Lipiec 22, 2024, 12:56:40
VWPolo Klub

Autor Wątek: Tips and Tricks  (Przeczytany 34063 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marzec 07, 2010, 21:21:43
Przeczytany 34063 razy
Offline

Cooyon


W tym temacie będę umieszczał informacje pomocne przy naszych mniejszych lub większych pracach prowadzonych przy naszych polówkach. Jeśli ktoś z Was chce się podzielić podobnymi radami - proszę o PW.

1. Wymiana świec.
Procedura niby banalna i wszyscy wszystko wiedzą, ale można zrobić to lepiej.
Po zdjęciu fajek i przed wykręceniem świec należy usunąć brud zagnieżdżony w okolicy sześciokąta świecy, aby po jej wykręceniu nie wpadł do cylindra.
Można oczywiście użyć kompresora i wydmuchać wspomniany brud.
Ale co zrobić, gdy wymiana następuje pod chmurką?
Świetnie sprawdzi się w tej sytuacji sprężone powietrze to PC, laptopów i innych sprzętów biurowych.
Bez problemu do dostania na alledrogo lub w sklepach RTV.


2. Zamarzające wycieraczki.
Nic tak nie drażni jak smugi na szybie. Jednym z powodów ich tworzenia się jest zamarzanie przegubów w wycieraczkach i nierównomierne dociskanie pióra do szyby.
Patent polega na wpuszczeniu po jednej, niewielkiej kropelce WD40 do każdego z przegubów. Będzie on zatrzymywał wodę na zewnątrz i dzięki temu przeguby nie zamarzną, pióra będą dociskane równomiernie, a szyba będzie oczyszczana równo na całej szerokości wycieraczki.


3. Koło zapieczone na piaście. (autor: Dyluś)
Jeżeli po odkręceniu śrub przy ściąganiu koła masz problem, bo felga zapiekła/zardzewiała na piaście i nie da się jaj ściągnąć, to w prosty sposób można sobie pomóc nawet na drodze. Wystarczy wziąć koło zapasowe i stając tyłem do błotnika, lekko uderzać kołem zapasowym (między nogami) o zablokowane koło, raz z prawej raz z lewej strony (uważając żeby nie walnąć w błotnik lub zderzak). Po kilku strzałach powinno puścić. Oczywiście auto na podnośniku i dobrze zabezpieczone.
Jak nie pomoże to do stalówek polecam duży ściągacz do łożysk, zamontowany ma otworach wentylacyjnych felgę i oparty o piastę (bez dekielka !) wystarczy delikatnie dokręcić i uderzyć lekko młotkiem w koło.



Powodzenia,
Cooyon.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)

Marzec 18, 2013, 17:24:13
Odpowiedź #1
Offline

pakokula


polecam palnik... lekko podgrzewamy otwór centrujący i koło spada jesli nie posiadamy... w miare duzy klocek/pieniek od srodka i lekko młotkiem koło spada... zalecane do stalówek...

po alu najlepiej ładnie wyczyścić otwór centrujący przesmarowac pastą miedzianą... nawet po sezonie jak sciagamy koła to mimo deszczów błota piasku pasta zostaje na otworze i zachowuje swoje właściwosci
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
MOJA ZIELONA ŻABCIA
MOJE ZŁOTKO

----------------------------------------------------

Marzec 25, 2013, 12:16:43
Odpowiedź #2
Offline

bielawa


Co do zapieczonych kół: najprościej poluzować ciut śruby i podjechać do przodu i do tyłu mocno hamując.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »