VW Polo Klub Polska

Forum największego polskiego Klubu VW Polo
Ogłoszenie

Witamy!
Jeśli jesteś NOWY na forum, w pierwszej kolejności zapoznaj się z TYM tematem>>>KLIKNIJ<<<


Zapoznanie się z REGULAMINEM pomoże Ci w bezproblemowym użytkowaniu Forum

Teraz jest wtorek, 21 października 2014, 08:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wysokie obroty na luzie?? co to za element przy gaźniku??
PostNapisane: sobota, 21 listopada 2009, 17:06 
Raczkujący
Avatar użytkownika
Pochwały: 1

Dołączył(a): piątek, 14 listopada 2008, 20:57
Posty: 46
Lokalizacja: Kobiernice (okolice Bielska)
Polo: 86c2f
Płeć: Mężczyzna
Siemanko. Od jakiegoś tygodnia zauważyłem że czasem mam wysokie obroty gdy auto jest na luzie, np. stoję na skrzyżowaniu a obroty są takie jakbym pół gazu miał wciśnięte lub jakby na ssaniu był. Pierwsze co pomyślałem to ze linka od gazu się zacięła i po prostu zostaje, sprawdziłem, okazało się że linka chodzi idealnie. Zawołałem na "konsultacje" brata, okazało się że przy gaźniku jest taki "element" którego nazwy nie znam ale ma on taki mały siłowniczek który otwiera przepustnicę.
Jeśli ktoś mógłby mi powiedzieć co to jest, co tym steruje i czy to może być przyczyna podniesionych obrotów, byłbym wdzięczny. Dodam że obroty nie zawsze są podwyższone, po prostu jak polówka ma kaprys to wyje jak poje...na a za chwile wszystko jest ok i obroty są na normalnym poziomie. Czasem jadąc na 2-ce lub redukując na 2-kę mam wraże nie jakbym jechał z tempomatem, obroty są wysokie na tyle że nie naciskając gazu auto po prostu zap...dala. Proszę o pomoc bo zaczął też więcej palić. Silnik to 1.3 AAV, rocznik 91. Chodzi o element na fotce z napisem achtung.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wysokie obroty na luzie?? co to za element przy gaźniku??
PostNapisane: sobota, 21 listopada 2009, 17:17 
Trochę już znaczę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 13 sierpnia 2009, 20:54
Posty: 1009
Lokalizacja: GDYNIA
Polo: 86c2F AAU
Płeć: Mężczyzna
po 1 to nie gażnik tylko Mono- motronic :)

_________________
Lechu_1987 - Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Lechu_1987 - Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Lechu_1987 - Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Lechu_1987 - Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Lechu_1987 - Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wysokie obroty na luzie?? co to za element przy gaźniku??
PostNapisane: sobota, 21 listopada 2009, 19:35 
Raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 grudnia 2008, 15:51
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Polo: 86c 2f
Płeć: Mężczyzna
Na fotce - silniczek krokowy. Podobne zachowanie miałem u siebie powodem była pęknięta "podstawa gaźnika" i łapał lewe powietrze. Odpal auto otwórz maskę, dociśnij puszkę od filtra powietrza, zobaczysz czy objaw zniknie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wysokie obroty na luzie?? co to za element przy gaźniku??
PostNapisane: sobota, 21 listopada 2009, 21:10 
Trochę już znaczę
Pochwały: 3

Dołączył(a): czwartek, 13 listopada 2008, 20:06
Posty: 1113
Lokalizacja: Chełmek
Imię: adam
Polo: a3 8l 1.8T
Płeć: Mężczyzna
Opis diagnostyki silnika krokowego z Vivid WorkshopData ATI
Cytuj:
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 2. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 2 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uruchomienie silnika regulacji prędkość na biegu jałowym:
Podłączyć oscyloskop do obu wtyków sygnału urządzenia ECU. Uruchomić silnik, wcisnąć i zwolnić przepustnicę. Zespół sterowania reguluje bieg jałowy. Porównać z pokazanym obrazem.

Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 3 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon. Napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno dojść do 5 V.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wysokie obroty na luzie?? co to za element przy gaźniku??
PostNapisane: niedziela, 22 listopada 2009, 12:41 
Raczkujący
Avatar użytkownika
Pochwały: 1

Dołączył(a): piątek, 14 listopada 2008, 20:57
Posty: 46
Lokalizacja: Kobiernice (okolice Bielska)
Polo: 86c2f
Płeć: Mężczyzna
Dzięki chłopaki. Będę próbował Waszych rad.
Passlandis Możesz napisać jakąś łopatologię jak, jaką diodą diagnozuje się komputer i po czym poznam jego prawidłową lub nieprawidłową pracę??
Skoro na obudowie tego mono-wtrysku nie powinno być oleju a u mnie jest to mam rozumieć że też coś jest nie tak?? Moje pytania mogą wydawać się wam banalne ale na serio ja i mechanika mamy ze soba tyle wspólnego co d.pa z zębami ;)
adam fajny opis również będę próbował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wysokie obroty na luzie?? co to za element przy gaźniku??
PostNapisane: niedziela, 22 listopada 2009, 15:08 
Trochę już znaczę
Pochwały: 3

Dołączył(a): czwartek, 13 listopada 2008, 20:06
Posty: 1113
Lokalizacja: Chełmek
Imię: adam
Polo: a3 8l 1.8T
Płeć: Mężczyzna
Olej to normalna rzecz w tym miejscu, pewnie go tyle tam jest bo po prostu nie czyszczone jest, mozna co jakis czas ta wyczyscic, choc uwazam to za niepotrzebne, bo jakby zbieralo sie tam maslo z niedogrzanego silnika to juz bylo by gorzej. A olej sie zbiera tam dlatego bo, wraz z odma leci mgla olejowa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wysokie obroty na luzie?? co to za element przy gaźniku??
PostNapisane: sobota, 28 listopada 2009, 09:47 
Raczkujący
Avatar użytkownika
Pochwały: 1

Dołączył(a): piątek, 14 listopada 2008, 20:57
Posty: 46
Lokalizacja: Kobiernice (okolice Bielska)
Polo: 86c2f
Płeć: Mężczyzna
Auto naprawione :yahoo: Jak to zwykle bywa przeoczyłem jeden feler- mianowicie kabelek od niebieskiego czujnika temperatury był przerwany, nie zwróciłem na niego uwagi wcześniej :oops: . Po zlutowaniu samochód jeździ jak powinien. Dzięki jeszcze raz za wszelką pomoc od Was. Temat uważam za zamknięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL