Tlumaczenie

...
Otoz ten waz sie nie nagrzewa jak silnik jest zimny. Nagrzewa sie dopiero po otwarciu termostatu.
A teraz odpowiedz
[quote=""siwkins""]Jeżeli termostat jest sprawny a silnik nie osiągnął optymalnej temperatury pracy ~90*C to górny wąż powinien być gorący?[/quote]
Wiec jesli silnik jeszcze nie osiagnol wlasciwej temperatury, ale jest ona bliska 90 stopni. To termostat jest w niewielkim stopniu otwarty. Bo regulacja polega na zjawisku rozszerzalnosci cieplnej materialow (bodajrze parafiny, ale nie jestem pewien) Nigdy nie bedzie to dzialalo na zasadzie wlacz-wylacz. Tylko w miare zmian temperatury termostat reguluje ilosc plynu chlodniczego plynacego przez chlodnice. Dla przykladu, tylko przykladu. Np przy 30 stopniach termostat jest calkowicie zamkniety i plyn plynie tylko przez maly obieg. Przy 80 stopniach przez chlodnice przeplynie 10 litrow na minute a przy 90 stopniach 50 litrow plynu chlodniczego (ilosci wziolem z powietrza, jest to przyklad i nie sugerujcie sie tymi wartosciami, chcialem to tylko w miare zoobrazowac) Po prostu od pewnego progu temperaturowego termostat
zaczyna sie otwierac, a przy 90 stopniach jest juz calkowicie otwarty.
Jeszcze jakies pytania?
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673