PROBLEMY PO CZYSZCZENIU I ADAPTACJI PRZEPUSTNIC

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
daman0629
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:50

PROBLEMY PO CZYSZCZENIU I ADAPTACJI PRZEPUSTNIC

Post autor: daman0629 »

Witam.posiadam polo 97r. 1.4 ,8v .
na poczatku moim problemem byly falujące obroty w dól na biegu jałowym czyli jak dojezdzalem np do krzyżówki na luzie obroty tak ze 3 razy zafalowaly w dól do ok 700 i sie umiarkowywaly,wiec pojechalem do macherów podłaczyli do kompa ,zrobili czyszczenie i adaptacje przepustnicy koszt razem calej wizyty 80zł.wsiadlem do auta i teraz wszystko dzieje sie na odwrót gdy puszczam autko na luz obroty za 2 razy zafaluja na ok 1200 po czym sie stabilizuja,oczywiscie powiedzialem im o tym ale powiedzieli zeby pojezdzic z dzien i sie jakos ustabilizuje..ale ja juz jezdze tydzien zrobilem 400 km i niby objawy troszke zanikaja ,ale polówce nadal zdarzają sie zafalowania do góry i jest to nie regularne.i moje pytanie brzmi czy to kiedys ustapi jak jeszcze troche pojezdze?czy jest to narmalny objaw po czyszczeniu i adaptacji?z góry dzieki:).
a
arnold1982
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 16 lis 2008, 8:30

Post autor: arnold1982 »

no mi tez faluje ale w dol do tego na krzyzowkach gasnie mi silnik czy to objaw przepustnicy czy czegos innego?? jak mi czasami gasnie silnik jak zwalniam to dodaje gazu z 2 ki i znow chodzi. co to moze byc?
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

[quote=""arnold1982""]no mi tez faluje ale w dol do tego na krzyzowkach gasnie mi silnik czy to objaw przepustnicy ...?? [/quote]
Najprawdopodobniej potrzebne będzie czyszczenie.
jak mi czasami gasnie silnik jak zwalniam to dodaje gazu z 2 ki i znow chodzi. co to moze byc?
Jak wyżej; opisane postępowanie jest najlepszym spoosobem na zerwanie w czasie jazdy paska rozrządu ( skuteczniejsze jest tylko odpalanie "na pych" lub "na hol" ).
niby objawy troszke zanikaja ,ale polówce nadal zdarzają sie zafalowania do góry i jest to nie regularne
Prawdopodobnie czyszczenie przepustnicy nie zostało wykonane zbyt fachowo.
Po czyszczeniu i adaptacji silnik powinien pracować "jak nowy" bez żadnych wahnięć obrotów podczas przejścia na bieg jałowy.
Receptą jest samodzielne czyszczenie zespołu ( opisane dokładnie na starym forum ) - i adaptacjha; nie wiem za dokładnie, jaki masz typ silnika, ale większość modeli adaptuje się "sama" ( warunek - przejechanie jednorazowo 150-200 km w trasie z całkowicie nagrzanym silnikiem ).
a
arnold1982
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 16 lis 2008, 8:30

Post autor: arnold1982 »

czyli czem predzej do mechanika , cena ok 80 zl nie wiecej za czyszczenie tej przepustnicy to chyba nie duzo
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja zadaptuje ci za friko pod warunkiem że mieszkasz na podkarpaciu :)
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
daman0629
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:50

Post autor: daman0629 »

mój typ silnika to AEX i nie wiem czy oni cos sparpali przy tej adaptacji czy cos bo nie bylem przy tym jak to robili. a na końcu koles powiedzial ze jak sie nie ustabilizuje to zeby jeszcze raz podjechac to zaadoptuja..mam nadzieje ze juz za darmo bo to przeciez nie moja wian ze im nie wyszło..to moze byc mniejszy zalezy ile ktos jeszce bieze za podpiecie pod komputer tam gdzie ja bylem brali 50zl za kompa. aha i nie polecam jakichs tanich uslug typu 20 zl za podpiecie i adaptacje bo juz wczesniej bylem u takiego to nawet sie nie polaczyl bo mu jakies bledy wyskoczyly przed podpieciem..z uslug korzystalem w Sędziszowie Młp. podkarpacie:)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zapewniam cie zeja sobie sam diagnozuje auto adaptację umiem zrobić i kupiłem dla siebie ten kabelek bo interesu z tego nie robie także jakbyś był kiedyś w moich stronach to wpadnij to zdiagnozuje. Wierzę że naciąłeś się na wszelkiej maści magików co wzięli kase za usługę a problem pozostał.
ja do nich nie należę :mrgreen:
pozdrawiam
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
daniele_mondello
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:09

Post autor: daniele_mondello »

Co do adaptacji to po przejechaniu pewnego dystansu, przepustnica powinna sie sama zaadaptować.

Problemem falujących obrotów może być cewka.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""daniele_mondello""]

Problemem falujących obrotów może być cewka.[/quote]

badz silniczek krokowy
d
daman0629
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:50

Post autor: daman0629 »

bylem dzis ponownie w warsztacie i powiedzieli mi ze nic juz nie poradza bo to wina przepustnicy ktorej cena ok 600zl wynosi teraz moze drozej przy cenie euro,ale powiedzieli ze poki autko nie gasnie i nic wiekszego sie nie dzieje to zeby sie nie przejmowac i jeździc dotąd az sie da.
podobno tam nie ma silnika krokowego a jesli jest to jakos zintegrowany z przepustnica ,ja sie nie znam dokladnie tylko niektorzy tak mowia..
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

AEX powinien sie sam zaadoptowac z tego co wyczytalem w przeszlosci.
m
maras2408
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:07

Post autor: maras2408 »

Witam

Polo 6N `98 1.0 ALL
Udalo mi sie rozwiazac problem z wysokimi obrotami wystarczylo wymienic czujnik temperatury. Tyle ze mam inny problem ktory mialem pare miesiecy predzej obroty samochod trzyma okolo 800 obrotow (czy to odpowiednie oborty?) po nagrzaniu silnika przy hamowaniu do zera, zafaluje 600 obr potem 800 obr i tak trzy razy zatrzęsie sie samochod i wraca do 750-800obr.
Czy ktos jest w stanie mi pomóc??

Druga sprawa to temperatura. Pod podpieciu pod komputer temperatura wynosila 78stopni a na zegarach pokazuje 90stopni. Mialem wymieniony czujnik przy chlodnicy i wentylator zalącza sie przy 105-110stopniach przynajmniej tak wskazuje wskazowka i jak wpuszcze na nawiewu cieple powoetrze to dotnac kratek nawiewu dotnac nie mozna bo takie gorące.

Porsze o pomoc co mozna zrobic??
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

Kurcze też tak miałem z temperatura iwymiana czujnika pomogła ja miałem z zółtym obramowaniem a ty maras2408? Tyle że u mnie poprostu nie spadały obroty, a jak się zatyrzymałem to spadały do 1000RPM wymiana czujnika pomogła.
Co do przepustnicy też to przerabiałem i w serwisie mi to zrobili koszt 100zł (wtedy jeszcze nie miałem kabelka teraz już ma :D) ale wiem że najpierw trzeba wykasować stare ustawienia a temperatura silnika musi być 90C. Wtedy adaptacja powinna przebiegać poprawnie. Sama raczej się nie zaadaptuje ja miałem wyczyszczona i jezdziłem tak ok 500Km i było bez zmiany - dopiero serwis poradził.
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Założyłeś chyba nie ten czujnik temperatury co ma być, zawsze na czujniku masz kolorową obramówke ja np mam żółtą i cztero pinowy.

Obrazek

Czujnik przy chlodnicy służy tylko do załanczania wentylatora jak duża temperatóra czyli dobry.
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

ja mialem z zoltym wymienilem.... w sklepie dali mi bez opaski kolor jest zielony obudowy , ale teraz mam tak ze wskaznik od temperatury nie jest na polowie zawsze zatrzyma sie przed to jest normalne
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”