1.9 SDI kat wtrysku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
sam2009
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 sty 2010, 14:51

1.9 SDI kat wtrysku

Post autor: sam2009 »

Dzien dobry!

Niedawno nabylem Polo Vriant 1.9 SDI i po sprawdzeniu kata wtrysku okazuje sie ze jest troche opozniony. Znalazlem instrukcje jak to zrobic w silniku TDI (z tego co zauwazylem to jest to ten sam silnik tylko z turbo doladowaniem). Niestety, facet ktory napisal ta instrukcje nie wytlumaczyl dokladnie paru aspektow.

Po odkreceniu paru srub przy pompie wtryskowej nalezy pompe przesunac w lewo albo w prawo (patrzac z gory) aby zmienic wartosc kata wtrysku.
Czy przy tym ustawieniu trzeba napiac pasek rozrzadu? Czy wogole pasek jest niedotykany?

Z niecierpliwoscia oczekuje na odpowiedz.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

silnik kręci się w prawo, więc przyśpieszasz w lewo, a opóźniasz w prawo... tylko że tego nie robi się "na oko" ...mam nadzieję że wiesz co robisz...
s
sam2009
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 sty 2010, 14:51

Post autor: sam2009 »

Z tego co rozumiem to po kazdym ustawieniu nalezy sprawdzic komputerem czy kat jest prawidlowy.

Ale nie rozumiem procesu przesuwania pompy - czy w tym momencie trzeba poluzowac pasek rozrzadu czy to cos w srodku w pompie sie przesuwa?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

"czy w tym momencie trzeba poluzowac pasek rozrzadu czy to cos w srodku w pompie sie przesuwa?" - jeśli to typowa konstrukcja, kąt ustawia się pompą, ale może też byś regulacja na kole rozrządu- w tej kwestii nie pomogę ...
Awatar użytkownika
kosmos5
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2010, 16:22

Post autor: kosmos5 »

naciag paska nie zmienia sie podczas regulacji kąta wtrysku, najlepiej ustawiac przy podpietym VAGu i przy pracujacym silniku,przy lekko dokreconych srubach by sie trzymala pompa i dawalo sie ja przestawic zapierajac sie np.kijem od zmiotki :mrgreen: , jak juz jest dobrze dokrecic jedna srubke na pompie (ta dolna) zgasic auto ,dokrecic reszte i spr czy kąt jest wlasciwy bo sie napewno troche przestawi podczas dokrecania, powodzenia
TDI-The Devil Inside
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”