Witam VWszystkich :grin:
Samochód przedstawiony w tym temacie to VW Polo 6n2 z 2001r. Auto w moim posiadaniu od czerwca 2014r. Zakupione z przebiegiem 225 tyś. na liczniku. Tak na prawdę Bóg jeden wie jaki jest przebieg bo książki serwisowej nie ma, ale po kolei.
Wyposażenie:-dwie poduszki
-ABS
-klimatyzacja AC
-elektryczne szyby
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-ori centralny zamek z pilota
-wspomaganie
-moduł komfortu
Nadwozie:-kolor srebrny LA7W
-listwy w kolorze
-lampy z 6n2 GTI ori xenon Hella
-grill i kratki zderzaka w plastry miodu 6n2 GTI
-dokładka przedniego zderzaka 6n2 GTI
-lotka tylnej klapy 6n2 GTI
-lewe lusterko małe z wersji angielskiej
-wygładzony zderzak z przodu
-oryginalne zaślepki kierunkowskazów Wolfsburg Edition
-były żółte halogeny, obecnie przezroczysta seria
Wnętrze:-całość seryjna ciemna, podsufitka słupki beżowe obecnie zdobione na czarno
-lewarek zmiany biegów z 6n2 GTI
-licznik i daszek 6n2 GTI + czujnik temperatury zewnętrznej
-cup holder na dwa kubki
-rygle drzwi Wolfsburg Edition
Car Audio:-jednostka sterująca Alpine iDA-x311rr
-głośniki i tweetery seria
-wzmacniacz Alpine PMX-F640
-skrzynia basowa Alpine SBE-1243BP
-kondensator 1.2 farada
Zawieszenie:-gwint TA-Technix
-ori stabilizator przód 20mm
-rozpórki kielichów Wiechers przód i tył
Hamulce:-przód zaciski Lucas 54 tarcze 256mm
-tył zaciski Lucas 54 tarcze 232mm
Koła:Oryginalne BBS RM skręcane dwuczęściowe, lakier LC4U czyli Polo Genesis, ranty polerowane na lustro
-przód 15” x 7j
-tył 15” x 8j
(tu ciekawostka, kiedyś jeździły u Kondii'ego :grin: )
Opony:-naciągi Nankang 4x 165/45/15
Silnik:-1.4 16V AUA jak na razie seria
Planów dużo, funduszy jak zawsze za mało czyli standard
Generalnie głównym celem jest doprowadzenie Polo do stanu idealnego oraz żeby jakoś wyglądało
Na chwile obecna skupiam się na pomalowaniu tylnego prawego nadkola bo jakiś malarz, tapeciarz, akrobata to robił, przy okazji malowania zderzak z tyłu, bo jest zadrapany i zderzak z przodu na gładko.
Historia:Jak już wspominałem Polo w moim posiadaniu od czerwca 2014r. Od tego czasu sporo się zmieniło, jednak wszystko było robione stopniowo a nie na hurra. Serdecznie zapraszam do lektury
2.08.2014Pierwsze mody: żółte halogeny i kratki zderzaka od GTI
9.08.2014Spot PKP z Podbeskidzia. Byłem tylko ja i Gepard, ale jak zawsze sporo czasu przegadane i mile spędzone popołudnie
18.08.2014Na pokładzie zawitał lewarek zmiany biegów od GTI
Sierpień 2014Nie pamiętam kiedy dokładnie, ale jakoś w sierpniu do samochodu wpadł gwint Ta-Technix i rozpórki Wiechers’a na przód i tył
6.09.2014Pierwszy większy zlot moim Polo to Summer Cars Party 2014.
5.10.2014Kolejny spot PKP Podbeskidzie w składzie Zdrowy, MICHAL, Gepard
12.10.2014Jesienna sesja w ciekawym miejscu niedaleko mnie
18.10.2014Jako że posiadałem standardowy cup holder ze schowkiem i kubkiem to pomyślałem, że zamontuje drugi uchwyt na kubek i tak się też stało.
25.10.2014Kilka dni wcześniej zakupione lampy nie mogły leżeć i się kurzyć tak więc szybko zabrałem się za montaż tym bardziej, że pogoda była sprzyjająca. Od tego czasu na pokładzie oryginalny ksenon GTI oczywiście firmy Hella
18.11.2014Małe rarytasy, które wpadły w moje ręce. Oryginalne przełączniki grzanych foteli + wiązka. Zamawiając przełączniki chciałem wiązkę do nich bo u mnie w Polo jakimś cudem jej nie ma, jakież było moje zdziwienie gdy dostałem paczkę wielkości około 30x30x20cm. Jak się później okazało w środku oprócz samych przełączników była wiązka z całego auta xD
Małe porównanie. Pierwsze zdjęcie 25 grudnia, drugie 26 grudnia.
W 2014r. oprócz wymienionych wyżej rzeczy wymieniłem jeszcze olej i filtry, za co Polo odwdzięczyło się bezawaryjną jazdą.Rok 2015r. rozpocząłem wymianą plastiku przy cięgnach od lewarka skrzyni biegów bo stary był już wytarty i wyskakiwał. W efekcie miałem do dyspozycji tylko 3 i 4 bieg nie zależnie od tego jaki bieg wbiłem :banghead:
Awarię szybko usunąłem i jeździmy dalej
17.01.2015Tego dnia zabrałem się za zdjęcie tylnego zderzaka i oględziny tej szpachli na prawym błotniku. Tak wiem wygląda to tragicznie ale takie już kupiłem. Nie wiem kto to robił, ale chyba nie miał mózgu odwalając takie coś. Podobno była to tylko lekka stłuczka parkingowa z jakimś dostawczakiem, ale wyglądało to zupełnie inaczej.
Tego samego dnia przy okazji zdjęcia tylnego zderzaka naprawiłem podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej.
4.04.2015Przymiarka felg kumpla Keskin kt 1 17” x 7j. Mój werdykt: zdecydowanie za duże, ale bardziej chodziło tu o sam wygląd felgi na aucie niż o rozmiar.
9.04.2015Zwykłe mycie, jedno z pierwszych po zimie pianą aktywna do ciężarówek i efekt lustra który zawsze chciałem osiągnąć. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że Polo było tylko umyte pianą i nic więcej, żadnego polerowania ani woskowania.
19.04.2015Wieczorny Brazzers i do spania :grin:
20.04.2015Ten clean następnego dnia po myciu bezcenny.
3.05.2015Pierwszy w tym roku wiosenny spot PKP Podbeskidzie. Tym razem w zdecydowanie większym gronie i przede wszystkim ze starą gwardią
Obecni:
Zdrowy, MICHAL, Gepard, Franklin, Sanchez77, Wilczek, Comandos19
9.05.2015Długo oczekiwany element układanki, czyli licznik od GTI i mała redukcja przebiegu, który i tak nie wiem jaki jest na prawdę.
10.05.2015To zdjęcie obiegło facebook’a z podpisem „a mieli jechać spać”. Dokładniej mówiąc wieczorna przejażdżka koło za kołem w gronie kumpli
31.05.2015Przypadkowo napotkany klasyk musiał być uwieczniony z moim Polo
20.06.2015Zwykłe mycie, kilka zdjęć i pogląd jak prawdopodobnie będzie wyglądał front bez tablicy.
19.07.2015Spot PKP Śląsk w Tychach
15.08.2015Jakiś spot w Gliwicach. Moje Polo stało najniżej mimo stalówek i balonów :grin:
19.09.2015Ślub Geparda i Polo eskorta w składzie: Konrado85, Zdrowy, Bruczyk, Marecki1402, Franklin.
Małe podziękowanie od Młodej Pary dla każdego z nas :grin:
Tego samego dnia wieczorem spot Nocnej Jazdy Bielsko-Biała razem z Sanchez77 i Marecki1402
12.10.2015Pierwszy śnieg w październiku a w Polo letnie kapcie bo nikt nie spodziewał się śniegu w październiku.
18.10.2015Wymiana czujnika ABS lewy tył i powrót układu do sprawności po prawie pół roku
1.11.2015Późno jesienna, ale wciąż przed zimowa mała sesja wśród krajobrazów, które mam pod ręką
7.11.2015Po pół roku od montażu licznika, w końcu zamontowałem czujnik temperatury zewnętrznej.
I efekt:
5.12.2015Wymiana oleju i filtrów: oleju, powietrza, paliwa oraz wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzenie pompy ABS i całego układu hamulcowego.
13.12.2015Mikołajkowo-Świąteczny prezent od mojej kobiety. Lepiej wymyślić nie mogła. VW Polo WRC na sterowanie :yahoo:
23.12.2015Wolnego czasu przed świętami nie można było zmarnować i dzięki temu duże lewe lusterko zastąpiło małe z wersji angielskiej. Od tej pory Polo wyglądało symetrycznie.
Przed:
Po:
Może zmiana niewielka ale cieszy
Rok 2015 zakończył się tak samo szybko jak się zaczął. Polo objeździło sezon wiosenno-letnio-zimowy bez większych problemów.Rok 2016 był i jest najbardziej przełomowy jeśli chodzi o pracę przy Polo, bo zostało zrobione najwięcej.6.01.2016Wspólny spot PKP Śląska i Małopolski w Olkuszu.
9.01.2016W końcu nadszedł czas na wymiane świec i przewodów na nowe Beru. Stare nie nadawały się już do niczego. Co prawda były jeszcze oryginalne, ale na zdjęciach widać porównanie starych i nowych.
15.01.2016Niecały tydzień później wymiana rozrusznika, stary padł i nie było co zbierać, zakleszczony bendix, nie kręcił się ani nie odbijał :banghead:
7.02.2016Sprawdzanie Klimy czyli czemu, po co i dlaczego nie działa.
Diagnoza: brak prądu na czujniku ciśnienia i sprzęgle sprężarki.
Winowajca: sterownik wentylatorów
19.02.2016Czy lato czy zima gwint na jednej wysokości. Po śniegu na glebie :grin:
Marzec 2016Podsumowując zimę, która trwała dosyć krótko i nie była jakoś specjalnie sroga powiem tyle: pod względem mechanicznym jestem bardzo zadowolony z tego względu, że to druga zima za nami i nie było najmniejszych problemów z odmą a większość wie co potrafi się z nią w tym silniku stać właśnie podczas zimy.
19.03.2016Pa pa powiedziała osłona prawej tylnej tarczy. Przegniła ze starości :banghead:
20.03.2016Wycieczka wieczorno-nocna dla zabicia czasu, chillout’u i zrobienia kilkudziesięciu kilometrów tak po prostu przed siebie. Niestety ciągle na stalówkach.
31.03.2016Wymiana manetki kierunkowskazów. Stara niestety odmówiła posłuszeństwa. W efekcie przerywacz przy przycisku awaryjnych tykał cały czas. Pierwszy raz zdejmowałem kierownice i szczerze mówiąc miałem ochotę ją wyrwać, bo za chiny ludowe nie mogłem zdjąć poduszki, ale w końcu po chyba godzinie jakoś się udało
11.04.2016W okolicach tej daty beżowe wnętrze tzn. słupki i podsufitka zostało zmienione na czarne
13.04.2016Nareszcie wpadło koło na sezon 2016
BBS RM :yahoo:
Oklepane jak nie wiem, ale podobało mi się od zawsze
Niewiele zabrakło a cena renowacji przekroczyłaby cenę zakupu
15.04.2016Pierwsza sesja kalkulatorem na nowym kole
16.04.2016Trzy dni po założeniu BBS’ów i zrobieniu na nich może 50KM porwałem się na tripa do Zakopanego. Trasa w jedna i drugą stronę bez najmniejszych problemów :good:
Tego samego dnia wieczorem odbył się zlot Nocnej Jazdy Oświęcim, na którym nie mogło zabraknąć Polo.
26.04.2016Wymiana siłownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy. Stary przepuszczał powietrze i w efekcie centralny w tych drzwiach nie działał w ogóle z pilota, jedynie zamykanie i otwieranie kluczem.
1.05.2016IX VAG Integracja Racibórz 7-8.05.2016Ten weekend praktycznie w całości poświeciłem na przedni zderzak, czyli wygładzenie itd. Na zdjęciach wygląda to tragicznie, ale wyszło całkiem całkiem jak na pierwsze własnoręczne spawanie plastiku.
9.05.2016Mega fart i dorwanie takiego oto rarytasu za 80zł. Obecnie ceny sięgają 200zł w górę. Gość chyba nie wiedział co sprzedaje. Panie i panowie oryginalne zaślepki kierunkowskazów Wolfsburg Edition :yahoo:
11.05.2016W końcu po dwóch latach od posiadania auta, Polo trafiło do malowania. Zdarty został jak to kiedyś ktoś określił beton na lewym tylnym błotniku, wyczyszczony rant prawego przedniego błotnika. Oprócz błotników malowane były także oba zderzaki.
Lotka i dokładka w końcu trafiły na swoje miejsce, a efekt końcowy wyglądał tak:
14.05.2016Pierwszy wyjazd po malowaniu auta na Hercules Tour 2016 i kilka zdjęć w drodze powrotnej
15.05.2016MotoShow Andrychów 2016
23.05.2016Po kilku miesięcznej przerwie i dorwaniu w końcu sterownika wentylatorów zaczęła się ponowna walka z klimą, tak żeby zdążyć na Ślesin. Układ był nieszczelny i nie wiadomo było w którym miejscu. Jak to mówią głupi ma zawsze szczęście i znalazłem nieszczelność podczas czyszczenia komory przed Ślesinem na rurce przy chłodnicy, nakrętka odkręciła mi się w palcach. No głupota, ale kto by pomyślał. Jak się po nabiciu azotem okazało to było tylko to.
Układ szczelny, a więc wymiana sterownika wentylatorów, nabicie czynnika i klapa, dalej nie działa. Wentylator włącza się ale na sprężarce nie ma prądu.
Przez następne dni przekopałem internet ale niewiele znalazłem. Sprawdziłem wiązkę po silniku i okazała się ok. Nie było prądu na odcinku od sterownika do kostki przy skrzyni i dalej.
25.05.2016Tego dnia wiedząc już gdzie gubi się prąd około 18 zawiozłem Polo do znajomego mechanika. Zabrał się za nią dopiero koło 21 a o 23:30 odbierałem auto z już działającą klimą. Jak się okazało na wspomnianym wyżej odcinku wiązki gubiła się masa i coś tam jeszcze już nie pamiętam. Grunt, że zaczęła działać jak należy.
O 1 w nocy po ciemku przy latarce wrzucałem zderzak z przodu, spać poszedłem około 4 rano a o 5 już wstawałem żeby się zapakować i wyruszyć na Ślesin.
26-29.05.2016XI Ogólnopolski Zlot VW Polo Klub PolskaTen nagłówek mówi sam za siebie i Ci co byli wiedzą, że było mega. Ja byłem pierwszy raz i powiem jedno: tylko w Ślesinie może być taki klimat jaki był i nie da się tego opisać słowami.
Udało mi się zdobyć nagrodę na Najniższe Polo zlotu w kategorii 6n/6n2 za co serdecznie dziękuje.
Nie obyło się bez fochów Polo i dzięki temu, że nie chciała odpalić nie wziąłem udziału w przejeździe
No cóż może w przyszłym roku będzie lepiej
Foto z Fresh'em
29.05.2016Trasa do Ślesina odbyła się bez problemów mimo tych kolein po których jechaliśmy. W drodze powrotnej gdzieś przed Częstochową (jakieś 130km od domu) Polo stwierdziło, że zamiast chłodzić będzie grzało nieważne jak się ustawi pokrętło. Jak się później okazało winna była plastikowa końcówka cięgna pokrętła ciepłe/zimne która steruje klapka przy nagrzewnicy.
Temat przerabiany na forum. Po prostu ta plastikowa końcówka wytarła się i wypadła, ale na trasie nie miałem jak się z tym bawić i musieliśmy wracać w upale i męczarniach, ale ostatecznie szczęśliwie objechaliśmy trasę Podbeskidzie ---> Ślesin ---> Podbeskidzie
30.05.2016Ogarnąłem zepsutą regulacje zimnego /ciepłego nawiewu i wszystko wróciło do normy.
Jednak klima nie działała tak jak powinna. Mianowicie po włączeniu pracowała przez chwile jak trzeba, leciało lodowate powietrze, jednak po kilku minutach zaczynała dmuchać normalnym powietrzem z zewnątrz mimo tego, że układ pracował cały czas jak trzeba.
W internecie dokopałem się do identycznego problemu tyle, że w passacie i w opisanym przypadku na forum passata winny był osuszacz, po którego wymianie wszystko wróciło do normy.
Ja u siebie nie zdążyłem wymienić bo po prostu zabrakło mi w tygodniu czasu a w weekend jechałem do Nysy na X VAG NYSA.
3-5.06.2016X VAG NYSAPodobnie jak w zeszłym roku w tym roku także pogoda dopisała i było po prostu zajebiś***. Klimat podobnie jak w Ślesinie nie do opisania. Tego po prostu nie da się opisać to trzeba przeżyć.
5.06.2016Trasa do Nysy i z powrotem bez najmniejszych problemów. Podczas powrotu bawiłem się klimą bo jak się ją wyłączyło i włączyło z powrotem to dmuchała lodowate cały czas. Po którymś z włączeń na autostradzie klima po prostu zaczęła chłodzić cały czas i tak jest do teraz. Zdziwiło mnie to bardzo a zarazem ucieszyło bo zaoszczędziłem kasę na osuszaczu, ale i tak prędzej czy później będzie wymieniony. To tyle na temat moich przebojów z klimą.
19.06.2016Krótka sesja z
NastusiaFoto Co będzie dalej czas pokaże… Cdn…