Wrzesień 20, 2024, 06:25:11
VWPolo Klub

Autor Wątek: Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E  (Przeczytany 41250 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kwiecień 12, 2011, 19:08:09
Przeczytany 41250 razy

Anonymous

Gość
Jako ze temat się na okrągło powtarza i zawsze cos nowego dochodzi postanowilem zlaczyc to w 1 calosc i opisac co mozna w miare niskimi kosztami zrobic w tych slinikach:

Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.

- dopręzenie do 11:1, dla 10:1 to ok 1.8-2mm , dla 11:1 to od 3.2-3.8mm splanowania
- rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy
- walek z abs/pf/pb/2e, wskazany walek z 2E/PF, chodz mysle ze z GX bedzie najlepszy
- przyspieszenie zaplonu o + 4-6st. w stosunku do serii
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 10:1 i wyzej.
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna + dolot z gladka rura!
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- dla AAM chip z ABS lub caly sterownik z ABS

Silnik ABS : St. spr.(CR) . 10:1 ,zaplon sterowany z ECU

- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy
- przyspieszenie zaplonu o 2-5st . w stosunku do serii
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna

Silnik PF/PB : St. spr.(CR) . 10:1 ,zaplon sterowany z ECU, MPI

- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- przyspieszenie zaplonu o 4-7st. wst. do seri
- przepustnica z audi 2.2 T 10V , pasuje p&p wersja owal, lub okragla tylko zkolektorem 2.2T
- rozwiercenie kolektora lub kolektor z AUDI 2.2 T 10V z zamputowanym 5-tym dolotem i lekkim przesunieciem otworkow
- regulartor cisnienia paliwa na 3.5 - 4 bar
- MAF(przeplywka) z BMW 3.0 lub 3.5L - Opel senator 3.0 tez dobra
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- doregulowanie naciagu sprezyny w MAF ,ale to juz wyższa szkola dojenia bydła :D
- extremalnie - zalozenie kolektora ssacego 2E , koniecznie musi byc automat bo ma potencjometr przepsutnicy x2 i mozna wywalic przeplywke i ten ten patent jezdzi w 9A na Digi 2 zrobionym prze zemnie.

W sumie to tyle co mozna zrobic zeby nie wydac jakis kosmicznych kwot itp. wiadomo ze soft by sie tez pod te mody przydal to jeszcze dodatkowe KM iNM by doszly. To sa sprawdzone sposoby a nie jakies wymyslanki. Mam nadzieje ze sie przyda.

I to co mi sie udalo przestestowac w ostatnich tygodniach:

Silnik ALL : St. spr.(CR). 10:1 , zaplon sterowany ECU , MPI

- Glowica z 1.6 AEE
- Splanowanie glowicy opcjonalnie
- Kolekor dolotowy 1.6 AEE
- przyspieszenie zaplonu o 3-6 st.
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- Rozwiercenie przepustnicy i wieksza klapka lub przepustnica z 1.8 20V z malymi przerubkami
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa na 3.5 bar ew. 4 bar z VR6 obydwa oczywiscie
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna+wywalenie zwezki.
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii lub innych 1.6 MPI

Silnik ABD : St. spr.(CR) . 9.2:1 ,zaplon sterowany z ECU

- Zamach z 1.0 AAU
- Caly zespol wtryskowy z 1.8 ABS"a
- przyspieszenie zaplonu o 6-8 st.
- kolektor wydechowy z AEE
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii lub innych 1.6 mpi
- walek z AEX/AEE
- zamach 1.0 AAU
- mapa 1.8 ABS

Silnik AEX : St. spr.(CR). 9.2:1 , zaplon sterowany ECU , MPI

- Glowica z 1.6 AEE
- Splanowanie glowicy opcjonalnie
- Kolekor dolotowy 1.6 AEE
- przyspieszenie zaplonu o 3-6 st.
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- Rozwiercenie przepustnicy i wieksza klapka lub przepustnica z 1.8 20V z malymi przerubkami
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa na 3.5 bar lub 4bar z VR6-ek
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna+ wywalenie zwezki!
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii lub innych 1.6 mpi
- zamach AAU

Silnik ABU : St. spr.(CR). 9.2:1 , zaplon sterowany ECU

- Splanowanie glowicy o 2mm + rozwiert z polerka
- Rozwiert kolektora dolotowego
- przyspieszenie zaplonu o 6 st.
- caly zespol wtryskowy z 1.8 ABS"a
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 10:1 i wyzej.
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii
- walek AEX/AEE
- zamach 1.0 AAU

Silnik 2E : St. spr.(CR) . 10:1 ,zaplon sterowany z ECU, MPI

- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- przyspieszenie zaplonu o 4-6 st.
- kolektor dolotowy ADY (+ przejscie na przeplykwe na goracym druciku+ sterownik Simos) - niwelujemy zwezke VAM
- regulartor cisnienia paliwa na 3.5 - 4 bar
- MAF(przeplywka) z BMW 3.0 lub 3.5L - Opel senator 3.0 tez dobra( Jeżeli nie dajemy kolektora ADY) tylko ORG 2E
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- nawiercenie obudowy filtra od strony błotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- doregulowanie naciągu sprężyny w MAF
- przepustnica 2E automat nieco zmodyfikowana gdy chcemy si zrezygnować z przepływki na org. kolektorze z 2E oczywiście.

