Styczeń 18, 2025, 18:50:37
VWPolo Klub

Autor Wątek: Skfarek -6n leichtwagen- podłoga zrobiona str 58  (Przeczytany 115688 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Listopad 14, 2008, 13:17:17
Przeczytany 115688 razy
Offline

Skfarek


1. NICK: Skfarek
2. IMIĘ: Michał
3. MODEL: Polo
4. WERSJA: 6N
5. ROCZNIK: 1995
6. SILNIK: 1.3 55 KM ADX (było), 1.6 AEA (jest)
7. OPIS AUTA: Samochód znajdujący się w posiadaniu rodziny żony od kilku lat uczyła się nim jeździć małżonka szwagra, potem szwagier nim śmigał (kiedy nauczona małżonka zakosiła mu 206ke). Autko nabyłem za „rodzinną cenę” jako iż samochód miał służyć jako auto dla nauki jazdy dla mojej małżonki, skutkiem czego stał 2 miechy pod domem niepalony aż zdechł mu akumulator. Pewnego pięknego dnia zawziąłem się i postanowiłem doprowadzić go do używalności. O dziwo po zmianie akumulatora zapalił od kopa i zaczął jeździć. Trzeba go było jednak doprowadzić do porządku i to zarówno pod względem mechanicznym jak i blacharskim (o czym trochę poniżej). Tak zaczęło się podejście drugie do tematu jeżdżenia autem przez moją drugą połówkę. Po kilku próbach moja luba stwierdziła że boi się jeździć po naszych fantastycznych drogach w towarzystwie tak wielu „znamienitych” kierowców. Tak więc bez wielkiego żalu przejąłem kluczyki jako że w mojej głowie już od dłuższego czasu kiełkował pomysł na to auto. Mam zamiar zrobić sobie pseudo wyścigówko-rajdówkę o jakiej zawsze marzyłem – głośne oklatkowane bardzo szybkie pozbawione tapicerki pudełko z dwoma kubełkami    

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
małe "rajdowe" lusterka,
zderzak szeroki przód z zaspawanymi wlotami bocznymi,
czarny front + czarny znaczek VW,
usunięta wycieraczka tylna (zaślepka), usunięta antena, zanitowany szyberdach, usunięty znaczek vw tył (coś tam będzie ale nie wiem co)
barwy klubowe na bocznych szybach  <!-- s:grin: -->:grin:<!-- s:grin: -->
rejki bez podkładek
dymione kierunki boczne, białe kierunki przednie
naklejki sponsorskie

b. mechaniczne:
zawias - kit MTS -35 prżód -30 tył,  był
Gwint V-MAXX, obecne ustawienie ok 40-45 mm,
negatyw przód -1,5 na stronę
koła 6x14 ET36 od BMW białe
Seat Cordoba  6x14 ET38 lato/zima
Speedline z Golfa Country 6x14 ET38
BCW Powertech 7x13 ET25
Opony różne:
A539 175/60/14 jako deszczówka
Regal racer 185/60/14 na zasyfione
Kumho Ecsta S700 180/550R13 na suchutki tor
185/55/14 Toyo Vario na śnieg
tuleje wahaczy Powerflex
skrzynia od 1.3 adx + wzmocnione śruby dyfra, swap na 1.6 AEA (wzmocnione panewki, odelżony i wyważony wał+koło zamachowe, nowe tłoki Mahle, splanowana głowica 1mm, świece Brisk czteroelektordowe, uszczelki Victor Reinz),
Home made zimny dolot "z ryja" + wkładka gąbkowa Pipecross
homemade kolektor 4w2w1 owinięty bandażem
wałek świątek chyba GT
rozpórka tył dolna + góra przednia i dolna Wiechers,  C-pillar aluminiowy góra tył (nie pamiętam firmy), rozpórka fk amorów tylnych
stabilizator GTI 22 mm przód, stabilizator Eibach tył (22 lub 23 mm nie pamiętam)
obspawane newralgiczne punkty mocowania zawiasu,
wycięte ożebrowanie maski
zapinki maski a`la Aero catch
Strumienica, wydech od strumienicy tzw. A-Grupowy Bastuck z nierdzewki,
Najlżejszy i najmniejszy z "normalnych" aku czyli Centra 44ah CB440 ( tylko 10,9 kg, kiedy inne mają po 12kg)  <!-- s:grin: -->:grin:<!-- s:grin: -->
Zbiornik spryskiwaczy 2l zamiast 2,5l
tarcze Rottinger wentylwoane 239x20, klocki EBC Green Stuff
płyn hamulcowy Ferodo Racing dot 5.1
Efekty dłubania w silniku:

101,5 HP/5890 obr/min
151,9 Nm/3441 obr/min


Środek:
usunięte wygłuszenia i masa uszczelniająca,
powycinane niepotrzebne mocowania osprzętu (wsporniki poduszek, zawiasy schowka itp. itd.),
na gołą blachę wrzucony dywan (czarny),
kubełek kierowcy Jacky Auto Sport, kubełek pasażera Sparco,
odelżona/powycinana deska rozdzielcza
pasy szelkowe OMP Racing 4m (4-punkt kierowca),
4-punktowe 3 calowe, racing z centralna klamra pilot
kierownica zamszowa MJM z odsadzeniem, naba kierownicy Momo,
konsola we floku, mieszek zamszowy,
gałka biegów RRS F2000,  nakładki pedałów Sabelt,
wywalona instalacja od alarmu i krańcówek, i reszty (centralny out, kable też, audio out)
boczki z hipsu
klatka by Górny Sport Garage (wykonanie) & Ireco Sport (gięcie i rury)

c. audio: rezonans blaszanej puszki + muza z komórki

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
się zmienia <!-- s:) -->:)<!-- s:) --> Berg cup styla będzie (poszerzenia błotników czekają na założenie)? Lotka tylna od MS design czeka na założenie.
b. mechaniczne:
hamulce przód (zaciski+jarzma+zwrotnice są i czekają na montaż) i tył z GTI tarcze ATE, klocki Ferodo , półklatka bezpieczeństwa, dwa kubły, obspawanie nadwozia. Dwa podwójne Dellorto DHLA40 po renowacji śpią smacznie w pudełku.

10. FOTKI AUTA

Ciężkie początki – generalnie nie widać na nich dokładnie ogromu rozpaczy  (żartuję nie było tak źle jak na 2 miechy postoju pod chmurką i śniegiem)
<!-- m -->http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 43tk2.jpg/<!-- m -->]
<!-- m -->http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 50wf9.jpg/<!-- m -->]
<!-- m -->http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... 46bg6.jpg/<!-- m -->]

Po doprowadzeniu do stanu używalności

<!-- m -->http://imageshack.us/photo/my-images/88 ... zmxm2.jpg/<!-- m -->

Stan pośredni:
<!-- m -->http://imageshack.us/photo/my-images/828/20100420f.jpg/<!-- m -->]
<!-- m -->http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 20017.jpg/<!-- m -->]

Prawie obecny:
<!-- m -->http://imageshack.us/photo/my-images/96 ... 04748.jpg/<!-- m -->]
<!-- m -->http://imageshack.us/photo/my-images/12 ... 04747.jpg/<!-- m -->]

Nowsze z mniejszą ilością rudych elementów  <!-- s;) -->;)<!-- s;) -->


Miejsce "pracy" kierowcy  <!-- s:grin: -->:grin:<!-- s:grin: -->
<!-- m -->http://naforum.zapodaj.net/be4663c802af.jpg.html<!-- m -->][/url]



Maszynownia:




Aerocatche maski:
<!-- m -->http://hosting-zdjec.pl/view.php?filena ... C_0096.jpg<!-- m -->]

W warunkach bojowych:


Klatka i środek:



I moje dotychczasowe starty:
Debiut na kielcach w strugach deszczu IV Superoes 2014: https://www.youtube.com/watch?v=sr_5IRgvmww
Kolejne podejście tym razem słonecznie VII Superoes 2014: https://www.youtube.com/watch?v=ggxpUvI6lK0
IX runda Superoesu - warunki mieszane i słońce i deszcz, jak narazie najlepszy rezultat: http://www.youtube.com/watch?v=NAdvEwU8qAY
Onboard z 2 przejazdu: <!-- m -->http://vimeo.com/107932046<!-- m -->
X runda Superoesu (najlepszy ostatni [przejazd na slicku): http://www.youtube.com/watch?v=rQkz9R4ovWs
Onboard z 3 przejazdu: http://vimeo.com/109854534
X runda Superoes 2015:
https://www.youtube.com/watch?v=RdKuSev6Zf0
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2017, 13:00:33 wysłana przez Skfarek »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Listopad 14, 2008, 13:36:53
Odpowiedź #1
Offline

Skfarek


27.09.08 początek prac
Poprawki blacharsko-lakiernicze

Nowa listwa dachowa
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/228/pic0277gx7.jpg/][/URL]
Odchudzanie



Powoli zbieram graty do auta – przyjechała już rozpórka tylna górna Wiechers Sport




Zawieszenie na początek MTS Technik (jako że jest to projekt budżetowy) kpl. kit amortyzatory o skróconym skoku + dedykowane sprężyny przód -35 mm i tył – 30 mm. Tylne amortyzatory mają podobno regulację wysokości, są już zamówione i czekam na przesyłkę.
Odelżania ciąg dalszy tu wybebeszona klapa tył

Wziąłem się za wywalanie mat wygłuszających i wykładziny podłogowej i po usunięciu tych pierwszych (ciężkie france) okazał się moim oczom taki widok:

Po bliższej obdukcji doszedł jeszcze jeden element wentylacyjny w moim aucie  

Podobnie niestety jest z przodu  
Niestety przy usuwaniu podsufitki okazało się że dach też koroduje przy słupku prawym przednim, tak więc Polo idzie do blacharza. Minus jest taki że mój budżet został mooooooocno nadszarpnięty, plusy że blacharz od razu zrobi obspawanie częściowe budy i cena jako że po znajomości mnie nie przyprawi o zawał. Auto ma być gotowe na początek przyszłego tygodnia.

Dzisiaj z samego rana spotkała mnie miła niespodzianka - przyjechał kurier z zawiasem :jupi:

W intercarsie zamówiłem już nowe łożyska, poduszki amorów, osłonki i śruby, polowagen ma być do odbioru od blacharza koło wtorku w przyszłym tygodniu, tak więc jak tylko wróci montuję zawias i rozpórkę, już się nie mogę docekać i łapki mnie świerzbią :hihihi:


Pomalowałem miejsce spawań hammeritem, bardziej artystyczna obróbka (podkład i lakier w kolor nadwozia później), tu widok mocowań amorów pod maską:


Nowe śruby zawieszenia:

No i montaż nowego, przód i tył:





Polo wreszcie zachowuje się na drodze - tzn nie ma już efektu bujania jak na łodzi podczas sztormu, reakcja na gwałtowne zmainy kierunku jazdy się ustabilizowała. Samochód siadł zacnie z przodu mimo obniżenia - 35 mm, tył jest wyżej bo mam obniżenie - 30 mm ale nie będę narazie nic z tym robił. Zawias nie jest przesadnie twardy jak dla mnie nawet dość miękki w porównaniu z Eibachem + bilstein b4 (który mam w Fiescince). Generalnie jestem bardzo zadowolony.



Rozpórka – miała być zamontowana na śrubach ale po przedyskutowaniu kwestii ze znajomym (mechanik który jeździ w rajdach), oraz małych problemach w montażu została przyspawana. Muszę jeszcze tylko zamalować spawy – w tle widać zamalowane obspawania tyłu nadwozia i fordowską apteczkę   :
 
Pokazywałem ostatnio zdjęcia obspawanych mocowań amortyzatoró - niestety przy bliższej inspekcji okazało się że podczas spawania przypaleniu uległa masa bitumiczna która pokrywa nadkola od wewnątrz, dlatego by po zimie mieć jeszcze nadkola całe poświęciłem dwa dni na zrywanie starej masy bitumicznej, oczyszczenie spawów, pokrycie ich hammeritem oraz położenie nowej warstwy masy bitumicznej.
Usuwanie masy (najgorszemu wrogowi bym nie życzył):



