witam mam polo 1999 wymienialem olej w listopadize 09 wczoraj stalo caly dzien na parkingu (troche mrozno bylo) i po zapaleniu samochodu przez minute nie swieci kotrolka oleju pozniej sie zapal i mruga!! po wylaczeniu samochodu i znowu zapaleniu id razu mruga a dzisiaj zapalilem i ten sam objaw!! co moze byc przyczyna tego ze zaczla mrugac?? stan oleju sprawdzalem jest dobry
Odpowiem podobnie, jak poprzednio pytajacym :
zła jakość zalanego oleju, na mrozie nastąpiła znaczna zmiana lepkości oleju, słabowita pompa nie jest w stanie zassac oleju z miski.
I, podobnie jak jeden z pytajacych - masz dużą szansę zatrzeć silnik...
Rada : szybko wymienic olej na świeży, dobrej jakości.
mam taki sam olej jak rodzice w felicji 10w/40 ale teraz sie dowiedzialem ze sa dwa kolory tej kontrolki pomaranczowa i czerwona mi miga na czerwono czyli mam cos z cisnieniem oleju;/ moze sie mylae a jaki proponujesz olej??
W moim polo od 97'r. tylko Mobile 1 5W50. Wymieniam co 15tys.,teraz mam 205 i z silnikiem nie było żadnego problemu, od wymiany do wymiany też nie dolewam co oznacza,że silnikowi bardzo ten olej odpowiada;)
Witam ja tez mam taki mały problem odrazy po odpalenie na sekundę mrugnie i oleju wymieniałem wczoraj na castrol 10W/40 jest ok nawet jak by trochę za dużo silnik odpala jak nowy chodzi idealnie jest to 1.9 TDI 90Km pali z 4.5 ON i nie wiem czy z ty mrugnięciem jechać do mechanika czy tak porostu musi być.
Proszę o jakąś radę.
Kiedyś ktoś tu na forum miał taki problem i okazało sie ze filtr mu sie zapchał od oleju/ jakiejś kiepskiej firmy miał. Głowy sobie nie daje uciąć, ale można sprawdzić.
[quote=""Misiek86V""]I dodam ze mrugnie tylko na zimnym silniku lub jak stoi ok 30-20 minut![/quote]
Kolejność działań, jaką bym widział :
- wymiana wkładu filtra oleju ( miałem podobną przypadłość - co prawda w Skodzie Favorit, a przyczyną był właśnie wkład filtra, konkretmnie wadliwy zawór zwrotny filtra )
- utrzymywanie poziomu oleju w silniku w okolicach maksimum ( wbrew pozorom - to prawidłowe )
- sprawdzenie parametrów elektrycznych czujnika ciśnienia oleju, ewentualna wymiana na inny egzemplarz; nie od rzeczy będzie przejrzeć przewody czujnika pod kątem zwarcia do masy.
- sprawdzenie rzeczywistego ciśnienia oleju poprzez pomiar manometrem ( mam, wykonałem we własnym zakresie - koszt raptem 30 zł ) bo może to uszkodzony zawór redukcyjny lub pompa oleju się kończy.
Hej. Ja miałem ostatnio dwa razy problem z kontrolką oleju. Zdarzyło mi się, że zaczęła świecić i piszczeć jednocześnie, ale dopiero wtedy kiedy silnik dobrze się nagrzał, stan oleju ok bo wysiadłem i sprawdziłem. Odczekałem kilka minut i załączyłem silnik, tym razem już nie było problemów z kontrolką oleju. Nie wiem czego to może być wina. Olej zmieniałem pod koniec lata, wlewałem Mobil 10W/40. Mój silink to AER, poj. 1.0
napisze cos od siebie bo mialem przygode w zimie z autem siostry to byl fiat bravo. Auto zapalilo ale zaswiecila sie kontrolka oleju a jak przygazowalem to nagle cos wybuchlo pod maska. Okazalo sie ze odma byla zamarznieta i wywalilo cisnienie gumowym wezem co szedl do turbo. Wiec u was pewnie jest to samo, nagary zapchaly wam weza od odmy i kicha. Co do Dangerox to bym obstawial juz zuzycie panewek bo przy rozgrzanym silniku olej jest rzadszy i nie ma cisnienia.
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Hmm tylko ze mi nic nie wywaliło i silniczek chodzi perfekcyjnie!!
No a pyzatym z rana jak się odpala samochód nie ma co gazować
Bo może się stać właśnie coś takiego jak tobie :-D