Grudzień 05, 2023, 20:00:38
VWPolo Klub

Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
skrzynia biegów + układ napędowy / Odp: 9N 1.2 wymiana skrzyni
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Emil1111 dnia Dzisiaj o 14:14:16 »
Te silniki w tym roczniku były zgrywane ze skrzyniami o oznaczeniach:

FQE, FSP, GDN, GER, GKS, GSH

oznaczenia można poszukac na obudowie skrzyni, powinno być widoczne od góry

Tutaj  można znaleźć fajny artykuł o oznaczaniu skrzyń biegów.

Ale te same silniki były montowane tez w skodach, seatach, ogólnie dość szeroka paleta zarówno pojazdów jak i samych skrzyń.

Ekstra bardzo dziękuję!
2
100 technicznych pytań do... / POLO 9N szarpie i gaśnie na rozgrzanym silniku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Assenoiss1994 dnia Dzisiaj o 00:11:11 »
Witajcie,

zwracam się z prośbą, bo pierwszy raz za 8 lat użytkowania tego samochodu trafiła mi się usterka, której nie mogę zdiagnozować....

VW POLO 9N
2004 rocznik
1.4 16v 75km 55kw benzyna
kod silnika BBY

Otóż od pewnego czasu, gdy silnika osiąga temperaturę roboczą auto zaczyna szarpać (tak jakby miało nagle zgasnąć), a często przy dojechaniu np do świateł gaśnie. Podłączony komputer wykazał problem z przepustnicą (została wymieniona, zrobiona adaptacja), niestety problem nie zniknął... Mechanik rozłożył ręce, bo po ponownym podłączeniu komputer nie wykazuje żadnego błędu. Dodam, że gdy już zgaśnie, to odpala bez problemu. Nie ma też problemu z rozruchem zimnego silnika (na zimnym nigdy wyżej wymienione objawy się nie zdarzają). Nie chcę wymieniać połowy samochodu licząc na to, że wreszcie trafię na winowajcę całego zamieszania, jutro mam w planach wymienić świecie. Zaznaczam też, że nie świeci się żadna kontrolka typu check czy coś innego. Może ktoś miał już podobną sytuację i wie co mogło się zepsuć? Łatwiej byłoby, jakby zaświeciła się jakaś kontrolka, no ale.....

Dodam jeszcze, że zaczęło się od tego gaśnięcia na światłach, a szarpanie przyszło później.
3
Offtopic / Odp: Zamknięcie forum!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Willek5345 dnia Grudzień 04, 2023, 21:51:05 »
Zaglądam
4
Offtopic / Odp: Nocne Mary....
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Willek5345 dnia Grudzień 04, 2023, 21:50:32 »
Ja uwielbiam jeździć na wczasy, a moim samochodem to już w ogóle https://trigodi.com/ tania wyszukiwarka wczasów.
5
skrzynia biegów + układ napędowy / Odp: 9N 1.2 wymiana skrzyni
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kaki® dnia Listopad 30, 2023, 22:34:35 »
Te silniki w tym roczniku były zgrywane ze skrzyniami o oznaczeniach:

FQE, FSP, GDN, GER, GKS, GSH

oznaczenia można poszukac na obudowie skrzyni, powinno być widoczne od góry

Tutaj  można znaleźć fajny artykuł o oznaczaniu skrzyń biegów.

Ale te same silniki były montowane tez w skodach, seatach, ogólnie dość szeroka paleta zarówno pojazdów jak i samych skrzyń.

6
skrzynia biegów + układ napędowy / 9N 1.2 wymiana skrzyni
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Emil1111 dnia Listopad 30, 2023, 14:56:15 »
Hej. Mam polówkę 1.2 benzyna z 2002 roku, w której muszę wymienić skrzynię. Kod silnika to AWY. Czy ktoś może podpowiedzieć jakie oznaczenie skrzyni będzie pasować? Niestety naklejka przy kole zapasowym jest całkowicie wytarta i nie da się nic rozczytać. Czy skrzynia z silnika AZQ będzie pasować?
7
Sprzedam / Odp: Sprzedam Volkswagen Polo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JustynaG dnia Listopad 29, 2023, 10:11:13 »
Sprzedane
8
pozostałe / Odp: [9N3] Paliwo E10 czy mozna lac?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mik39 dnia Listopad 28, 2023, 00:44:53 »
Dziekuje za wyjaśnienie.
Jak to się mowi kto pyta ten nie bladzi.
Reszta to semantyka.
9
pozostałe / Odp: [9N3] Paliwo E10 czy mozna lac?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kaki® dnia Listopad 27, 2023, 23:00:44 »
W telegraficznym skrócie:

E5 różni sie od E10 ilościa (procentową) składnika pochodzenia roślinnego (bioetanol etc)

E5 ma 5%, a E10 będzie miało 10%

Liczba oktanowa sie nie zmienia, więć w 'teorii' nic nie powinno się zmienić... ale to teoria...
W praktyce większa ilość Biopaliwa obniża jego parametry i powoduje podwyższenie szans na spalania stukowe w pewnym zakresie pracy silnika.

Nowsze silniki posiadają czujnik spalania stukowego i w przypadku wykrycia takowego, tak manipuluja zapłonem, aby zniwelować jego powstawanie.

w starszych silnikach z mniejszymi możliwościami sterowania zapłonem, w pewnym trybie pracy może dochodzic do spalania stukowego, ale tez jest to tylko w przypadku występowania określonych parametrów.

Spalanie stukowe jest 'złe' ponieważ wypala tłoki, cylindry, zawory... ale jest to bardzo długotrwały proces, chyba, że ktoś katuje silnik na maksa. Wpływa także na powstawanie niekontrolowanych wibracji wtórnych oraz drobnych naprężen na korbowody co powoduje szybsze zużyncie panewek oraz zmęczenie materiału korbowodów - (spalanie stukowe jest to niekontrolowany zapłon mieszanki w sposób i momęcie kiedy silnik 'technicznie' nie jest do tego 'przygotowany' - np. tłok jest jeszcze w fazie kompresji).

W Twoim przypadku masz niewyżyłowanego wolnego ssaka, więc o spalanie stukowe nie musisz się martwić, nawet jeżeli stosujesz binarną pozycje 'gazu' (tj. Wciśnięty do oporu albo puszczony) to prędzej sam zarżniesz tak silnik niż E10 Ci go wykończy.

Generalnie Atrykuł dla ClickBate'u i robienie afery z 'niczego'
10
Promocja i partnerzy - rabaty / Części Blacharskie - EasyParts Polska 5%
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Oreo dnia Listopad 27, 2023, 21:36:04 »
Reperaturki blach samochodowych
Easy Parts to firma zajmująca się sprzedażą części samochodowych. Przede wszystkim specjalizują się w panelach naprawczych. W ofercie znajdują się panele nadwozia nie tylko do samochodów osobowych. Doświadczony zespół pracowników wie, jak zadowolić każdego klienta. Stworzyli dla Państwa funkcjonalny i łatwy w obsłudze sklep internetowy.

Easy Parts Polska
Dla Klubowiczów 5% rabatu z kodem: POLO23

kliknij na obrazek, aby zobaczyć gdzie wpisać kod.
Strony: [1] 2 3 ... 10