Luty 09, 2025, 11:42:00
VWPolo Klub

Autor Wątek: REGULAMIN DZIAŁU 100 Technicznych...  (Przeczytany 17057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kwiecień 22, 2013, 08:46:11
Przeczytany 17057 razy
Offline

czaja

Global Moderator
1. Użyj opcji SZUKAJ!!! Prawdopodobnie temat z Twoim problemem był już poruszany!

2. Jeśli chodzi o Polo - wybieramy odpowiednie subforum np. 6N , 6N2 itp. oraz kategorię np. silnik, układ kierowniczy itp. i tam dopiero zakładamy temat.

2a. Warunkiem koniecznym każdego zakładanego tematu jest wstawienie tagów określających jakiego modelu dotyczy temat.
Format tagu jest następujący:
[86] - od 1975 do 1981 roku,
[86C] - od 1981 do 1991 roku
[86C2F] - od 1991 do 1994 roku
[Derby] - od 1982 do 1985 roku
[6N1] - od 1994 do 1999 roku
[6N2] - od 1999 do 2001 roku
[Classic] - inaczej sedan. występował od 1994 do 2002 roku
[Variant] - inaczej kombi. występował od 1994 do 2002 roku. z liftem w 1999 roku.
[9N] - od 2001 ro 2005 roku
[9N3] - od 2005 do 2009 roku
[6R] -
.


Kilka przykładów:
[6N2] Hałas w kierownicy podczas skręcania.
[9n] Jak wymienic filtr przeciwpyłkowy
[6R] hałasuje łańcuch rozrządu

3. Jeśli chcecie pytać o inne auto niż Polo zakładacie temat na ogólnym forum technicznym, nie wybierając żadnego subforum. W tagu wpisujecie jakiego auta dotyczy temat, np.: [Yaris].

4. Zakładając temat pamiętaj o odpowiednim jego nazwaniu oraz o podaniu jak największej ilości informacji np, jaki silnik, jakie paliwo itp. Im więcej info tym lepiej. Tematy/posty nazywane: Pomocy; Pomóżcie; będą wyrzucane do śmietnika.

5. Dodając zdjęcia do postu użyj jego miniaturki. temat będzie czytelniejszy, a i serwer mniej obciążony.

6. To samo tyczy się, jeśli chcemy spytać o rzecz która może występować w każdym z polo czyli porady przed kupnem, pytania o zawieszenie gwintowane lub inne części mechaniczne które użytkują wszyscy polomaniacy.

7. Za niestosowanie się do powyższych punktów moderatorzy działu mają prawo udzielać ostrzeżeń słownych, ostrzeżeń przypisywanych do konta użytkownika. Moderatorzy mogą również kasować dublowane posty/tematy bez ostrzeżenie i wyjaśnień.

8. Moderator działu może przenosić tematy do wybranych działów tematycznych jeśli te, łamią punkty 1 i 2 regulaminu.

9. Aby dokładnie spersonalizować usterkę, wadę, problem należy opisać go dokładnie mile widziane zdjęcia.

10.Tematy zakładane w działach obejmują:
silnik
• Blok
• Głowica
• Rozrząd
• Paski
• Rolki
• Kółka silnikowe
• Wałek/ki
• Ziemeringi
• Szklanki
• Zawory
• Panewki
• Wał
• Kompresoryturbo
• Koło zamachowe
• Pompa oleju i miska
• Pompa wspomagania

skrzynia biegów + układ napędowy
• Skrzynia
• Wodzik
• Sprzęgło (tarcza docisk łożysko)
• Półosie
• Przegłuby
• Kaseta zmiany biegów

układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewania
• Chłodnice
• Węże i rurki
• Pompa wody
• Termostat
• Płyn chłodniczy
• Nagrzewnica
• Kratki wentylacyjne
• skraplacze

układ kierowniczy
• Zbieżność
• Kierownica
• Drążki
• Końcówki
• Maglownica

zawieszenie + hamulce
• Łożyska McPersona i kół
• Wachacze
• Stabilizator
• Zaciski
• Tłoczki tarcze
• Sprężyny
• Amortyzatory
• Belka tylnia
• Przewody hamulcowe
• Korektory siły chamowania
• Pompa abs
• Cylinderki
• Szczeki
• Dzwignia ręcznego

nadwozie + wnętrze

• Blachy
• Zderzaki
• Bolce
• Progi
• Nadkola
• Hak holownicze
• Szyby
• Lusterka
• Uszczelki szyb
• Klamki
• Zamki
• Konsole
• Podsufitka
• Siłowniki
• Fotele
• Wykładziny
• Deska
• Słupki
• Słoneczniki –daszki
• Szyber dach i faldach (opener)

elektryka + centralny zamek
• świece
• Wentylator chłodnicy i nawiewu do środka
• Świece kopółki
• Cewka
• Systemy abs asr itp.
• Czujniki
• Licznik
• Centralny zamek
• Modułysterowniki
• Alarm
• Bezpieczniki i przekaźniki
• Pompa paliwa
• Wtryski
• Lampy
• Akumulator
• Rozrusznik
• Alternator
• Szczotki alternatora
• Manetki kierownicy i przyciski
• Układy scalone
• czujnik Halla
• airbag
• diagnostyka VAG

felgi i opony
• Opony
• Felgi
• Dekielki
• Pierścienie centrujące
• Adaptery
• Śrubyszpilki
• Odsadzenia i ET

układ dolotowy + wydechowy
• Fitr powietrza i Klimy
• gaźnik
• silniczek krokowy
• kolektory ssący i wydechowe
• rury i tłumniki
• oploty i łączenia giętkie
• katalizator
• uszczelki
• szpilki czy też sruby montażowe kolektora
• Egr
• Odma
• Przepływomierz
• Przepustnica
• osłony termiczne

pozostałe
• Układ paliwowy szeroko rozumiany czyi bak przewody
• Wycieraczki
• Spalanie - zbyt duże
• pytania dotyczące wymian
• LPG
• Narzędzia
• Nie równe obroty - falowanie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »