VW Polo Klub Polska

Forum największego polskiego Klubu VW Polo
Ogłoszenie

Witamy!
Jeśli jesteś NOWY na forum, w pierwszej kolejności zapoznaj się z TYM tematem>>>KLIKNIJ<<<


Zapoznanie się z REGULAMINEM pomoże Ci w bezproblemowym użytkowaniu Forum

Teraz jest środa, 22 października 2014, 15:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [6R] Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: środa, 2 czerwca 2010, 19:58 
Nowicjusz

Dołączył(a): środa, 12 maja 2010, 21:01
Posty: 10
Polo: Polo 6R
Płeć: Mężczyzna
Witajcie,

W związku z tym, że coraz częściej użytkownicy nowego Polo (jak również Skody Yeti) z silnikiem 1,2 TSI (a także 1,4 85 KM) zgłaszają niepokojące objawy (utrzymywanie się obrotów silnika, zaraz po odpaleniu, przez kilkadziesiąt sekund na poziomie ok. 1100 obr/min, falowanie obrotów, niepokojące odgłosy pochodzące z okolicy schowka/komory silnika), proszę wszystkich którzy spotkali się z tymi przypadłościami o wpisy. Pozwoli nam to usystematyzować wiedzę dot. tego zagadnienia.

Każdego kto spotkał się z tymi przypadłościami proszę o opis dolegliwości, informację w jakim czasie po odbiorze auta się one pojawiły, jak również o przybliżony czas, odbioru auta z salonu (może jest to "wada" pierwszych egzemplarzy...)



Pozwolę sobie zacząć jako pierwszy.

Otóż ja ze falowaniem obrotów w tym silniku spotkałem się podczas 2 jazd testowych Polo z silnikiem 1,2 TSI. (przeprowadzonych w odstępie ok. 2 tygodni)
Po odpaleniu silnika (temp. otoczenia ok. 15 stopni) obroty podskoczyły do ok. 1100, a następnie zaczęły falować, co powodowało wibracje pojazdu i skoki obrotomierza. Po zakończeniu jazdy i ponownym odpaleniu problem się nie pojawił.
Auto miało coś ok. 2 tys km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: środa, 2 czerwca 2010, 20:39 
Swój
Avatar użytkownika
Pochwały: 1

Dołączył(a): środa, 1 lipca 2009, 17:15
Posty: 912
Lokalizacja: Lublin
Polo: e46 328i
Płeć: Mężczyzna
to normalne objawy, tak dziala ssanie, po zgaszeniu i odpaleniu ponownym nie bylo ssania bo silnik byl cieply

_________________
moje e46 328i: viewtopic.php?f=58&t=43177


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: środa, 2 czerwca 2010, 23:49 
Nowicjusz

Dołączył(a): środa, 12 maja 2010, 21:01
Posty: 10
Polo: Polo 6R
Płeć: Mężczyzna
Jeździłem różnymi samochodami (m.in.: 3 lata Polo 6N2 z silnikiem 1,4 75 KM) i nigdy przy + 15 stopniach nie wchodził mi na pół minuty na 1100 obr, a potem nie zaczynał falować nieregularnie...
Poza tym kilka osób było z tym w ASO i serwis stwierdził, że nie wie jak tą usunąć usterkę i że czekają na stanowisko VW w tej kwestii


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: czwartek, 3 czerwca 2010, 11:44 
Nowicjusz

Dołączył(a): środa, 3 marca 2010, 21:01
Posty: 10
Polo: 6R 1.2tsi DSG
Płeć: Mężczyzna
Witam,

U mnie też występuje ten problem z falowaniem obrotów zaraz po odpaleniu na zimnym silniku i zaczęło się gdzieś to przy przebiegu około 2 tys km. Niebawem pojadę na serwis i to zgłoszę. Zauważyłem jeszcze jakby dziwne brzęczenie gdzieś z okolic układu wydechowego przy silniku, jakby układ był gdzieś nieszczelny.

Na auto czekałem około 1.5 miesiąca ,ale jak mnie poinformowano dlatego tak krótko ,że zamówiłem skrzynię dsg. Podobno na zwykłe są już spore opóźnienia.

_________________
Audi A4 3.0 TDI 2009 300Ps 610Nm
Vw Polo 1.2 Tsi Highline Dsg 2010


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: czwartek, 3 czerwca 2010, 12:22 
Początkujący
Avatar użytkownika
Pochwały: 1

Dołączył(a): poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 15:35
Posty: 173
Lokalizacja: Gdynia
Polo: 6R 1.2 TSI
Płeć: Mężczyzna
Dobra inicjatywa Chavez. Co do tego czy jest to ssanie, to sam już nie mam pewności, ponieważ czasami dzieje się to jakby niezależnie od temperatury. Czasami jest ciepło na dworze, a obroty po odpaleniu podskakują. Czasami jest zimno i odpala normalnie. Poza tym silnik sprawuje się świetnie więc ciągle wydaje mi się, że jest to tylko jakiś drobny problem związany z oprogramowaniem, sterownikiem czy co tam jeszcze siedzi. Miejmy nadzieję, że ASO niedługo zrobi jakąś akcję serwisową i ustabilizuje tą sprawę. Ponoć inżynierowie już nad tym pracują.

Nie pamiętam też w jakim czasie od zakupu pojawił się ten objaw. Być może wcześniej nie zwracałem na niego uwagi.

Co do odgłosu delikatnego rezonansu w okolicach schowka pasażera, to też jest to u mnie słyszalne na biegu jałowym. Ktoś na innym forum pisał, że powiedzieli mu w ASO, że może być to powiązane z problemem tych niesfornych obrotów po odpaleniu.

Ja póki co staram się do tego podchodzić ze spokojem, co by nie było, auto jest na gwarancji i jeśli jest to globalny problem, a wydaje się, że jest (wszyscy znani mi użytkownicy 1.2 TSI się z nim zetknęli), to wiem że VW nie może go zignorować i prędzej czy później go załatają. Taki urok kupowania samochodu, który jest kompletnie nowym modelem i to dodatkowo z zupełnie nowym silnikiem - kryzys wieku dziecięcego - ale to normalne.

Poza powyższymi silnik chodzi jak marzenie. Przyspiesza jak szalony, a vmax z jaką jechałem to 180 (według danych fabrycznych mogłem docisnąć jeszcze do 190) i żadnych niepokojących objawów nie było. Codziennie dojeżdżam do pracy przejeżdżając między innymi przez trójmiejską obwodnicę, gdzie silnik zwykle pracuje powyżej prędkości 100 km/h i jak do tej pory, poza powyższymi, żadnych innych niepokojących objawów nie wykazuje. Mam więc nadzieję, że "problem" podwyższonych i nierównomiernych obrotów na starcie nie ma większego wpływu na jego funkcjonowanie.

_________________
Obrazek

Moje Polo 6R 1.2 TSI Highline Black - modded GTI grill


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: piątek, 4 czerwca 2010, 15:52 
Nowicjusz

Dołączył(a): środa, 12 maja 2010, 21:01
Posty: 10
Polo: Polo 6R
Płeć: Mężczyzna
Teoria automatycznego ssania odpada, gdyż u niektórych osób podwyższone obroty oraz falowanie pojawia się nawet przy + 22 stopniach i po 2 godzinach od zgaszenia silnika i jego ponowym odpaleniu. A jak podała mi jedna z użytkowniczek, czasem po dobie nieruszania auta, odpala normalnie. Tak więc nie ma reguły...
Wypada mieć tylko nadzieję, że to nie jest nic poważnego, co z czasem nie pociągnie za sobą bardziej dotkliwych objawów i konsekwencji, oraz że inzynierowie VW szybko się "ogarną" i wezwą posiadaczy na akcję serwisową, bo tych przypadków jest zdecydowanie za dużo aby mówić o wyjątkach (przynajmniej na tle tego co się dzieje w Polsce)

Jak ktoś spotkał się z podobnymi przypadłościami, to zachęcam do podzielenia się swoimi doświadczeniami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: piątek, 4 czerwca 2010, 20:30 
Nowicjusz

Dołączył(a): piątek, 4 czerwca 2010, 20:09
Posty: 3
Polo: 6R mojej Pani
To nie jest zaden problem, to zupełnie normalny objaw odpalenia zimnego silnika. Tak objawia sie dzialanie systemu, który rozgrzewa/dogrzewa katalizator. Odpalamy zimny silnik, obroty stoją ok. 1100-1200obr. Po odpaleniu ciepłego silnika sprawa nie ma miejsca.
To samo mam w swoim Leonie 1.8T, to samo jest w 6R 1.4 mojej kobiety i wiekszosci innych aut.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: sobota, 5 czerwca 2010, 21:13 
Nowicjusz

Dołączył(a): środa, 12 maja 2010, 21:01
Posty: 10
Polo: Polo 6R
Płeć: Mężczyzna
Pabi napisał(a):
To nie jest zaden problem, to zupełnie normalny objaw odpalenia zimnego silnika. Tak objawia sie dzialanie systemu, który rozgrzewa/dogrzewa katalizator. Odpalamy zimny silnik, obroty stoją ok. 1100-1200obr. Po odpaleniu ciepłego silnika sprawa nie ma miejsca.
To samo mam w swoim Leonie 1.8T, to samo jest w 6R 1.4 mojej kobiety i wiekszosci innych aut.



Problem w tym, jak to było wspomniane wcześniej, że podwyższone obroty oraz falowanie pojawia się także, kiedy auto nie zostało ostudzone (po 2 godzinnym postoju w wiosenny dzień i ponownym odpaleniu ciężko mówić o tym ażeby włączało się ssanie). Poza tym, sam skok obrotów to jedno, ale ich falowanie to już inna sprawa.

NA dodatek, gdyby był to normalny objaw, ASO nie trzymało by auta u siebie przez 3 tygodnie, po czym nie stwierdziłoby, że jest to usterka, której nie potrafią usunąć, oraz nie dała tego klientowi na piśmie. A tak się też stało w przypadku jednej z użytkowniczek, u której objawy zaczęły się 5 dni po zakupie auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: czwartek, 17 czerwca 2010, 14:26 
Nowicjusz

Dołączył(a): czwartek, 17 czerwca 2010, 14:15
Posty: 9
Polo: 6R 1.4 highline
Płeć: Mężczyzna
U mnie (1.4) po uruchomieniu obroty wskakuja na 1100 ale po ok minucie spadaja... falowania nie zauwazylem

_________________
vwroom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 18:30 
Raczkujący
Avatar użytkownika
Pochwały: 1

Dołączył(a): środa, 22 lipca 2009, 20:01
Posty: 76
Lokalizacja: Małopolska
Polo: 6c 2014 1.4 highline
Płeć: Mężczyzna
Zauważyliście że teraz przy temperaturz otoczenia 10-15 stopni obroty już nie wskakują na 1200 przy rozruchu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 20:31 
Namiętny pisarz
Avatar użytkownika
Pochwały: 11

Dołączył(a): piątek, 14 listopada 2008, 14:44
Posty: 1345
Lokalizacja: Kobyla Góra
Polo: 6R 1.2 TSI Highline
Płeć: Mężczyzna
Dokładnie. Do 15 stopni już nie ma ma wysokich obrotów, powyżej są. Podaje przykład poniżej. U mnie też to występuję i czasami również odgłosy z okolic schowka.
Poniżej 15 stopni http://www.youtube.com/watch?v=7pYv0hK5Jkc
Powyżej 15 stopni http://www.youtube.com/watch?v=nf3_ccw_THU

_________________
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: piątek, 10 września 2010, 21:56 
Raczkujący
Avatar użytkownika
Pochwały: 1

Dołączył(a): środa, 22 lipca 2009, 20:01
Posty: 76
Lokalizacja: Małopolska
Polo: 6c 2014 1.4 highline
Płeć: Mężczyzna
Czyli odwrotnie niż powinno być ciekawe dlaczego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: sobota, 11 września 2010, 13:42 
Nowicjusz

Dołączył(a): środa, 3 marca 2010, 21:01
Posty: 10
Polo: 6R 1.2tsi DSG
Płeć: Mężczyzna
U mnie obroty wskakują na 1200 ,ale o dziwo nie występuje już falowanie obrotów.

_________________
Audi A4 3.0 TDI 2009 300Ps 610Nm
Vw Polo 1.2 Tsi Highline Dsg 2010


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: wtorek, 26 października 2010, 20:17 
Początkujący
Avatar użytkownika
Pochwały: 2

Dołączył(a): wtorek, 26 października 2010, 19:24
Posty: 166
Lokalizacja: Polkowice
Imię: Łukasz
Polo: Polo 6R 1.6 TDI 90KM
Płeć: Mężczyzna
W dieslu obroty na zimnym silniku utrzymują się na poziomie 900 przy temp otoczenia do 10 stopni
Przy rozgrzanym wchodzą gdzieś do 750-800 obrotów

_________________
VW Polo 1.6 TDI CR 90 KM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: poniedziałek, 14 lutego 2011, 16:54 
Raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 15 grudnia 2009, 16:40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Artur
Polo: 6R 1.2 TSI
Płeć: Mężczyzna
Cześć,

Po około miesiącu od zakupu nowego Polo i u mnie zauważyłem, opisywaną już przez innych Polo TSI maniaków, sytuację kiedy to po uruchomieniu silnika autko samo wskoczyło na wyższe obraoty. U mnie było to tak:

Przyjechałem pod sklep i poszedłem na zakupy. Wróciłem po około 2 godzinach, wsiadam, odpalam i autko od razu wskoczyło mi na wyższe obroty - 1200 ob/m. Normalnie jest dużo niżej. Praca silnika równa i miarowa ale wyższa niż zwylke. Moment spalania pokazywał 2,6l/h. Normalnie na postoju pokazuje około 0,7l/h. Cała ta akcja trwała około 30 sekund, po czym obroty spadły wraz ze spalaniem do normalnego, codziennego stanu. Od tego momentu falujące obroty się powtarzały bardzo różnie. Jakiś czas temu dostałem na email wiadomość od kolegi, który jest na etapie zakupu nowego VW Polo i pytał mnie w nim, o szczegóły silnika 1.2 TSI. Wiadomo jak każdy z nas, ja też podpytywałem innych użytkowników. Ale do rzeczy. Jednym z pytań było: "Jak wygląda sprawa z tymi "falującymi" obrotami", czyli znamienny i mityczny już problem z pojawiającym się falowaniem obrotów na starcie silnika 1.2 TSI? No i właśnie. I tak się zastanawiałem co mu odpisać, biorąc pod uwagę moje doświadczenia w tym temacie i naraz...

KURCZE! Przecież od dłuższego już czasu NIE WYSTĘPUJE u mnie ten problem.

Zdałem sobie sprawę, że od około 2 misięcy, a już na pewno 1,5 miesiąca ANI RAZU nie pojawiło się to "falowanie" obrótów na starcie. I teraz tak się zastanawiam, o co chodzi?

- Czy to kwestia nowego silnika (że się np. dotarł i już jest wszystko ok).
- Czy to kwestia, że tak ma być, że najpierw przy nowości są, a potem ich nie ma.
- Czy to kwestia, że coś się samo naprawiło?
- Czy to kwestia, że coś się ZEPSUŁO?

Sam nie wiem co, o tym sądzić ale dzięki koledze, faktycznie zauważyłem, że "problem" zniknął. Oby był to dobry, zdrowy objaw. :)

Jak jest u Was kochani, z falowaniem w silnikach 1.2 TSI? Występuje nadal czy znikło tak jak u mnie?

_________________
Pozdrawiam,
Castor Troy.
GG 1934046

:) Zobacz moje NOWE Polo 6R :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: poniedziałek, 14 lutego 2011, 18:29 
Początkujący
Avatar użytkownika
Pochwały: 1

Dołączył(a): poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 15:35
Posty: 173
Lokalizacja: Gdynia
Polo: 6R 1.2 TSI
Płeć: Mężczyzna
Wydaje mi się, że to kwestia temperatury. Tak jak już nieraz było pisane, o dziwo podwyższone obroty trafiają się przy wyższych temperaturach na plusie (tak powyżej 5-8 stopni?). Odkąd mamy zimę i temperatury utrzymują się w okolicach zera lub nawet poniżej u mnie też ten efekt przestał występować. Aczkolwiek ostatnio w jeden cieplejszy dzień, gdzie temperatura była kilka stopni powyżej zera, po odpaleniu silnik znów wskoczył na wyższe obroty (mimo, że tak jak u Ciebie, tak i u mnie występowało to już bardzo dawno).

Także nie sądzę, by problem ustał. Po prostu obawia się w wyższych temperaturach. Dziwne, bo powinno być odwrotnie, jeśli jest to ssanie, to powinno występować w niższych temperaturach nie w wyższych. Nie mam pojęcia o co tu chodzi ;)

_________________
Obrazek

Moje Polo 6R 1.2 TSI Highline Black - modded GTI grill


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 21:08 
Nowicjusz

Dołączył(a): poniedziałek, 14 marca 2011, 20:16
Posty: 5
Imię: Jacek
Polo: V
A ja pojechałem z tym do serwisu i podobno jest jakaś akcja serwisowa na zmianę oprogramowania. Zrobili mi to za darmo i wszystko ustało na razie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: czwartek, 14 lipca 2011, 14:53 
Nowicjusz

Dołączył(a): niedziela, 23 maja 2010, 21:16
Posty: 9
Polo: tsi
Możesz podać numer akcji serwisowej. Moje Polo nadal ma obroty 1200 i pali 3litry/godz. przez 40 sekund. Samochód jest obecnie w serwisie, nie mogą nic zrobić bo komputer nic nie wykazuje.
Nie chcą mi dać oświadczenia że samochód z takimi objawami jest sprawny.
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: niedziela, 31 lipca 2011, 12:16 
Nowicjusz

Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2011, 20:34
Posty: 9
Imię: Dawid
Polo: 9N3
Ja mam polo z 2007r. 1,2 12V u mnie problem jest podobny.
Jak silnik jest zimny to załącza się ssanie i wchodzi na około 900-950 obr/min.
Jak jest ciepły obroty wchodzą na około 850 obr/min
Jak jest pogodny dzień i przyjadę do pracy to po 8 godzinach postoju i odpaleniu obroty wchodzą na około 1200 obr/min i po przejechaniu około 2 kilometrów ja temperatura cieczy chłodzącej wejdzie na około 70 stopni - to dopiero obroty wchodzą na 850 obr/min.
Spotkał się ktoś z czymś takim??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami w silnikach 1,2 TSI oraz 1,4 85 KM
PostNapisane: niedziela, 31 lipca 2011, 22:36 
Mały interesant

Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:56
Posty: 234
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Polo: 1.4 Highline 6R
Płeć: Mężczyzna
Mialem fabie nowa,tak bylo,A3 tez i teraz polo podobnie.Grupa vw chyba juz tak ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL