Lipiec 22, 2024, 13:24:07
VWPolo Klub

Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
silnik / polo 6r 1,2 zbyt bogata mieszanka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez piotrek233 dnia Lipiec 21, 2024, 15:51:08 »
Witam, mam taki problem z polo 6R 1,2 a mianowicie zbyt bogata mieszanka
VCDS wyrzuca błąd
 16882 - Korekcja czujnikiem tlenu (Lambda) za katalizatorem; zespół 1

          P2097 00 [237] - za bogata

ogólnie po kupnie auta, został przeprowadzony serwis auta, oleje, filtry, świece

Podejrzewam, że już poprzedni właściciel się z tym problemem bujał, błąd nie wyskakuje za każdym razem, czasami potrafi przejeździć 2 tygodnie i błędu nie wyrzuca.
ja od siebie po kupnie auta wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa, świece, podmieniłem też sondę lambda na używkę ori, bo poprzedni właściciel wymieniał nie wiadomo na co, problem dalej jest,

Auto trafiło do mechanika, posprawdzał wszytko, między innymi. kompresje, sonde lambdę- pracuje poprawenie, ciśnienie paliwa, wyczyścił i zaadoptował przepustnice, wymienił map sensor na nowy i zaworek zwrotni od filtra węglowego- był uszkodzony.
problem dalej wrócił.
Sprawdziłem jeszcze zadymiarą szczelność wydechu- nieszczelność jest ale na końcowym wydechu za puszką, i minimalnie na środku na łączenie, nie sądzę ze ma to jakiś wpływ. Najważniejsze, przed sondami-nie wiedziałem żeby była nieszczelność, nigdzie też okopcone nie było.
Ja pomysłów nie mam, mechanik mówił, żeby spróbować wgrać nowe oprogramowanie- może ktoś przed sprzedażą nagrzewał żeby check się nie świecił

Może ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić?

2
silnik / Pomocy, nie pali
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kingaa dnia Lipiec 18, 2024, 08:30:48 »
Dzień dobry! Samochód nie odpala, VW Polo 2005r, 1.4 benzyna. Na początku był słaby akumulator, podładowaliśmy prostownikiem, powinno być ok, ale dalej nie pali. Próbowaliśmy zresetować immobilizer, odpalać bez osłony, wdmuchując powietrze i nic. Kręci, ale nie pali, kontrolki się świecą, zamki działają. Auto stało bez palenia niecałe 2 miesiące w garażu. Co zrobić dalej? Co może być przyczyną?
3
układ kierowniczy / [9n3] Drżenie kierownicy od prędkości 120km/h czy może mieć związek z maglownica
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dominik0904 dnia Lipiec 15, 2024, 22:54:38 »
Witam podczas wymiany drążka kierowniczego okazało się że z lewej strony nie stuka mi sam drążek tylko maglownica pod osłoną z gumy jest wyrobiona na jajowato.
Proszę mi powiedzieć czy tego typu uszkodzenie w mahlownicy może powodować drżenie kierownicy gdy zaczynam jechać około 120km/h w górę do pewnej prędkości. Dodam też że bardzo niepewnie się samochodem wtedy prowadzi a po deszczu to już nie ma nawet co tak szybko jechać bo boję się że nie dojadę.
Nie jestem pewien czy za takie zachowanie odpowiada ta usterka maglownicy czy może bedzie uszkodzona która felga w samochodzie lub problem ze zbieżnością będzie odpowiadał za takie zachowanie się podczas prowadzenia samochodu.
Dodam że w samochodzie wcześniej wymieniłem już dwa wahacze wraz z końcówkami oraz prawy drążek kierowniczy.
Nie chce robić sobie kosztów związanych x wymiana maglownicy jedli to nie naprawi komfortu jazdy.
Dziękuję i czekam na info co mam dalej robić
4
Witam mam problem ze swoim polo 1.4 tdi 2006r.
W sobotę w czasie ulewy jechałem z dużą prędkością polna droga aby nie utopić się w bagnistej drodze. Nagle zauważyłem że bez żadnej przyczyny zaświeciła mi się przednia lampka oświetlenia kabiny która była ustawiona na tryb świecenia przy otwierciu drzwi. Jadąc dalej po okolo 2 minutach zaczął wydobywać się dym z pod plastyku kolumny kierowniczej,, z pod kierownicy " Wtedy natychmiast zgasiłem silnik po czym przestało się dymić. Wziąłem samochód na linkę i zaciągnąłem do domu.
Następnego dnia gdy było już sucho zdjąłem plastiki obudowy kolumny nie stwierdziłem aby było cokolwiek stopione zajrzałem do bezpieczników i zauważyłem że stopiły się kable przy kostce do wlacznika świateł mijania. Po odpaleniu samochodu nie było już żadnego dymu pomimo podtopionych przewodów nawet przejechałem się samochodem kilka razy w celu szukania elektryka samochodowego który miał by wolny czas aby naprawić usterkę, niestety nie znalazłem żadnego majstra. Dlatego będę musiał zająć się tym samemu, z wasza pomocą.
BARDZO WARZNE wydaje mi się to iż wspomniana wcześniej lampka oświetlenia kabiny gasnie tylko po przełączeniu jej na 0 wtedy się nie zaświecą sama beż powodu. Jeśli zaś ustawie oświetlenie kabiny w pozycji automatycznego świecenia przy otwieraniu drzwi ( też zaświecała sie po wyjeciu kluczyków ze stacyjki bez otwierania drzwi ) lampka potrafi nie zgasnąć po określonym czasie od zamknięcia drzwi czasem zgaśnie na chwilę czasem mrugnie jakby było gdzieś zwarcie które pewnie w jakimś stopniu musi być połączone z tymi stopionymi przewodami od kostki włącznika świateł drogowych.
Napiszcie mi proszę od czego mam zacząć czy wymienić włącznik świateł. Czy może wystarczy zaizolować stopione przewody. Nie mam pojęcia od czego zacząć szukać przyczyny stopienia się przewodów. Obecnie co jest dziwne dym nie pokazuje się z tych przewodów ani nie śmierdzi stopionymi przewodami jedyne co wskazuje na to że problem nie zniknął i pewnie się pojawi jest lampka oświetlenia kabiny która przypomina mi o tym jak wystraszyłem się że za chwilę samochód stanie w płomieniach.
Mam pecha w życiu ponieważ kilka lat temu przy wyskakiwania zapłonu w audi A4 b7 po wymianie cewki zespolonej i przewodów u elektryka spaliła mi się całą komora silnika.

Te polo mam 2 lata wiem od poprzedniego właściciela że ma odłączony alarm i immobilizer ponieważ byl problem z odpaleniem samochodu. Ja już wymieniłem w tym Polo regulator napięcia alternatora u innego elektryka gdzie po 3 miesiącach alternator znowy słabo zaczął ładować akumulator okolo12V. W tedy wymieniłem cały alternator na używany z alle...o obecnie ładowanie jest na poziomie lekko ponad 14V. Ładowanie sprawdzałem w sobotę jeszcze przed tym jak pojawił się dym,  z powodu iż rano samochód zakręcił rozrusznikiem z taką ledwością jakby znowu nie było ładowania  co najdziwniejsze to to że po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu samochodu rozrusznik juz kręcił normalnie i nic nie wskazywało na problem z rozładowanym akumulatorem czy tez brakiem ładowania. Po przejechachaniu 30km znowu pojawił się problem z mocą z jaką kręcił rozrusznik, następnie rozrusznik zaczął już kręcić prawidłowo.
Wydaje mi się iż problem z siłą krecenia rozrusznikiem może być powiązany ze zwarciem instalacji które później mnie zaskoczyło.
Coś dolega temu Polo lecz nie mogę dojść do tego gdzie szukać przyczyny. Posiada do tego samochodu aplikacje na telefon oraz koste na Bluetooth do OBD2 więc mam możliwość sprawdzenia błędów oraz ich kasowanie. W tej chwili nie sprawdzałem błędów, gdyby jakieś się pojawiły nagle to o nich napiszę. Póki co nic na to nie wskazuje ponieważ nie świeci się znaczek błędu na desce rozdzielczej. Nawet nie przepalił się żaden bezpiecznik co jest dziwne w takiej sytuacji według mnie.

W samochodzie pół roku temu wymienilem czujnik położenia wałka rozrządu, którego wymianę wskazywał mi podłączony komputerek do zczytywania kodów błędów.wtedy miałem czasem problem z odpalaniem samochodu głównie na zagrzanym silniku który zgasiłem i chciałem po krótkiej chwili uruchomić. Niestety wymiana czujnika nic nie dala ponieważ problem nie ustał do dziś dnia. Radzę sobie z tym problemem w ten sposób że widząc iż samochód odrazu nie odpalił i będę musiał kręcić rozrusznikiem przez około 5 do 8 sekund wtedy nie kręcę rozrusznikiem tylko gaszę zapłon i ponownie odpalam samochód. Wtedy odpala normalnie. Ten problem czasem pojawiał się też na zimnym silniku ale to naprawdę zadko może raz na 3 miesiące. Rozważam wymianę pompki paliwowej gdyż może ona stwarza problem odpalnia samochodu. Wymiana filtra paliwa nic nie pomogła. Wspomniałem o tym odpalaniu że względu na awarie zwarcia gdyż może ma to związek z tym co obecnie dzieje się x samochodem.
Jeszcze wspomnę o tym że że wspomagania elektrycznego które znajduje się w samochodzie ostatnio wydobywać zaczął się dziwny piska kręcąc kierownica w lewą stronę, ktoś mi wspomniał że również tego typu wspomagania mogą stanowić przyczynę zwarcia w instalacji. Nie mam pojęcia czy to może być powiązane z tą awarią
5
skrzynia biegów + układ napędowy / Odp: Zerowanie rozrządu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kreatywny2008 dnia Lipiec 14, 2024, 18:47:19 »
Pisze tak by w razie ktoś szukał. Wystarczy jeden obrót tak by weszła blokada i tyle
6
elektryka + centralny zamek / Problem z elektryką polo 9n3 szyby i centralny zamek
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Muc13k dnia Lipiec 14, 2024, 13:04:08 »
Cześć,
Mam 2 problemy z elektryką w Polo 9n3 2006r 1.4.
1. W aucie okresowo przestają działać elektryczne szyby. Przełączniki są sprawne, ale jak przychodzi zima to szyby odmawiają posłuszeństwa. Zdarzało się, że wstawiłem auto do garażu, odsunąłem szyby i już nie dało się ich zasunąć.
2. Dzisiaj zauważyłem, że auto ma lekko rozładowany akumulator. Odpalił niby normalnie, ale zegary się wyzerowały. Po podłączeniu prostownika usłyszałem jakby wyzwalanie zamka centralnego. Na 100% nikt nie wcisnął przycisku bo kluczyk był w stacyjce.

Czy ktoś spotkał się z takimi usterkami? Wiecie może co może powodować takie problemy? Gdzie szukać przyczyny?
7
pozostałe / Odp: [6R] Instrukcja obsługi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez polo.blue dnia Lipiec 08, 2024, 11:53:14 »
Siemanko, gdyby ktoś dalej szukał instrukcji (nie koniecznie papierowej, ani w formacie PDF) to tutaj znajduje się instrukcja do VW Polo 6R online: https://Polo6R.pl ;-)
8
elektryka + centralny zamek / Odp: [6R] Tempomat
« Ostatnia wiadomość wysłana przez koleś dnia Lipiec 03, 2024, 23:35:23 »
Mogę pomóc. Zadzwoń 510 150 407
9
6R / Odp: Uszczelka do tylnego reflektora w 6R 2010r
« Ostatnia wiadomość wysłana przez polo.blue dnia Lipiec 01, 2024, 14:06:13 »
do Polo 6R możesz kupić zestaw uszczelek tylnej lampy (6R0998191), a jeśli masz Polo 6C to 6C0998191 ;-)
10
skrzynia biegów + układ napędowy / Odp: Zerowanie rozrządu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kreatywny2008 dnia Czerwiec 28, 2024, 21:00:12 »
Silnik to BME nie jestem pewien ale chyba to jest 12v bo to one miały 47kw
Strony: [1] 2 3 ... 10