Vag Com odczyt

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Czasem się udało po mieście w tych ok 8-9 na sto zamknąć, nie obraziłbym się jakby zmalało :-D
Jest dokładnie tak jak mówisz, nie wiem od kiedy mam problem bo na zegarach pięknie na 90c wskakuje i ani mysli drgnąć;) Dzięki wielkie za cenną poradę :bow: Jutro trochę popracuje i zobaczymy efekty spróbuje ten polecany czujnik bo i cena taka przystępna:) Jeszcze raz wielkie dzięki bardzo i POZDRO
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
marcinnn
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 15 sie 2009, 14:12
Lokalizacja: RPZ

Post autor: marcinnn »

rat4 na podstawie tych wykresow cos mozesz powiedziec ? silnik nagrzany byl jak widac zreszta, reszta jak w profilu. Ewentualnie zrobie nowy skan - to dopiero poczatek mojej zabawy z interfejsem..

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tak na pierwszy rzut oka to trochę niska temperatura cieczy, prawidłowo powinno oscylować na rozgrzanym silniku 85-90 st,
zrób jeszcze wykres graficzny sondy lambda, kanał 01 , wartość 3, zaznacz to na wykresach graficznych odfajkuj i wtedy będzie ci pokazywał jak zarysowuje się amplituda,
poza tym zrób też test cały z rana, na zimnym silniku obadaj temperatury czy rosną sobie ładnie czy też nie zmieniają się,
no i tą lambdę sprawdź czy ci skacze od 0-1V
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
marcinnn
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 15 sie 2009, 14:12
Lokalizacja: RPZ

Post autor: marcinnn »

no wlasnie tą temp mi pokazuje prawidlowa przez chwile a pozniej to juz tak jak widac..obadam wszystko jak napisales. Dzieki wielkie :piwo:
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

@marcinnn napisz czy masz stożek bo temperatura zasysanego powietrza jest za duża bo na ciepłym silniku powinna być około 33' a masz 82'.Na zimnym to temperatura otoczenia jaka teraz jest na dworze.Przy takiej temperaturze silnik będzie mułowaty.Popraw styki wtyku czujnika temperatury jeżeli dalej to samo to czujnik do wymiany.

Uchylenie przepustnicy powinno być ok 3-7st. Większy kąt sugeruje, że przepustnica wymaga czyszczenia - chyba, że wpływ na to ma temperatura - za niska.

Blok 1
1. obroty silnika
2. temepratura silnika
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. status operacyjny

Blok 2
1. obroty silnika
2. czas wtrysku
3. napięcie Aumulatora
4. Temperatura zasysanego powietrza

Blok 3
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. otwarcie przepustnicy
4. kąt wyprzedzenia zapłony (wyliczony)

Blok 4
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. prędkość
4. status operacyjny

Blok 5
1. obroty silnika
2. wypełnienie impulsu zaworu EVAP
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. wartość korekcji mieszanki
Tak dla wiedzy.
Obrazek
Awatar użytkownika
marcinnn
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 15 sie 2009, 14:12
Lokalizacja: RPZ

Post autor: marcinnn »

Dziadek13 wielkie dzieki za cenne info :good: teraz wiem co i jak ma byc :)

Wracajac do tematu stozka nie mam, jest zwykly filtr taki prostokatny jest przy tym silniku, ktory zreszta wymienilem jakies 2 tyg temu. Przepustnice wyczyscilem bez wyjmowania srodkiem K2 AIMAX ( nie do konca jestem pewny ze dobrze zrobilem..)
Czy na temp zasysanego powietrza moze miec wplyw oslona dolna silnika ? bo taka wlasnie posiadam. Silnik raczej mulowaty nie jest ale tak jakby spalanie wzroslo.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Czy na temp zasysanego powietrza moze miec wplyw oslona dolna silnika ?
nie, raczej nie powinno mieć to wpływu, a że masz osłonę to lepiej dla twojego silnika, mniej wody i syfu się dostaje do komory,
co do powietrza filtr pobiera powietrze znad wydechu i z poszycia po lewej stronie zazwyczaj, nie wiem jak jest w 1,4 16V ale tak mniej więcej być powinno.
Może ta zawyżona temperatura to problem z dolotem, rozkręć airboxa i sprawdź wszystkie rury dolotowe może tam ten trójnik zimne ciepłe ci się zaciął i nie otwiera zimnego powietrza na rozgrzanym.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
marcinnn
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 15 sie 2009, 14:12
Lokalizacja: RPZ

Post autor: marcinnn »

jeszcze raz dzieki chlopaki :piwo:
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

to i ja się podłączę. Wydaje mi się, że wszystko jest OK potrzebuje tylko upewnienia się.

Zimny:
ObrazekObrazekObrazek

silnik włączony - bieg jałowy:
ObrazekObrazekObrazek

Sonda Lambda:
Obrazek
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

od jakiegoś czasu zastanawia mnie, dlaczego każdy z Was ma na zimnym silniku obroty pow. 1000. U mnie to się praktycznie nie zdarza (tylko przez chwilę, tylko w największe mrozy mam ok. 1000). Normalnie obroty od początku są ok. 840...

Czy "to normalne" w silniku AUD?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

darkc u mnie to samo, tylko podczas mrozów są wstępnie przez kilka minut takie obrotki i spadają na 840-860
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”