SWAP i problemy z wiązką

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
svinx
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:54

SWAP i problemy z wiązką

Post autor: svinx »

Witam, jestem tu nowy i póki co niezrzeszony w szeregach VW

Potrzebuję Waszej pomocy,
Otóż swapowaliśmy 6n-kę [rok '99], z silnika 1.6 sohc [SPI] na 1.6 sohc MPI + automat.

Do nowego silnika dostaliśmy komputer, wiązkę silnika, komputer do skrzyni i wiązkę do skrzyni.
Wszystko ładnie siedzi, wiązka wstępnie podpięta, tylko nie bardzo wiem jak się wpiąć z wiązką do kabiny, tzn nowa wiązka została ucięta na wysokości ściany grodziowej [kable idące do skrzynki bezpieczników i do stacyjki] - z kabiny mam starą wiązkę.

1. czy mogę to kolorami połączyć?
Jeżeli nie to czy ktoś z Was posiada schematy do tych silników żebym mógł sobie po pinach dojść co i jak, bardzo bym prosił o ewentualny upload.

Pozdrawiam, Rafał ;) :piwo:
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Cześć.
Podaj mi oznaczenia literowe tych silników i przybliżone daty produkcji.
Cooyon.

Ps.: Skąd jesteś?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
s
svinx
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:54

Post autor: svinx »

Silnik, który jest to AEE na 100% [MPI], pojemność 1.6 + skrzynia automatyczna.
Był również silnik typu AEE, ale ze skrzynią manualną.

Samochód i pierwotny silnik są z 1998 [w wiązce są okrągłe wtyczki],
natomiast nowy motor jest z 1999 roku najprawdopodobniej [tak mówił sprzedający i ma nakulane 56kkm :grin: ]

:niewiem:
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote="svinx"]z silnika 1.6 sohc [SPI] na 1.6 sohc MPI [/quote]
A nie z AEA (SPI) na AEE (MPI)?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 19:27 przez Cooyon, łącznie zmieniany 1 raz.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
s
svinx
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:54

Post autor: svinx »

Cooyon, wybacz pochrzaniłem informacje, jest jak napisałem w drugim poście, dla potwierdzenia zacytuje raz jeszcze

[quote="svinx"]Silnik, który jest to AEE na 100% [MPI], pojemność 1.6 + skrzynia automatyczna.
Był również silnik typu AEE, ale ze skrzynią manualną.[/quote]

Małe zamieszanie się wdało.

P.s. nie to żebym nie odróżniał SPI od MPI, powiedzmy, że jedynie pomagam zdobyć schematy.

P.s.2. Problem w tym, że nowa wiązka ma za dużo kabli które wchodzą do kabiny przez ściane grodziową.

P.s.3. Może numery komputerów coś pomogą?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 19:27 przez svinx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Więcej kabli pewnie przez automat :blush2:

Silnik:
Obrazek

Zasilanie napięciem:
Obrazek

Automat:
Obrazek
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
s
svinx
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:54

Post autor: svinx »

[quote="Cooyon"]Więcej kabli pewnie przez automat :blush2: [/quote]

no to napewno, myślę, że teraz dam radę coś zdziałać.
Serdeczne dzięki Cooyon,
Miłego wieczorku i zimnego browarka.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Sprawdź e-mail.

Powodzenia :crazy:
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
s
svinx
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:54

Post autor: svinx »

Legendy mi brakowało, zajebiaszczo !

Dzięki serdeczne :piwo: :yahoo:
s
svinx
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:54

Post autor: svinx »

Dalej kaszanka

Schematy które podesłałeś w paru przypadkach nie zgadzały się z wiązką która mamy pod maską, nie wiem skąd rozbieżność...

dla przykładu, miedzy komputerami w jednym pin 9 a w drugim pin 13 o ile pamietam, powinno byc przejscie, nie było...

Z kumplem stwierdziliśmy, że najprosciej było by zrobić nową wiązkę, ale potrzebne były by 120% pewne schematy, faktem jest tez to, żę moja autodata nie wykazała nic nowego ;/

jak z dostepnością tych wiązek na rynku wtórnym? da radę takową kupić nie pociętą, i nie przetopioną na miedź?
:banghead:
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

No to lipa - może coś z oznaczeniami silnika żeśmy pokopali...
Wiązkę pewnie się uda kupić, ale z automatem to może być ciężkawo chyba.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Wystarczy podzwonić i może wiązka się znajdzie
http://www.allegro.pl/item872431796_pol ... zesci.html
Awatar użytkownika
FilipO
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 01 gru 2009, 12:59

Post autor: FilipO »

witam. nie wim czy w czyms pomoge ale znalazlem cos takiego na alllegro. silnik mpi. http://allegro.pl/item877814792_polo_99 ... lacja.html . oczywiscie wiem ze koszt 200 zl ale zawsze mozna zadzwonic porobic zdjecia podpytac dogadac sie :) pozdrawiam
"...Uważaj jak tańczysz, bo życiowy parkiet bywa śliski..."
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote="svinx"]miedzy komputerami w jednym pin 9 a w drugim pin 13 o ile pamietam, powinno byc przejscie, nie było[/quote]
Powinno być wg schematu a nie było w realu?

A tak by the way - ciekawe skąd elektrycy w VW biorą schematy.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
s
svinx
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:54

Post autor: svinx »

[quote="Cooyon"][quote="svinx"]miedzy komputerami w jednym pin 9 a w drugim pin 13 o ile pamietam, powinno byc przejscie, nie było[/quote]
Powinno być wg schematu a nie było w realu?

A tak by the way - ciekawe skąd elektrycy w VW biorą schematy.[/quote]


No właśnie nie było, a w tym miejscu akurat wiązka była nieruszana, piękna i cała, więc dla mnie to jest mix jakich mało...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”