Grudzień 09, 2024, 18:07:05
VWPolo Klub

Autor Wątek: GTI Spalanie oleju 1L/1000km  (Przeczytany 4677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Listopad 20, 2017, 21:04:35
Przeczytany 4677 razy
Offline

GND


Witam ;)
Vw polo 6n2 GTI
Przebieg 218000tys.
Problem nastepujacy. Silnik spala 1L oleju na 1000 kilometrow. Brak wycieków nie kopci jezdzi bd dobrze 👍
Czy czas na remont silnika? 😁
Czy wymiana silnika na inny? 😁

Pozdrawiam ;)

Listopad 21, 2017, 19:52:09
Odpowiedź #1
Offline

BraHOL 12


Witam
Trzeba zrobić zmierzyć ciśnienie na cylindrach to podstawa i zrobić próbę olejowa.(więcej wujek google)
Będziesz wiedział co jest nie tak, pierścienie czy głowica itp.
Mój 1.6 16v nie bierze oleju ani grama a słyszałem że lubi olej. Jazda spokojna do pracy nie wiele km w rok  raz w roku większa trasa na zlot i autostrada.
Diagnozował bym ten silnik bo jak coś kupisz to loteria te autka nie miały łatwo.
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember

Listopad 22, 2017, 12:54:04
Odpowiedź #2
Offline

GND


Pojadę i zobaczymy co stwierdzi mechanik
Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam

Listopad 23, 2017, 22:19:03
Odpowiedź #3
Offline

Fox


Jak kolega wyżej próba olejowa powie Ci czy masz zużyte pierścienie i cylindry, jeszcze istotne jest na jakim oleju jeździsz bo syfny olej podnosi zużycie oleju. Jak na moje masz zapchane pierścienie olejowe i to prawdopodobnie na amen niestety.

Listopad 24, 2017, 07:09:40
Odpowiedź #4
Offline

GND


Pierścienie do wymiany :-[
Czy warto reanimować ten silnik?
Ktoś z was robił remont takiego silnika?
Jakie koszty remontu?
Pozdr 🖖

Listopad 25, 2017, 00:13:52
Odpowiedź #5
Offline

Fox


Co wyszło z próby olejowej? Mechanik mechanikowi nie równy często się nie znają. Koszta remontu raczej nie małe koło 3000-3500 tyś za przyzwoicie zrobioną kapitalkę. Wymiana samych pierścieni ok 1000zł jak się zacznie w głowicy dłubać to może i 1000zł dojść jak wszystkie zawory do wymiany będą.

Listopad 25, 2017, 11:31:43
Odpowiedź #6
Offline

GND


Mechanik nr1 zapieczone pierscienie olejowe
Mechanik nr 2 pierścienie głowica
Mechanik nr 3 rozbiore silnik i wtedy mozna stwierdzić co mu jest.
Różne warsztaty. Nie wiem czy remontować czy wymienić na inny silnik.

Listopad 25, 2017, 12:45:45
Odpowiedź #7
Offline

Jaco-


Nie dziw się bo bez rozebrania silnika przyczyny się nie znajdzie. Kupno innego może okazać się dobrym pomysłem ale trzeba brać też pod uwagę czy z nim jest wszystko OK. Aby znów nie mieć problemów.

Styczeń 25, 2018, 22:49:04
Odpowiedź #8
Offline

Kllaudiiusz


Przerabiałem temat całkiem nie dawno tylko że robiłem wszystko sam. Wymieniałem pierścienie, cały rozrząd, pompe wody, remont głowicy, sprzęgło, świece, kable. Co do kosztów:
regeneracja głowicy full pakiet 700 zł
Pierścienie 180 zł
Rozrząd z pompa nie całe 400 zł
Sprzęgło oryginalne LUK 180 zł
Kable bremi 140 zł
Świece NGK  20 zł sztuka
Doliczyć musisz uszczelkę pod głowice i silikon pod pokrywe zaworów i miske olejowa bo tam nie ma uszczelek. Jak coś chcesz się jeszcze dowiedzieć śmiało pisz chętnie pomoge

Styczeń 18, 2020, 11:26:25
Odpowiedź #9
Offline

speed01


Witam
Zmienić na olej #PMO 💪👍👌 to znacznie ograniczy zużycie oleju w silniku a nie od razu remont silnika😀.