Zabezpieczenie hammeritem

I kładzenie nowej warstwy masy bitumicznej (Motip) przy okazji straszny syf  


Przy okazji zrobiłem następujące rzeczy:
- wymieniłem uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów (podciekał, kosztował mnie kosmiczne 3,09 zł)
- uszczelke separatora oleju (następne 5 zł)
- umyłem od spodu silnik
- w środku zrobiłem porządek częściowy z instalacją audio, poszła dolna konsolka i reszta wygłuszeń
- wyczyszczone i zakonserwowane ogniska rdzy gdzie się pojawiały
- odkurzenie całego auta i uporządkowanie tyłu
Narazie tyle ale stay tuned...............
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2011, 13:48:32 wysłana przez Skfarek »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Listopad 15, 2008, 16:20:25
Odpowiedź #2
Offline

Primo


Troszke widać zaniedbana polówka, ale jest w dobrych rękach moze co z niej będzie. Jak rajdówka ma być to w sumie świecić się nie musi :P
Powodzenia w pracach.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Listopad 17, 2008, 06:33:01
Odpowiedź #3
Offline

Skfarek


Primo - podziękował za dobre słowo, przy okazji większy fun objechać kogoś czymś co nie wygląda  ;)
W tym tygodniu będę miał tulejki wahaczy i je wymienię - ze względu na brak funduszy na wersje poliuretanowe będą zwykłe zalane klejem do szyb (budżetowy patent kolegów rajdowców), zdjęcia soon...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Listopad 20, 2008, 14:07:01
Odpowiedź #4
Offline

dawajmario87


Sadze ze to bedzie za jakis czas niezla poli :P

Jak ma takiego dobrego Wlasciciela :P :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »


Moje polo \":)\"</div

Listopad 20, 2008, 19:58:40
Odpowiedź #5
Offline

Skfarek


Polowagen odpukać nie protestuje na moje wariacje  :P Tulejek narazie nie ma kiedy wymienić bo w pracy kosmosik - może w sobotę. Wczoraj spotkała mnie miła niespodzianka, mój rodziciel zrzekł się na moja korzyść alu (nie prostestowałem bardzo  :D )- tak więc na wiosnę będą rolki MSW/OZ/Prince Mo3 6x14 ET36: i oponki 185/55 R14.
Po skonsultowaniu kwestii hebli w grudniu biorę się za konwersję na tarcze 256 mm z polo 1.4 16V/1.6 16V GTI.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Listopad 23, 2008, 17:32:21
Odpowiedź #6
Offline

seba


no no widze ze kolega odrazu ostro wzial sie do roboty nad pola. tylko pogratulowac. autko fajne, no i kolorek tez taki jak moj  :P 3maj tak dalej a bedzie git majonez.pozdrawiam. p.s. ile dales za ten zawias ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Listopad 24, 2008, 06:53:55
Odpowiedź #7
Offline

Skfarek


Dzięki za miłe słowa  :) zawias kupowałem tutaj http://www.mapet-tuning.com/sklep a dałem z przesyłką coś niecałe 700 złociszy i jak narazie jestem z niego bardzo zadowolony.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Listopad 24, 2008, 09:08:37
Odpowiedź #8
Offline

gronek


widze ze prace wre i mala wyscigówka powoli powstaje
nice
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
[size=200]=Gronek=[/size]

[size=150]Dragon Green[/size]

Listopad 24, 2008, 10:40:55
Odpowiedź #9
Offline

Skfarek


Powoli i mozolnie ale mam nadzieję że posuwam się do przodu, jutro znowu podejście do wymiany tulejek wahaczy i ustawienia wreszcie zbieżności tak jak powinna być. Pasy szelkowe zamówione u Św. Mikołaja więc będą po 6 grudnia  :lol:
W sobotę walczyłem z rudą trochę, wymieniłem tulejki plastikowe prowadnic fotela kierowcy i pasażera bo latały oba jak s....... Jak odzyskam garaż to prace mam nadzieję posuną się szybciej - chyba że małżonka zastrajkuje że zbyt dużo czasu Polowagenowi poświęcam  :lol:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Listopad 24, 2008, 20:37:57
Odpowiedź #10
Offline

LyszyK


ambitne plany !!

