problem z błedem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

problem z błedem

Post autor: kaziu1991 »

witam,
Błąd sonda lambda G39 - błąd sporadyczny
co to oznacza??
Kaziu
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

A jak wyglądają wahania napięć, które wyświetla sonda? Może jest uszkodzona?
Jeśli samochód ostatnio spala zbyt dużo paliwa, może być z nią problem.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""kaziu1991""]witam,
Błąd sonda lambda G39 - błąd sporadyczny
co to oznacza??[/quote]
Błąd sporadyczny to taki który kiedyś wystąpił, zapisał się w komputerze i nie został wykasowany. Mógł powstać dawno lub też niedawno.
Skasuj go i za jakiś czas sprawdź ponownie autko. Jak się pojawi znowu to zacznij szukać przyczyny. A przyczyna to taka jak napisał kolega wyżej.
Ale, ja bym stawiał że to jakiś stary babol.
k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

Post autor: kaziu1991 »

problem ze spalaniem był od początku, jak tylko moja dziewczyna nabyła autko. cały czas spalał za dużo. ze spalin było czuc taką woń niespalonej benzyny. na vag'u nie pokazywało błedów, ale na innym intefejsie pokazało własnie G39. bład skasowałem, ale spalanie nie spadło, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że wzrosło. sonde wymieniałem jakiś czas temu, wiec mysle, ze to nie to. silnik sie dogrzewa dość dobrze i szybko. temperatura jest w normnie ok 88-93 stopnie. map sensor pokazuje temp powietrza zasysaneo na poziomie 28-30stopni. a sonde badałem zwykłym miernikiem. przy dodawaniu gazu sonda schodzi prawie do 0.1V, na wolnych ma 0.5V. nie mam pojecie gdzie tu tkwi problem. czy to moze byc wina lejących wtrysków, albo źle ustawionego zapłonu?? wydaje mi sie, ze wszystkie elementy odpowiedzialne za skład mieszanki (sonda lambda, MAPsensor, czujnik chłodziwa i potencjometr przepustnicy) są sprawne. już nie mam na to siły, żaden mechanik, ani elektryk nie wie co to może być.
Kaziu
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""kaziu1991""]cały czas spalał za dużo[/quote]
jaka motorownia , gdzie jeżdżone i ile to jest za dużo
Obrazek
k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

Post autor: kaziu1991 »

a wiec jest to 1.4 AEX. a jeżdzone troche w miescie i troche po za... ale czesciej na trasach ok 80km. w miescie spalanie siega 11-12l i po za tyle samo. zaobserwowałem, że silnik dostaje zawsze taka samą dawke paliwa, bo przy 70km/h pali tyle samo co przy 145km/h. i jak na polo, to predkość maks (145) to troche mało, bo silnik jest właśnie tym ograniczony. dostaje cały czas taką samą ilość paliwa. (sterownic ECU jest w trybie awaryjnym)
Kaziu
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

mi tez wlasnie wyskakiwal ten blad g39 i zostal wykasowany teraz mam pojezdzic i podjechac jeszcze raz zobaczyc czy wyskoczy ten blad.
miernikiem jest dobrze
czy moze spasc spalanie po usunieciu bledu?
temperature trzyma dobrze
polo 95
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""kaziu1991""](sterownic ECU jest w trybie awaryjnym).[/quote]
Sprawdź czujnik ciśnienia na dolocie.
Obrazek

Troszke o zasilaniu w paliwo może cie naprowadzi.

Kod: Zaznacz cały

Paliwo jest zasysane ze zbiornika przez elektryczną pompę paliwa i dochodzi przez filtr paliwa do kanału wtryskowego, a następnie do
wtryskiwaczy. Regulator ciśnienia na kanale wtryskowym reguluje ciśnienie w układzie zasilania w zależności od podciśnienia w przewodzie dolotowym do 0,12 MPa (Motronic) lub 0,3 MPa (Marelli).Podciśnienie w kolektorze dolotowym silnika jest podstawową wielkością służącą do określania ilości paliwa przez urządzenie sterujące.Podciśnienie kolektorze dolotowym zależy od chwilowego położenia przepustnicy (ustawienie pedału przyspieszenia) oraz od pędkości obrotowej silnika. Te wielkości służą wspólnie jako miara ilości zasysanego powietrza. Czujnik ciśnienia w przewodzie dolotowym znajduje się bezpośrednio na tym przewodzie, który jest wykonany z tworzywa sztucznego.Czujnik położenia przepustnicy określa dodatkowo położenie kątowe uruchamianej przez pedał przyspieszenia przepustnicy, wykorzystywane przez urządzenie sterujące jako wartość porównawcza do określenia ilości zasysanego powietrza. Ta wartość jest konieczna, aby dostosować się do warunków jazdy, jak na przykład gwałtowne przyspieszanie lub uszkodzenia czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym (funkcja awaryjna).Urządzenie sterujące układu zapłonowego i wtryskowego reguluje czas wtrysku i przez to ilość wtryskiwanego paliwa według zadanej charakterystyki, odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i chwilowej prędkości obrotowej silnika. Jeśli wtryskiwacz jest dłużej otwarty, to zostanie wtryśnięte więcej paliwa. Dodatkowe czujniki zapewniają w każdych warunkach jazdy właściwe odmierzanie ilości paliwa.- Zespół sterowania przepustnicy ma za zadanie stabilizowanie biegu jałowego silnika w dowolnych warunkach jazdy i obciążeniach silnika.- Wyłącznik biegu jałowego przekazuje do urządzenia sterującego położenie przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu. Urządzenie sterujące otwiera lub zamyka przepustnicę za pomocą silnika nastawczego (człon nastawczy przepustnicy) i reguluje w ten sposób prędkość obrotową biegu jałowego do wartości zadanej.- Gdy silnik jest gorący, prędkość obrotowa biegu jałowego jest zwiększana, aby zapewnić wystarczające ciśnienie bardzo rzadkiego oleju. Ta prędkość jest zwiększana także wtedy,gdy obniży się napięcie akumulatora, aby nie następowało dalsze rozładowanie akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu można utrzymać bardzo niską prędkość obrotową normalnego biegu jałowego, przez co zmniejsza się zużycie paliwa.- Czujnik temperatury przy króćcu cieczy chłodzącej mierzy temperaturę silnika, czujnik temperatury w przewodzie dolotowym -temperaturę zasysanego powietrza.- Sonda lambda (czujnik zawartości tlenu) jest wkręcony w przednią rurę wylotową i mierzy zawartość tlenu w strumieniu spalin. Urządzenie sterujące utrzymuje na podstawie jej sygnałów skład spalin najbardziej odpowiadający pracy katalizatora.- Zawór elektromagnetyczny odpowietrzania zbiornika jest sterowany w zależności od obciążenia silnika. Pary paliwa wydzielane w zbiorniku są gromadzone w filtrze z węglem aktywnym i przez ten zawór odprowadzane do spalalania.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”