żyga olejem - Zamarznięta odma? 3f/NZ

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

żyga olejem - Zamarznięta odma? 3f/NZ

Post autor: Black »

Witam Wszystkich.
Miesiąc temu kiedy przyszły pierwsze mrozy ok -10, silnik w moim 3f wyrzygał olej bagnetem :-( Po szybkiej diagnozie okazało się że wywala olej gdyż przytkał się jeden z wężyków odmy. Zdjąłem z klapy zaworów wąż i założeniu na klapę zwykły wężyk i skierowałem go pod auto. I tak przez miesiąc było ok kiedy przyszły kolejne mrozy poniżej -10st.C Znów chlapie olejem nie wiem skąd. Z wężyka który założyłem na klapę zaworów wydobywa się mały biały dym i zbiera się olej tj. by pod ciśnieniem. Po odkręceniu korka klapy zaworów ciśnienie idzie w korek. Aha, zauważyłem tez że na 1 i 4 świecy przebija iskra :-?
Czy ktoś wie co może być przyczyna?
Myślałem tez że może być też zapchany jeden z grubszych węży idących z dołu silnika i idący do rury od filtra ale po zdjęciu zauważyłem że też są mokre w środku tj by od oleju.
Czy jeśli wywalę tą puszkę i grzybek ciśnieniowy i poprowadzę bezpośrednio wąż z dołu silnika od odmy do filtra to coś się poprawi?
Dodam że 3miesiące temu robiłem remont silnika. Rozrząd, pompa wody, uszczelniacze zaworów i planowanie głowicy oraz nowe uszczelki na kolektorach itp.
Jeśli ktoś by mi mógł pomoc był bym bardzo wdzięczn
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

jest jeszcze jedna odma od dolu silnika i ta Ci mogla zamarznac
Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

Post autor: Black »

bruczyk wiem ze tam jest dolna odma, ale czy wymiana węży i wywalenie puchy "oddzielacz oleju" to wystarczy? Kupiłem nowe węże olejoodporne i chce to zrobić od nowa bez tej puszki. Aha, dodam że olej i filtr oleju jest świeży. Olej wlałem Lotos 15W40. Jak rozgrzeje się silnik i trochę ostrzej pojeżdżę to klawiatura w silniku hałasuje jak disel:/
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

"Lotos 15W40" - wylej to gów**o czym prędzej !! markowy olej (nie z allegro) , wymyj odmę, skręcaj wszystko i będzie cacy... osobiście używam castrola 15/40 silnik(3f) ma pół miliona kilometrów, raz w roku mycie odmy - zero problemów...
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

najprawdopodobniej zapchała sie wlasnie ta puszka.. najczesciej to ona zamarza tworząc problemy
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

Post autor: Black »

jacol Właśnie wcześniej używałem Castrol 15W40 ale ten olej dostałem w sklepie zamiast gotówki ze zwrotu sciagacza:/ i to z beczki więc cholera wie co tam było? W środę się zajmę odmą.
Czy wymieniając olej od razu zmienić filtr oleju? Zmieniałem 3 miesiące temu:/
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

No jasne zmien majatek niekosztuje, a tylko bedziesz spokojniejszy xD
Obrazek
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

Black
zmień na castrola + nowy filtr, wyczyść odmę i będzie miodzio... tak jak pisze adam- majątku nie wydasz... a w sklepie powiedz żeby ci takich bonusów nie dawali, tylko gotówkę za zwrócony towar... mają syf co go nie chce nikt brać, to wciskają komu się da...
f
filuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 2009, 2:06
Lokalizacja: VW Team Łódź

Post autor: filuś »

moglibyście Panowie wrzucić jakieś zdjęcie żeby pokazać gdzie znajduje się owa odma i wytłumaczyć za co ona odpowiada? :grin: bo czytam że powazny problem z nią jest i chcialbym w pore uniknać ewentualnej nieprzyjemniej awarii :)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Po co ci foty, jak zajrzysz od strony sciany grodziowej i od strony rozrzadu jest odma :) wychodzi z bloku silnika
Obrazek
Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

Post autor: Black »

Panowie, jutro zabieram się za odmę. Kupiłem olej Mobil1, nowy filtr oleju. Okazało się że nie tylko ja mam problem z odmą. Jest to częsty problem przy mrozach, tak wynikło z rozmowy w sklepie. Ta puszka "oddzielacz oleju" jest dostępna w sklepie za ok 80zł. Niestety nie mieli na miejscu ,a jutro nie zdążę po nią jechać po robocie więc wymyje wszystko ropą ,a po zakupie nowej puszki od razu wymienię.
Dam znać co i jak po naprawie.
M
Mac_Abra
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 16 maja 2009, 19:50
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Mac_Abra »

No i jak tam operacja? Tak jak zauważyłeś to jest dość powszechny problem, zwłaszcza w silnikach NZ, czym można się przekonać chociażby na forum vwgolf.pl, bo bardzo dużo tych jednostek jeździ w Golfach dwójkach właśnie.

Co do zbiorniczka, to nie wiem czy jest sens kupować nowy, wydaje mi się, że jeżeli nawet się nam stary zapełni, to wypłukanie powinno rozwiązać sprawę.

Najbardziej się przejąłem tym Lotosem, sam jeżdżę na syntetyku tej firmy, a tutaj nie zostawiliście na nim suchej nitki. W zeszłym roku po raz pierwszy autko zachorowało na odmę (dwa razy!!!). W tym sezonie nie zdążyłem zamontować patentu, który wymyśliłem, więc w największe mrozy lekko odkręciłem korek wlewu - dzięki temu nawet jeśli odma przymarła to olej nie uciekł bagnetem, ale komorę silnika jednak mi trochę zachlapało (choć na bagnecie nawet nie widać spadku poziomu oleju). Dodam, że u mnie ktoś wcześniej wywalił ten zbiorniczek, został tylko regulator ciśnienia (ten grzybek) przed wejściem w dolot.
Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

Post autor: Black »

Trochę odgrzeje temat bo już zapomniałem o nim :-/
Mianowicie kiedy przyszły mrozy poniżej -10stC zamarzała mi odma. Tj chłopaki pisali wyczyściłem ją i działa już jak powinno. (może też dlatego ze nie ma już takich temperatur?) Po zdjęciu jej w środku było ok 1/3 szklanki wody z olejem :evil: Wszystko wymyłem benzyna ekstrakcyjna i działa jak powinno. Ciężko mi tez powiedzieć skąd ta woda się wzięła w odmie, gdyż płyn chłodniczy nie ginie bo bym zauważył.
Aha, zmieniłem też olej na Mobil1i filtr oleju
Dzięki za podpowiedzi wszystkim!
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Ciężko mi tez powiedzieć skąd ta woda się wzięła w odmie
to norma silnik zmienia temperaturę i ma bezpośredni kontakt z powietrzem tak jak szybkę którą z zimna dajesz do ciepłego,
w powietrzu jest jest też para wodna zależy to też od klimatu czy też lokalnych warunków pogodowych, do tego rosa z rana i inne takie sprawy, także to że się zbiera woda to normalne i nie da się tego pozbyć.
Te korki lodowe powstają też dlatego że osiada się ten szlam a jak wiecie woda w oleju się nie rozpuszcza może się tylko wiązać a po mrozach tworzy się lód.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

Post autor: Black »

w każdym bądź razie nie wiem czemu za odmę do 3f i NZ liczą sobie 180zł - 230zł nie wiem co jest w środku tyle warte!
Wszystko już działa. Punkciki rozdane.
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”