Luty 09, 2025, 12:00:04
VWPolo Klub

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - stekvw

Strony: [1]
1
Offtopic / Czas wrócić do domu...........
« dnia: Grudzień 09, 2024, 22:52:39 »
Hej wam,
Może ktoś z was jeszcze mnie pamięta.
Wiem że dawno mnie nie było, myślę że ostatnio byłem tutaj w 2014 r.
Cała historia zaczęła się od tego.

Gdy w roku 2008 stałem się właścicielem polo 6n, nie wiedziałem że przywiążę się do tego auto.
Zawsze dbałem o swoje polo, każde części wymieniałem na czas i robiłem konserwacje.
Nawet buda była tak czyta, że można było jeść z podłogi.

W 2010 r dołączyłem do VW polo klub polska.
Minęło trochę czasu, i wtedy zakupiłem jeszcze mercedesa w210 w automacie.
Po około dwóch latach namówiono mnie w domu, że skoro mam merca to może by dać bratowej
polówke żeby miała czym jeździć. Po ponad roku moja polówka nad którą tyle pracy poświęciłem
była w opłakanym stanie. Serce mi pękło jak musiała zostać oddana na szrot przez bratową.

Dziś mam passata B5.
Jakiś czas temu opowiadałem swojemu siostrzeńcowi o 6n, i o tym jak dużo serca poświęciłem
oraz jak przez żonę mojego brata, pola skończyła swoją wędrówkę po naszych drogach :'(
Mój kochany siostrzeniec chciał by abym wrócił do 6n.
Wiem że to już nie będzie to samo co tamto, nad którym tyle czasu spędziłem.
Ale może być jego dobrym klonem, może troche bardziej pogrubionym.

Czasem myślę o tym, jak wiele tysięcy kilomertów robiliśmy razem, jak była wdzięczna o to że
dbam o jej stan , dziękując swoją bezawaryjnym oddaniem. Że czuję iż chyba mój kochany
siostrzeniec ma rację....

Pora wrócić do domu.
I znaleźć nowego zastępce KRĄŻOWNIKA 2.0

2
Kupię / Kupię 6n z silnikiem disel AEF
« dnia: Grudzień 09, 2024, 22:17:32 »
WItam , bardzo dawno mnie nie było, moje ostatnie logowanie było chyba w 2014 r, kiedy moje polo
podarowałem swojej bratowej. A ja kupiłem merca. Byłem załamany kiedy bratowa zniszczyła samochód
któremu dałem wiele serca.
Lata mijały, i dziś mam passata B5.

Kiedyś rozmawiałem z siostrzeńcem o moim 6n, jak wiele pracy w niego włożyłem.
I o tym jak moja pola skończyła na szrocie przez bratową.
Czasem siostrzeniec mi mówi, czy może by wrócić do tego.
I chyba ma rację.

Nigdy mnie pola nie zawiodła, nie miałem z nią żadnych awarii.
Pora chyba wrócić do domu. ;)

Chętnie bym kupił Polo 6n z silnikiem AEF
Oczywiście nie za drogie, i może być nawet do niedużych poprawek.
Było by genialnie gdyby był biały. Ale innym kolorem nie będę gradził.
Najlepiej 3 drzwiowe.

Jeśli ktoś by coś miał to daj znać na email.
stachu.makowski@gmail.com
Lub odpisz na posta.

3
Nie mogę znaleźć konkretnego tematu, używałem szukajki na różne sposoby i nic nie znalazłem.
Na temat:
Niedawno wymieniałem sprzęgło , miałem dwu masowe i zmieniłem na jedno masowe z valeo,
wszystko poskładałem i mam problem z ustawieniem linki - jest na niej samoregulator , po całym złożeniu
tej części sprzęgło nie reaguje , już kilka razy do tego podchodziłem i bez pozytywnych wyników,
raz mi się udało ale jechał na półsprzęgle więc musiałem ponownie to zdjąć i jak do tej pory po złożeniu sprzęgło nie reaguje.

Może ktoś wie jak to ustawić:
można też pomóc telefonicznie mój nr 691 779 715 , choć jest niedziela to nadal próbuję do tego dojść.
Czekam na konkretne odpowiedzi

4
Manuale - instrukcje krok po kroku / [6N] Wymiana cylinderków
« dnia: Wrzesień 04, 2011, 16:02:33 »
Wymiana cylinderków  
VW POLO  6N
Rocznik 96-97

Czas wykonanie 30 min.
Koszt :
2 x 39.00 zł cylinderek
0,5 L- 9.99 zł płyn ham

Narzędzia potrzebne do pracy :
Klucz 11.
Klucz 24.
Imbus 5mm.
Kombinerki.
Mały śrubokręt.
Mały młotek.
Szmatka do wytarcia .

Sposób wykonania:

W otwór śruby mocującej koło wkładamy mały śrubokręt żeby odblokować
szczęki , jeżeli nie możesz znaleźć klina to pomóż sobie latarką i następnie podważ
klin do góry , w ten sposób zwolnisz zacisk szczęk i można swobodnie zdjąć bęben.
Zanim przystąpisz do zdjęcia bębna , zdejmij zaślepkę piasty i wyjmij zawleczkę
a następnie odkręć nakrętke .
Teraz gdy bęben został zdjęty , przystępujemy do dalsej czynności .

Sprężyna naciąg, zdjąć za pomocą kombinerek .
Klin wyjąć całkowicie a następnie odciągnąć górną część szczęk na boki

1 - odkręć wężyk doprowadzający płyn ham... używając klucza 11.
2 - śruba imbus jest mocowaniem całej podstawy cylinderka do obudowy tylnej
części bębna , za pomocą imbusa 5mm odkręć ją .
3 - Bardzo ważna rzecz - zachowaj gumową nakładkę odpowietrznika .

Po odkręceniu dwóch elementów zdejmij cylinderek ,
jeżeli będzie mocno siedział to użyj małego młotka i delikatnie
puknij w tylną część cylinderka.

Teraz tak samo jak zdjąłeś/aś cylinderek w odwrotnej kolejności załóż nowy,
oczywiście już nie używając młotka.
Śruba imbus, skręcić cylinderek do obudowy , dobrze dokręć ale nie przesadzaj z siłą
Zdjąć gumową osłonkę znajdującą się w miejscu mocowania wężyka i dobrze
dokręcić wężyk .

Teraz tylko dolać płynu , nie wlewaj tego samego co wyciekł , wlej nowego
prosto z pojemnika ( czystego )
Odpowietrzyć ;




Pozdrawiam - szerokiej drogi . :hello:

5
elektryka + centralny zamek / Problem z tylnym mgielnym.
« dnia: Kwiecień 12, 2011, 19:38:37 »
Witam , jakiś czas temu przestało mi świecić przeciwmgielne tylne .
W maju mam przegląd i muszę coś z tym zrobić . Sprawdzałem bezpieczniki i czyściłem styki oraz jest nowa żarówka a mgielny jak nie świeci tak nie świeci . Dodam że mam przy aucie hak może to być też przyczyna wtyczki od haka ?
Proszę o jakąś pomoc bo w opcji szukaj nie mogę nic znaleźć . :niewiem:

6
nadwozie + wnętrze / Podłoga podwozia , otwory
« dnia: Kwiecień 10, 2011, 16:20:58 »
Witam ,za jakiś czas zabieram się za robienie podłogi w moim polo
kiedy zdejmę wykładzine podłogową to pod materiałem są otwory na wylot które oczywiście są fabrycznie zatkane gumowymi
korkami , 3 otwory mam wyżarte przez rdzę i te korki wypadły , nie wiem czy te otwory są do czegoś potrzebne , bo powietrze chyba nie wchodzi nimi .
I tu mam pytanie czy warto spawać te otwory , czy po prostu po oczyszczeniu pokryć matą z żywicą .

7
Odradzam / [ Wielkopolska / Kępno ]
« dnia: Marzec 06, 2011, 17:47:49 »
Chcę odradzić ten warsztat i proszę o omijanie go szerokim łukiem .
Właściciel naciąga na koszty itp...
     Moja wymiana
 rozrząd - 450 + wymiana      ( normalnie w sklepie kupię za około 250 )    
 napinacz - 320 + wymiana    (4 miesiące i do wymiany . okazało się że był używany , a nowy kosztuje 150 )
 przegub -140 + wymiana      ( 1,5 roku i się rozleciał )   w sklepie koszt 76    
 pasek wielo - 40 + wymiana  ( po 3 mieś okazało się że wcale go nie wymienił   )  
 olej      - 130 + wymiana      ( normalny koszt 80 za 5.l )
 Płyn chłodniczy -140 + wymiana  ( nie wiem po jaką cholere to wymieniał )
   Według informacji jakich uzyskałem od gościa co jego kolega oddał tam swoje BMW
   został oszukany , miał do wymiany wał czy coś , no magicy postanowili to pospawać i skasować jak za nowy .
   No niestety , po  jakimś czasie się rozleciało demolując cały silnik .
   Wielu ludzi z którymi rozmawiałem o tym warsztacie nie było zadowolone mówiąc że lepiej  omijać ten warsztat .
   Szkoda że nie wziąłem faktury bo bez sądu by się nie obeszło .

   uwaga omijać
 Mechanika Pojazdowa
 Marek Czekała
 Kępno  ul. Polna 16

8
Polecam / [ Wielkopolska / Kępno ]
« dnia: Marzec 06, 2011, 17:11:56 »
Polecam mój zaprzyjaźniony warsztat , jest najtańszy w całym Kępnie taniej nie znajdziesz .
Solidne wykonanie i w miarę szybko , jeśli ktoś powoła się na mnie jest wówczas wpuszczony bez kolejki .

Warsztat Samochodowy - Auto Części JANIK
63-600 Kępno ul.Nowa 7  kom. 608 102 021 / 698 174 963

9
6N / 6n ( KRĄŻOWNIK )
« dnia: Wrzesień 10, 2010, 22:09:30 »
 *STEK*
                           " BIAŁY KRĄŻOWNIK "


Fotki Oryginału $$

[IMG=http://img248.imageshack.us/img248/8741/2rginal.th.jpg][/IMG]
[IMG=http://img2.imageshack.us/img2/2918/121sz.th.jpg][/IMG]
[IMG=http://img6.imageshack.us/img6/4985/120dg.th.jpg][/IMG]
[IMG=http://img190.imageshack.us/img190/9079/smoked006.th.jpg][/IMG]

Film okazujący Białego krążownika .  http://www.youtube.com/watch?v=6VFWfRzdcs8
 - Air bag 2x
 - Wspomaganie
 - Szyby na korbę
 - Bez centralnego zamka
 - Skrzynia - manual
 - 1,9 d - 64KM
 - Opony - Good Yeer ( 13")
 - Fele - orginał ( stalówki)
 - Welurowa tapicerka
 - Kiedy nabyłem na licz... 235.072 km
 
     ( Niby nic ale standard )

****Moje zmiany do tych czasowe ****
* Tarcze - Hart
* Grill- Carbon firny FK
* Sufit - Biała skaja
* Osłony słoneczne - Czarna skaja
* Kokpit - Folia Carbon
* Gałka biegów - sport ( skrócono o 5 cm )
* Oświetlenie wnętrza - Led Blue
* Półka przy biegach      ------   Malowana polerowana
* Oświetlenie zegarów - blue
   **** Nagłośnienie ****
* DVD-Radio JVC
* Głośnik przód - Alpine 120W
* Głośnik tył     - Easy touch 260W
* Bass ręcznie wykonany, głośnik bassowy - LTC 500W
 



         **** PLANY ****
* Malowanie - Biała perła + na bokach napis
* Alu -  14"
* Tarcze na tył
* Hamulce - brembo
* Zmiana zderzaków
* Zmienić wydech - sportowy    --Wykonano
* Wnętrze- Biało-czarny- Fotele.
* Dodać detale z włókna węglowego    
* Maska na teleskopy
* Drzwi - Lambodoors
* Centralny zamek + alarm
* Grzanie postojowe
* Zmiana oświetlenia wnętrza ( przenieść na środek )
* Przyciemnić szyby
* Kompletne wytłumienie wnętrza
* Zmienić lampy - przód tył
* ITD>>>>>
         **** AUDIO ****
* Nagłośnienie ( hertz)
* Przód 2x10cm  od 120W do 200W
* Przód boczne 4 x 13cm od 120W do 150W
* 4x Tweentery ( Hertz )
* Tył dwa suby do 700W - 1000W
* Nagłówki monitor DVD + monitor z przodu
* CB-radio , w dość nie typowym miejscu
* Przenieść Radio niżej
* Zmiana anteny
* ITD>>>>>

    * Białaskiem śmigam już sporo czasu i nigdy mnie nie zawiódł *
                 *Jest moim wiernym przyjacielem *
       *Polo zostaje do końca , i nie będzie sprzedawane *
**** Dopóki żyję****

Strony: [1]