Grudzień 01, 2024, 20:49:51
VWPolo Klub

Autor Wątek: POLO 6n 1.4 APQ - Błąd 00519 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71)  (Przeczytany 61 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wrzesień 30, 2024, 21:52:46
Przeczytany 61 razy
Offline

Goli03


POLO 6n 1,4 APQ Błąd 00519- Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (g71) 30-00 Przerwa/ zwarcie z plusem

Witam od tygodnia mam problem z swoją polówką a mianowicie podczas jazdy przeważnie na 5 biegu (ale i na niższych się zdarzało) nagle zaczynało przerywać, zgasło potem były problemy z odpaleniem ale za którymś razem odpalił... Podpoiłem się VCDS- em i miałem ten błąd i tylko ten Błąd 00519- Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (g71) 30-00 Przerwa/ zwarcie z plusem ::) . Tego samego dnia przemierzyłem wiązkę wtyk 3(zielono-fioletowy) i 4 (żółto-czarny) wg. serwisu oporność przewodu nie może przekroczyć 1,5 Ohma a ja mam 0,3 Ohma na oby dwóch przewodach... Pin 3 w czujniku to pin 37 w kostce sterownika a 4 to pin 18 w kostce sterownika... Do tego jeszcze sprawdzałem żarówką h7 czy na pewno pod wpływem większego obciążenia nie straci się "sygnał" nie stracił się, stwierdziłem iż przewody są zdrowe więc wziąłem się za czujnik, wymieniłem go na na nowy z boscha... Skasowałem błąd i wracałem do domu z pracy ok 20 km i nic ,ale gdy wybrałem się dalej i wjechałem na obwodnice nagle straciłem gaz pod butem zgasiłem go i znów problem z odpaleniem tylko że potem to jak fatum bo jak odpaliłem go to potem co 100 metrów robił to samo ledwo umiałem zjechać w jakieś miejsce gdzie spokojnie bym go zatrzymał i sprawdził... odczekałem godzinę i odpalił na strzała i dojechałem bocznymi uliczkami do domu i nic się nie działo... znów odczytałem błędy i ten sam błąd... Załamałem się :-\ ... Dziś znów wziąłem się za wiązkę, nie całą bo szczerze nie chce mi się wierzyć że to coś z wiązką dodam tylko że wszystkie styki w kostkach przy czujniku, sterowniku silnika oraz koło silnika nad skrzynią biegów też jest kostka było ok... zastanawiam się bo ten czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym jest razem z czujnikiem temperatury i kabel niebiesko brązowy łączy się z czujnikami takimi jak: czujnik płynu, wychylenia wału korbowego oraz przez rozdzielacz zapłonu i nastawnik biegu jałowego czy może któryś z tego zakłucy jakiś sygnał ... nie wiem biorę wszystko już pod uwagę... Zrobić "bajpas" na tych dwóch przewodach bo gdzieś jest minimalnie połamany któryś i traci sygnał ??? ???. tracę się już pomóżcie bo już nie wiem... :headbang: