6n2 by Robson_94

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Robson_94
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 mar 2014, 20:31
Lokalizacja: Gliwice

6n2 by Robson_94

Post autor: Robson_94 »

Witam.

Nazywam się Robert i mieszkam w Gliwicach. Na forum jestem już od jakiegoś czasu ale nie miałem wcześniej czasu żeby opisać historię z modelami VW.

A więc na początku.

Kiedyś było 6n, było dlatego że pewien Pan zapomniał do czego służy znak STOP no i skończyło się tak:
Obrazek

Auto kasacja i pewnie już nie istniej albo stoi na złomie.

Ale teraz do mojego nowego nabytku, aczkolwiek mam go już pół roku.

Dane:
Rok:2000
Model: 6n2
Silnik: 1,4 16V 75KM
Przebieg: 129,500
Nadwozie: 5D
Skrzynia: Manual
Kolor: Srebny
Wyposażenie:
Tutaj rzecz biorąc nie ma co się wypisywać bo jest to krajowy samochód, a więc też nic w nim nie było prócz wspomagania, jednego airbaga i regulowanej kierownicy.

Co zostało zrobione:

Felgi RH CUP 15’
Ledy w kratkach do jazdy dziennej
Nagłośnienie JBL – plus wzmacniacz Magnat i głośnik BS30
Dołożone elektryczne szyby z 6n po wypadku.
Pomalowane zaciski i bębny
Ostatnio wymiana kloców i tarcz.
Filtry wraz z kompletnym rozrządem, aż się dziwiłem, że był taki drogi.
Polerka przednich kloszy.

Plany:

Być może zmiana Felg. Chociaż te bardzo mi się podobają.
Poprawy lakiernicze.
Zmiana zawieszenia, aczkolwiek się jeszcze nad tym zastanawiam. Miałem Mazdę 6 przez krótki okres czasu na totalnej glebie to szlag mnie trafiał aby gdzieś tym dojechać, przejechać.
Pakiet GTI.
A tutaj kilka zdjęć po kupnie i różnych modyfikacjach.
Czekam na opinie i pomysły, rozważę każdą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A to czeka na mnie u znajomego w Niemczech prosto z ASO:

Obrazek
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Baza czyściutka, ładna, schludna :) Powodzenia w modach bo widzę że plany są konkretne :)
j
jarolinho
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 09 paź 2014, 15:05

Post autor: jarolinho »

często widuję na Gliwicach :) troszkę niżej i będzie malina! :D
Awatar użytkownika
Robson_94
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 mar 2014, 20:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Robson_94 »

Niżej będzie. Ale w przyszłym roku. Zastanawiam się czy wymieniać tylko same sprężyny ? Czy lepiej gwint ? Byłem ostatnio na stacji i zawieszenia mam w bardzo dobrym stanie. Mógłby ktoś coś doradzić na ten temat ? wiadomo chodzi również o koszty. Chciałbym tylko podkreślić, że autem poruszam się na co dzień, więc nie chce przesadzać z "glebą" bo ulice w niektórych miejscach śląska są katastrofalne.

Pozdro Robson.

Jeszcze zdjęcie z wczorajszego spotkania pod radiostacją z kumplem :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Robson_94 zdjęcie w stylu buzi buzi ;P Wymieniaj i springi i amory, na obniżonych springach amor bardziej dostaje w d.... i za chwile może okazać się że dwa razy za tą samą robotę zapłacisz. Poza tym niski spring+ seria amor często oznacza dobijanie na dziurach.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Robson_94
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 mar 2014, 20:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Robson_94 »

[quote=""Skfarek""]Robson_94 zdjęcie w stylu buzi buzi ;P Wymieniaj i springi i amory, na obniżonych springach amor bardziej dostaje w d.... i za chwile może okazać się że dwa razy za tą samą robotę zapłacisz. Poza tym niski spring+ seria amor często oznacza dobijanie na dziurach.[/quote]

W sumie racja. Zawsze później można wrócić na oryginalne. Przeglądałem sporo for na temat gwintu. Każdy ma inne opinie. Ale zazwyczaj pojawiają się zawieszenia MTS czy Ta-Technix. Którym bardziej się zainteresować ? Czy może jeszcze coś innego szukać?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Robson_94 wszystko zależy jaki masz budżet i czego oczekujesz. Czytałem ostatnio o budżetowych gwintach i generalnie najwięcej pozytywnych opinii wśród budżetowych w kategorii jakości i komfortu zebrały zawiasy FK.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Robson_94
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 mar 2014, 20:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Robson_94 »

Jeżeli już bym coś kupował to przynajmniej powyzej tego 1tys. Oczekuje żeby nie było za twarde i miała trochę żywotności. U mnie w okolicy ulice nie są w najlepszym stanie, a też nie chce urwać przy pierwszej jakieś okazji miskę czy coś spod samochodu.
F
Filipovic
Swój
Swój
Posty: 750
Rejestracja: 19 lut 2013, 2:14
Lokalizacja: GDA

Post autor: Filipovic »

Albo używka KW, weitec albo uzbieraj sobie i kup nowy zawias Fk albo AP, to ostatnie niby robione by KW więc opłaca się i wiesz, że masz konkret zawias nie jakieś tam ta tesko czy inne tego typu produkty. Teraz z przodu to masz koła tak dziwnie jakbyś silnika nie miał. :D Aż się dziwie, że na ori spingach tak to stoi..

Tak na marginesie, nie lepiej było po prostu zamówić grill z alledrogo albo iść do aso prosto? Cena raczej nie zabija.. :D
Awatar użytkownika
Robson_94
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 mar 2014, 20:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Robson_94 »

To będę coś zamawial na wiosnę. A co do kół z przodu to sam się dziwię czemu to tak wygląda. Może dlatego iż jest to auto krajowe ? Wiele polowek widziałem na takim kole a nie są takie wysokie.

A do grilla. Na alledrogo nie widziałem żadnego godnego uwagi. W aso nie byłem się pytać. Miałem po prostu okazję kupić u naszych sąsiadów, wiec nie zastanawiałem się. Przyjdzie do mnie to będę go montowal ;)
F
Filipovic
Swój
Swój
Posty: 750
Rejestracja: 19 lut 2013, 2:14
Lokalizacja: GDA

Post autor: Filipovic »

http://allegro.pl/nowy-oryg-gril-grill- ... 60051.html

--

Auto krajowe czy nie powinno być niższe na 100%, kto wie od kogo kupiłeś ten samochód i gdzie ta osoba nim jeździła. Z tego co widać wnioskuję, że drzewo z lasu woziła chyba notorycznie. :D Ale jeden plus, że zima się zbliża, zaoszczędzisz i na wiosnę gwint jak znalazł. ;)
Awatar użytkownika
Robson_94
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 mar 2014, 20:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Robson_94 »

Właśnie. 205zl. A ja swoją dostałem za 30euro. To chyba trochę różnicy.

Samochód kupiłem od znajomego, miał go w posiadaniu od 2004r i służył jako dojazd do pracy. I na pewno nie jeździło po drzewo do lasu. Co do zawieszenia, nie wiem czy coś było zmieniane, być może, być może coś wcześniej było wymieniane.
Awatar użytkownika
Robson_94
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 mar 2014, 20:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Robson_94 »

Siema.

Dawno mnie tutaj nie było. A to praca, praca i praca, a weekendy spędzam na uczelni.
Polóweczka już jest w stanie zimowym, chociaż za bardzo nie widać tej zimy ;p

A tak na początku. Na początku wpadł grill, długo oczekiwany.

Obrazek

Moim zdaniem, zaraz poprawia wygląd i o wiele lepiej się prezentuje od serii.

Później było się na Zakończeniu Sezonu Na Europie Centralnej w Gliwicach, zresztą organizował to nasz kolega z Forum. Ogrom ludzi, dużo ciekawych aut, pogoda dopisała. Nic tylko więcej takich imprez ! :)

Obrazek

A następnie. W końcu trzeba było przejść w sen zimowy. Felgi poleciały do renowacji. Zastanawiam się jeszcze na jaki kolor je pomalować, ale raczej zostaną takie jakie są.

Do serii raczej nie podejdą Felgi Borbeta 16' na 205/45 ? Takie leża w tle zdjęcia z innego auta i zastanawiam się czy je nie przypasować ?

Obrazek

A tak to wygląda na zimę ;P Nic szczególnego, oponki dostałem od poprzedniego właściciela i są jeszcze w miarę dobrym stanie więc nie ma co narzekać ;)

Obrazek

A teraz mam pytanko odnośnie zawieszenia. Z tyłu zrobiłem zdjęcie teleskopu, teraz pytanie czy Ori czy już było wymieniane ?

Obrazek

Plany już się szykują. Trzeba w końcu zrobić coś z reflektorami, gdyż każdy świeci w inną stronę.
Dalej poszukuję dokładki GTI z 6n2 ? Ktoś coś ?
Konserwacja się szykuje.
No i wredna rdza, nadkola i progi już bierze. Trzeba to zabezpieczyć.
(
(vw)ojtek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:40

Post autor: (vw)ojtek »

zamienik średniej klasy, i z tego co widac tu chyba już cieknie. Na stacjach kontroli pojazdów testery tłumienia nie pokażą Ci faktycznej wartości. Mi przy bardo twardym zawiasie pokazało 100% i diagnosta stwierdził, że to nie możliwe i 3x test robił. Sprzęt jest nie do końca odzwierciedleniem stanu faktycznego, więc się tym nie sugeruj. Co do obniżenia, to jeśli chcesz montować sprężyny do -40, to spokojnie można stosować seryjny amortyzator, jeśli więcej to już niestety możesz go dobić. Co do Wypowiedzi kolegi wyżej (Filipociv) to kurcze z całym szacunkiem, ale najbardziej budrzetowa część względem uzywanej będzie lepsza, nigdy nie wiesz ile czasu tyrana była i w jakich warunkach dana część. Ja mimo nowego w miare samochodu na początek kupiłem gwint TA, żeby sprawdzić jak to będzie "po polsce". Zrobiłem na nim 50tys, samochód prowadził się rewelacyjnie, i dopero teraz zainwestowałem w H&R. Więc 50tys km po polsce przy bardzo agresywnej jeździe dla totalnie budżetowego sprzętu pokroju TA to wynik jak najbardziej do osiągnięcia a amortyzatory jeszcze nie ciekły i tłumienie mocno of fabrycznego nie odbiegało. A auto prowadzi się bardzo dobrze w każdym zakresie wysokości. BTW FK, TA, i MTS, i Tuning ART to jedna fabryka.... więc nie wiem gdzie widzicie róznicę w jakości między TA a FK.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ładna polóweczka tylko trochę wysoko stoi, a zawieszenie z tyłu to już deed wymiana bo nawet bardzo cieknie
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N2”