Temat nie jest mojego autorstwa. Copyright by spawacz from vwgolf.pl
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Kwiecień 27, 2012, 10:44:15
Odpowiedź #1
Offline

marian


zastanawiam sie czy ktoś to wszystko praktykował, czy to jest tylko teoria na zasadzie raczej pasuje... i bedzie moc..

po wielu przeróbkac bedzie potrzeba wymiany innych czesci które nie bedą pasowac do siebie, a to oznacza dodatkowe koszty i w tym momencie trzeba sobie zadac pytanie czy warto dłubac takie ABU czy ABD zeby uzyskac te dodatkowe  15 - 25 KM ???
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Kwiecień 27, 2012, 19:39:57
Odpowiedź #2
Offline

vwkas18

G-LaderMan
tuning albo tjuning że tak powiem  :crazy:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Kwiecień 28, 2012, 14:54:08
Odpowiedź #3
Offline

marian


koncepcja wymiany kilku czesci jest moim zdaniem dobra, teoretycznie (jeśli chodzi o np kompletny układ wtryskowy od ABSa do ABU/ABD) powinien dawac duże odczucie wzrostu mocy, ale...  np założenie koła zamachowego z AAU  do ABU spowoduje że nie będzie możliwe założenie oryginalnego rozrusznika od ABU a ten od AAU i innych silników  są za słabe!! co z tego że silnik będzie się ładnie kręcić jak go zimą nie odpalisz.....
Zakładanie kolektora od AEE  tez mija się z celem..  wydanie dodatkowych minimum 100 zł na kolektor który jest moze z 10 cm dłuższy od oryginalnego.. i co za tym idzie dodatkowa przeróbka dwururki to tez koszt, a mocy prawie wcale... już lepiej i taniej! wywalić kata i wstawić rurę...

w tych poradach jest wiele rzeczy które są bez sensu i nieopłacalne..
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Maj 28, 2012, 09:36:54
Odpowiedź #4
Offline

limpek

el "Limek"
Silnik AUA 1.4 16V


- Przepustnica AUB lub AVY (1.6 GTi)
- Kolektor ssący alu z AUB lub AVY
- Wtryski z listwą z AVY
- Wałek ssący i wydechowy AUB lub AVY

Przyrost mocy ok. 20KM o szczególy mozna wypytać Tofik`a on przeprowadzał takie mody u siebie. Obecnie ma powyżej 100KM z tego silnika.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

[size=150]II Polo Zlotu - Więcbork 2008[/size]

[size=200]!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz

Czerwiec 07, 2012, 16:32:36
Odpowiedź #5
Offline

Tomek001


To ja poproszę o pomysły na ARC/AVY. Jeździło jedno Polo z tym silnikiem zrobione na ok. 180KM (bez turbo) i się zastanawiam co tam było podłubane. Właściciela nie sposób namierzyć, więc może ktoś ma pomysły :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P

Czerwiec 12, 2012, 08:39:10
Odpowiedź #6
Offline

TOFIK_6n2


Tomek001


Prawdopodobnie
-układ dolotowy
-głowica oborobiona
-lekki zamach
-caly uklad wydechowy
-wieksze wtryski i pompa
- wałki rozrzadu ostre
-mocny łeb do wystrojenia
-odelzone tłoki doprezajace
-nie zdziwil bym sie jak by na 4 przepustnicach smigało.

Takim Set Upem to i z 1.4 16V mozna ze 150 ogarnąć :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn

Czerwiec 12, 2012, 11:40:38
Odpowiedź #7
Offline

Tomek001


« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P

Lipiec 19, 2012, 11:03:13
Odpowiedź #8
Offline

klocek


widze ze o AEF cisza ;) czyli z mojego wiecej niz 64 KM nie wydusze a szkoda ;(
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Wrzesień 05, 2012, 21:54:00
Odpowiedź #9
Offline

bRq


Odnosnie ABU i walka z AEE to AEE ma w innym miejscu klin na kolku rozrzadu i po zmontowaniu jest kolizja. Sprawdzone na wlasnym silniku :-)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
[size=130]http://www.facebook.com/polo87c[/size]

#Polo87C

Lipiec 27, 2013, 01:43:25
Odpowiedź #10
Offline

Przano


Może ktoś pomoże przy  1.0 AEV ?? ;]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »