[6n] Czujnik temperatury, nieprawidłowe wskazania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jendrol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:06
Lokalizacja: SR/obecnie NL

Post autor: Jendrol »

[quote=""rat4""]droższy o dychę Febi Bilstein żółta opaska do AKV koszt imprezy 30 zł jak ręką odjął,
(zapomniałem podłożyć naczynie pod czujnik i wylałem około litra płynu na ziemię.... :blush2: :rotfl: )
[/quote]
Gdzie kupiłeś ten czujnik? BO ja patrzyłem na stronie Inter Cars i tam maja o wiele drożej. A pytam dlatego bo też mi jakoś silnik dużo żłopie tej benzyny. Wg mnie za dużo :angry2:
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

Jendrol
dostaniesz go w każdym motoryzacyjnym - tylko nie bierz toprana
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja też się zorientowałem u siebie po sklepach i mają Toprana za 20, ASO oczywiście 120 i jakiś 3literowa nazwa w intercarsie nie pamiętam za 100. Może macie jakiś link do internetowego sklepu który ma tego typu asortyment?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Jakby ktoś potrzebował oznaczenie do AKV z żółtą opaską:
Thermoschalter febi bilstein nr 19036
Vergl.Nr 357 919 501 A
kod paskowy: 4 027816 190363
Kupiłem w sklepie moto, w jednym był topran za 20 zł ale jak go zobaczyłem to się wystraszyłem i wziąłem febi za 29 :grin:
do tego trzeba kupić oring za złotówkę
Jendrol poproś w którymś ze sklepów aby zamówili i ile zakrzyczą, może zawyżają cenę jak to się dzisiaj powszechnie robi.....
U mnie mieli dużo takich sprzętów do wyboru do koloru.
Czasem wystarczy się przejechać do innego sklepu i nagle jest.
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

Rat4, czy wymiana czujnika polepszyła Ci spalanie? Bo ja odkryłem ten sam problem.
Po 12 minutach jazdy dawno mam już 90 st. (wymieniłem termostat), ale na VAG dopiero po zaparkowaniu doszło do 78 st.
Poza tym czy nie mam podejżanie wysokiego Inj. on time?
Poniżej odczyt z ostatnich sekund zaraz po zaparkowaniu (temp na liczniku od dawna 90 st.)
Będę wdzięczny za słowo opinii!

RPM; Inj. On Time; Absolute Pres.; Temperature; Lambda; Bin. Bits; Load; Load; Ign. Timing
TIME
STAMP; /min; ms; mbar; ーC; %; %; %; ーBTDC;
752.39; 840; 4.10; 290.0; 78.0; -1.6; 11111010; 18.8; 5.1; 9.8;
753.58; 800; 4.10; 300.0; 78.0; -3.9; 11111010; 18.8; 5.1; 8.3;
754.79; 800; 4.51; 300.0; 78.0; -1.6; 11111010; 19.5; 5.1; 7.5;
755.98; 840; 4.51; 320.0; 78.0; -3.9; 11111010; 20.3; 5.1; 6.0;
757.18; 840; 4.92; 330.0; 78.0; -0.8; 11111010; 21.8; 5.1; 0.8;
758.38; 800; 3.69; 280.0; 78.0; -3.1; 11111110; 22.6; 4.3; 3.8;
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Rat4, czy wymiana czujnika polepszyła Ci spalanie?
jestem teraz w fazie testów, i od razu powiem że spalanie mniejsze jest
ale dam znać jak spalę te 25 litrów do końca
Powiem krótko ma to duże znaczenie jeśli uwalony ten czujnik i wskazuje mniej niż 90 to auto na bank spali więcej.
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

mi ciągle pije 10l/100 w miescie (praktycznie bez korków)
a pamietasz może wartości InjONTime? albo Load (%) na jałowym? BYły zbliżone?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie nie sprawdzałem tego powiem ci szczerze, patrzyłem tylko na wartości temperatur bo na ich bazie komputer ustala dawkę i czasy wtrysków, mi z uwalonym czujnikiem zeżarło 12 litrów bo to jeszcze w czasie mrozów było.
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

em pytanie techniczne do wymiany czujnika temperatury.
Czy przed przystąpieniem do wymiany (na "mokro") trzeba najpierw otworzyć zbiorniczek wyrównawczy albo jakiś odpowietrznik??

dzięki
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie trzeba ale można, na gorącym silniku trzeba uważać żeby się nie poparzyć,
pod to jakaś miska czy coś żeby płynu złapać i użyć ponownie.
Potem tylko ewentualnie dolewasz do wyrównawczego.
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

no wylałem cały możliwy płyn: :thumbsup: Chciałem wetknąć czujnik z ringiem, a nie zauważyłem ze został stary w środku :glare: Była spora dolewka...

na oko wydaje się, że wskaźnik temp. do ECU chętniej rośnie, ale nadal jest spore opóźnienie w stosunku do wskaźnika na desce (ok. 10 st różnicy). Ale czy naprawdę jest różnica po zmianie czujnika, przetestuje później.

Jak to jest z kontrolą dawki paliwa przez Ecu? Czy jest jakaś wartość graniczna, przy której komputer zmniejsza dawkę?? (np. 80 st. wtedy blok pomiarowy raportuje temp >80 st. tzn. wartość binarna przechodzi z 0 na 1)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Oto nasz bohater:
Obrazek
Przytoczę tu artykuł z forum http://skoda.autokacik.pl/
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Do pomiaru cieczy używa się termistora. Wraz ze zmianą temperatury cieczy zmianie ulega jego rezystancja, której wartość jest przekazywana do centralki sterującej. Dane te są analizowane i na ich podstawie ustalany jest czas wtrysku wynoszący od 1 do 6 ms. Przy niskiej temperaturze silnika następuje wydłużenie czasu wtrysku w celu wzbogacenia mieszanki. Sygnał ten jest także wykorzystywany do korygowania kąta wyprzedzenia zapłonu, wzbogacania mieszanki przy powtórnym uruchomieniu silnika, wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu, odcinania dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem, ustawienia przepustnicy przy uruchamianiu silnika. W razie uszkodzenia czujnika centralka przyjmuje stałą wartość temperatury równą 90 st C. Do uruchomienia zimnego silnika wykorzystywany jest odczyt z czujnika temperatury zasysanego powietrza.
materiał pochodzi ze strony:
http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/wtryski.html
tutaj też do poczytania o czujniku:
http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... z_tsil.htm
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

Dzięki! Zainspirowało mnie to do dalszej nauki.
Co ciekawe, w tekście jest napisane, że sonda lambda ogrzewa się do temp. roboczej w 20-30 sek. A z vaga wynika, że temperatura robocza cat. (katalizatora) jest osiągana po 250-300 sek. Czy nie chodzi tu mniej więcej o tą samą temperaturę?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tak mniej więcej sonda zaczyna pracę w 300 stopniach czyli mniej więcej na wykresie prawidłowe działanie pojawia się po kilku minutach zależnie od silnika, a katalizator pracuje w temperaturach od 300-900 st C.

Co do czujnika temperatury to znalazłem starą notatkę temperatur wskazywanych przez czujnik temperatury (żółty):
wartości mierzone miernikiem nastawionym na 20 kOhma, wstawiam może komuś się to przyda dla porównania:
Piny 1 i 3 Piny 2 i 4
Zimny: 3,59 / 1,11
60 st: 1,29 / 0,36
70 st: 0,9 / 0,29
80 st: 0,77 / 0,24
90 st: 0,57 / 0,20
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

Wracając do samej wymiany czujnika temperatury, muszę przyznać, że nadal jest spora różnica wskazań temperatur. Nie wiem, czy w ogóle wymiana była zasadna. Jeśli nie, to chyba się poddam i następnej zimy, wetknę tekturę za kratę... :niewiem:
Rat, czy u Ciebie nadal jest zauważalna duża różnica wskazań? Załączam wykres nagrzewania się silnika.
Obrazek

dzięki
Ostatnio zmieniony 01 mar 2010, 19:01 przez darkc, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”