Cytat: "Skfarek"
Jak odzyskam garaż to prace mam nadzieję posuną się szybciej - chyba że małżonka zastrajkuje że zbyt dużo czasu Polowagenowi poświęcam

Skad ja to znam  :hmm:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
http://www.vag-podkarpacie.pl

[size=200]G[/size]ran [size=200]T[/size]urismo [size=200]I[/size]njection[/ur

Listopad 26, 2008, 08:01:43
Odpowiedź #11
Offline

Skfarek


:lol: Lyszyk napewno ci o garaż chodzi  :lol:
Tulejki wymienione, zbieżnośc ustawiona, kółka przednie w lekki negatyw, założone "kartofle" 185/55 R14 i stalówki z Golfa GTI - i powiem tak BAJKA!!!! Po prostu rewelacja jak się teraz prowadzi, układa w zakręty i jak fajnie go można z poślizgu wyprowadzić  :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Listopad 27, 2008, 09:58:45
Odpowiedź #12
Offline

lecky


widze ze kolega jest dodrze obeznany w temacie a ja potrzebuje porady:

viewtopic.php?f=14&t=685

juz wiem ze moge dac nizej szperałem w sklepie tam gdzie kolega kupował zawias:
znalazłem coś takiego:

http://www.mapet-tuning.com/sklep/polo- ... p-736.html

niewiem czy seryjne amory dadzą rade. tak jak u Ciebie jest to wersja oszczednosciowa a seryjne amory sa sprawne pytanie tylko czu to dobry wybór i czy nastapi poprawa własciwosci jezdnych przy zastosowaniu seryjnych amorów??

-- Czw Lis 27, 2008 12:01 pm --

tak ogólnie to masz swietny pomysł na auto to samo chciałem zrobic ze swoim (identyczna koncepcja) ale niestety narazie auto musi miec nieco rodzinny charakter ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
kosiarka daje radę!!! Tdi AMF

Listopad 27, 2008, 11:56:20
Odpowiedź #13
Offline

Skfarek


Tak jak ci napisałem w wątku nastąpi poprawa - przez to że masz nizej środek ciężkości więc samochód się lepiej drogi trzyma, lepiej wchodzi w zakręty, ograniczy ci się efekt "bujania" w zakrętach (inna praca sprężyny tuningowej). W drugim aucie mam Bilsteiny B4 (ciut twardszy zamiennik serii) i Eibachy -35 mm i powiem ci że po założeniu sprężyn rewelacja - w zakręcie auto idzie pięknie. W polo amorki te które kupiłem mają skrócony skok (-25 mm). Przy niższych springach i seryjnym amorze musisz się liczyć z obniżonym komfortem (twardziej, bardziej czuć dziury i nierónosci na drodze), czasami przy wjechaniu na nierówność zawias dobija trochę bardziej (amor ma inny zakres pracy niż przy normalnej sprężynie) i najprawdopodobniej niższą trwałością amora (jak wcześniej inny zakres pracy po zmianie springów). Jak łykniesz bakcyla to potem juz nie będziesz chciał jeździć na seryjnym wysokim zawiasie  ;) (zboczenie objawia się później następująco - ktoś ci pokazuje furę a ty na to eeeeee tak wysoko zawieszona  :lol: )
Kończąc przydługi wywód te sprężyny które wybrałeś będą pasować do seryjnego amora.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au

Listopad 27, 2008, 12:57:30
Odpowiedź #14
Offline

lecky


dzieki za odpowiedz:)

mam tylko obawe odnośnie kół które posiadam tak jak pisałem mam 195/50 r15 troszke za duze. klubowicz z którym pisalem ma 195/45 r16 samochód 50/30 i nic nie ociera. z wyskosci liczyłem on ma  ninimalnie wieksze koła na srednicy ale jesli chodzi o szerokosc to moje sa szersze. boje sie poprostu ze bedzie lipa, tz ocieranie. choc patrzac na zawias kolegi 50/30 i kapcie na jakich lata to przy moim skromnym 35 powinno byc ok...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
kosiarka daje radę!!! Tdi AMF