Kontrolka ciśnienia oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Rozbierz pompe oleju sprawdz ją i bedzie jeszcze okej to przeczysc zaworek przelewowy. Dosc czesto jest tak ze pod niego dostaje sie maly opilek czy jakis brud i nie mamy cisnienia na pompie. Moze jeszcze silnik nie jest w tak zlym stanie zeby kwalifikowal sie do wymiany ale napewno z niedostatecznym smarowaniem nie powinno sie jezdzic.
D
Dangerox
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2009, 9:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Dangerox »

Witajcie. U mnie również pojawił się ten problem. Na zimnym i trochę rozgrzanym silniku jest ok. Ale kiedy silnik rozgrzeje się to spada ciśnienie oleju. Ciśnienie jest za małe poniżej 2000 tyś obrotów. Jak obrotomierz wskakuje powyżej to kontrolka gaśnie. Dopóki jest zimno to problem nie jest odczuwalny, wystarczy włączyć ogrzewanie i silnik nie nagrzeje się do takiej temperatury. Ale jak zrobi się ciepło to spróbuję dostać się do pompy oleju. Słyszałem też opinię że taki stan rzeczy może być skutkiem zużytych panewek, ktoś może to podtwierdzić?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Dangerox
Możliwe że to panewki ale tylko pod warunkiem, że wykluczysz inne opcje usterek które napisali wyżej koledzy,

Cooyon napisał:
O masakra - 30 minut z nieprawidłowym smarowaniem, czy literówka jest w poście?
jest to możliwe choć i w większości przypadków zabójcze dla motoru, zdziwiłbyś się ile takich aut np. poleasingowych idzie na sprzedaż, mój kuzyn jest mechanikiem i mówił, że tzw przygotowanie auta na handel wymaga kilku tricków:
Kontrolka oleju się pali bo jest złe smarowanie lub panewki wycięte itd..., o innych podzespołach jak skrzynia i inne nie wspomnę bo to już woła o pomstę do nieba co się z tym wyprawia.
Podpina się ją kabelkiem pod alternator no i problem zamaskowany, przy zapłonie kontrolka się świeci po rozruchu gaśnie i święto hehe... autko pochodzi jeszcze jakieś kilkaset kilometrów do tyśiąca ze zbyt małym ciśnieniem oleju a potem już kaplica.... Powiedzenie polak potrafi jest tu jak najbardziej na miejscu, szkoda że tak negatywnie..

Co do problemu kontrolki oleju i samego oleju to ja np. na tym nie oszczędzam, co 10 tyś wymieniam olej w polo i co 2 wymianę robię płukankę silnika, odpukać problemów ze smarowaniem nie miałem, popychacze cichną po kilkunastu sekundach w zimie i po 6-7 sekundach w lecie, czyli wszystko jest w normie.
W silnikach z turbiną powinno się ten olej wymieniać jeszcze częściej niż 10 tyś.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”