote]
:banghead: nie ma to jak czytać ze zrozumieniem
Mam wszystko w tyle...Obrazek
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

Sory wstałem o 3 rano :agree:
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

A ja dodam coś od siebie.
Jak kupiłem pole i zmieniałem letnie na zimowe to wulkanizator powiedział że śruby które mam nie są do felg stalowych tylko do alufelg. Ale przykręcone są jeżdżę nic sie nie dzieje.
2 dni temu kupiłem sobie Alusy Borbet BS i człowiek który mi je sprzedawał dokładał mi specjalne śruby specjalnie do Alufelg. Mówię mu że ja mam śruby do alufelg. Koleś wziął jedną moją, jedną swoją i różniły się długością oraz główką. Tak więc musisz sprawdzić jakie masz wgłębienie w alufeldze i na bank śruby do alufelg są dłuższe. Te które ja dostałem do Borbetów są jeszcze podobno specjalnie wzmacniane choć mnie się w to nie chce wierzyć.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

gallus
tu chodzi o ori alumy i stalówki
śruba jest taka sama w obu felgach
łeb kulowy
alumy z allegro mają gniazdo stożkowe ( chyba, że są ori np audi, seata, skody )
Mam wszystko w tyle...Obrazek
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Tak jak wyzej. Sruby do oryginalnych alu sa takie same jak do stalowych (kulisty leb). Warto jednak zwrocic uwage ile tej sruby wystaje z felgi (ile gwintu bedzie wkrecone). Felga alu ma glebsze gniazdo przez co sruby bedzie wystawac mniej.

"każdy alus ma inne głebokości gniazda samej śruby także trzeba sprawdzić. Najbezpieczniejsza długość śruby to taka która w naszym przypadku (czyli M12x1,5) da się wkręcić na min 6 obrotów co daje 6*1,5=9mm a max to 8 obrotów bo wtedy może chaczyć o rzeczy wew piasty. Pamiętać też trzeba że gwint w piaście z przodu, nie zaczyna się zaraz przy powierzchni tylko po ok 2mm co daje nam już min 11mm potrzebnego gwintu a niewiadomą pozostaje tylko głębokość gniazda śruby w feldze którą w sumie też można sprawdzić i jest to wymiar od powierzchni styku felgi z piastą do do miejsca załamania czyli początku stożka sumując wymiary i dodając 2mm dla bezpieczeństwa mamy potrzebny wymiar czyli długość śruby czyli długość samego gwintu żeby nie było" - wypowiedz kolegi z klubu juz nie pamietam ktorego :)

Jesli ta dlugosc bedzie odpowiednia to wszystko ok. Jesli sruby bedzie wystawac za malo to trzeba kupic dluzsze. Co do wartosci max to ja do stalowek mam dlugosc 23mm czyli jakies 20mm wkrecam i nic nie chaczy. W 6N2 bedzie podobnie tylko u was sruby sa grubsze M14x1,5 jesli sie nie myle.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote="Bartosz85"]Warto jednak zwrocic uwage ile tej sruby wystaje z felgi[/quote]
w ori alu dedykowanym do modelu tyle samo
Obrazek
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Ja mam oryginalne alu i gniazdo maja 5mm a w stalowkach ok 3mm tak ze u mnie jest roznica.
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Możecie mi powiedzieć gdzie można dostać takie śruby zabezpieczające - M12/1,5 24mm do stożka. Wszedzie spotykam tylko długie na 28mm i boje się żeby nie zapychaczy o coś w środku. Te aktualne wchodzą w piastę już na 11mm.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

patryk2k kup te dłuższe
skrócisz je i po problemie
wystarczy skrócić tylko te na tył
z przodu przy tarczach nic nie będzie chaczyć
Mam wszystko w tyle...Obrazek
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

O tym nie pomyslalem w sumie...pewnie bedzie je troche ciezko uciasc ale dobry brzeszczot da rade.
A jesli z tylu tez mam tarcze to moze nie bede musial skracac?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”