[9n] Turbina 1,9 TDI 74kW (101km) cos nie tak?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rado_olsztyn
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 06 lip 2009, 10:57
Lokalizacja: Olsztyn

[9n] Turbina 1,9 TDI 74kW (101km) cos nie tak?

Post autor: rado_olsztyn »

Witam
mam tkaie pytanko odnosnie turbiny w tym modlu. Autko z 2002 roku. Nie znam sie za bardzo ale bardzo bym chcial sie dowiedziec jaka jest zamontowana w nim turbina da sie to jakos odczytac po nr VIN albo po czyms innym czy tylko organoleptycznie (wykrecic i przeczytac co to za turbina)? Chodzi o to ze mechanik w Olsztynie (autoserwis u Piotra przy ul Towarowej - byla baza PKSu) powiedzial mnie jwiecje tak ze autko nie ma takiej mocy jak powinno i trzeba ja jakos przesterowac czy cos takiego i on to zrobic za jakies 600zl. Nie wiem czy chce mnie oszukac i naciagnac na kase. Dlatego pytam bo chcialem zobaczyc ile kosztuje nowa turbina a ile regeneracja. Nie wiem przy jakim przebiegu powinno sie ja regenerowac? Moj ma przebieg 175000 km.
Pozdrawiam
VW Polo 1.9 TDI Highline 74 KW / 101 kM; 2002 r. 3-drzwi.
k
kaczor4011
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 11 cze 2009, 13:44
Lokalizacja: Kołczewo zach-pom

Post autor: kaczor4011 »

po czym stwierdzil ze auto nie ma mocy?? podlaczal chociaz pod vaga?? chyba chce cie naciagnac na kase :angry2:
proponuje zrobic logi dynamiczne i bedzie wiadomo jak turbinka pompuje :oki:
Obrazek
Awatar użytkownika
rado_olsztyn
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 06 lip 2009, 10:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rado_olsztyn »

nie wiem czy podalaczal go do komputera bo nie bylo mnie przy tym dopiero przy odbiorze poinformowal mnie ze auto ma malo mocy (wymienial gumy na wachaczach) i robil test- jazde probna. I podobno po tym to stwierdzil
VW Polo 1.9 TDI Highline 74 KW / 101 kM; 2002 r. 3-drzwi.
C
Ciastek
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 30 maja 2009, 0:21
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: Ciastek »

Widać że znawca z tego mechanika wsiadł do auta przejechał się kawałek i już wie że auto ma mało mocy :commando: Jedź do innego mechanika a,ten nadal niech wymienia tuleje w wahaczach :crazy:
ZIELONE TDI - ECO 137KM/307NM
YAMAHA R1
Awatar użytkownika
HaNsiN
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 13 kwie 2009, 18:16

Post autor: HaNsiN »

1. masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek ;)
2. "mechanikowi" chce wysterować turbo śrubą regulacyjną przy gruszce - tego się nie robi...koleś chce Cię na kasę naciągnąć i tyle.
3. jeśli wg tego "mechanika" brakuje mocy i na oko i ucho stwierdził, że to wina turbo to już mu gratuluję :D Akurat w TDI jest sporo rzeczy które wpływają na moc <instalacja podciśnienia, zaworki ciśnieniowe, przepływomierz, filtr powietrza etc>
4. Jak wg Ciebie auto jeździ normalnie, nie zamula, nie wpada w tryb awaryjny przy 120km/h <do 120 rozpędza się normalnie a koło 120km/h rzuca kotwicę , w ogóle nie przyspiesza i pomaga ponowne uruchomienie silnika to powinieneś się tym zainteresować>.
5. co do regeneracji - mało zakładów w Polsce robi to dobrze. Nie oszukujmy się, ale b. duża liczba regenerowanych turbin kończy swój żywot po kilku tys przejechanych kilometrów <i kilka stówek w błoto idzie>
6. Turbin nie regeneruje się po jakimś tam przebiegu. Żywotność zależy od stylu jazdy. Jak przed deptaniem nagrzewasz autko, a po deptaniu zanim zgasisz czekasz trochę, aż turbo wytraci prędkość to robisz dobrze. Co innego jak wsiadasz, odpalasz i but w podłogę...Wirnik w turbo kręci się na filmie olejowym. Smarowanie to podstawa ;)

Podsumowując : u tego pana możesz robić zawieszenie, ale turbiny bym mu nie dał. Jeśli masz jakieś wątpliwości czy wszystko działa jak należy wystarczy podpiąć VAG i zrobić logi dynamiczne. Wszystko wyjdzie jak na tacy.

jakieś pytania? pisz śmiało na PW ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”