[9N] Test katalizatora vag a blad P1579 17987

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
LuppeN
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:12

[9N] Test katalizatora vag a blad P1579 17987

Post autor: LuppeN »

Dobra robilem test katalizatora zrobilem tak

1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.


jednak mialem problemy...

... niestety test niechcial sie zrobic on zrobil ponad 3000 obrotow stalo nadal na test off a na tej 36 bylo tylko b1-s1 ok w 2 polu i tyle a pole 3 i 4 bylo puste bo chcialem zrobic test drugiej lambdy ale co ciekawe probowalem robic test i co wyskoczyl blad 17987 P1579 kiedys juz to mialem az do dzis kiedy robilem test niewiem co to ale go skasowalem aha dodam ze kat byl rozgrzany prawie do 700 stopni jesli a pisaliscie ze powinno byc 500 wiec nie czaje .cos pewnie robie nie tak ...

znalazlem cos takiego
P1579 17987
Jednostka sterująca przepustnicą J338, adaptacja nie została uruchomiona.


sprawa wyglada tak ze ten blad wyskoczyl mi tylko przy probie testu a jak sobie jezdze nie wyskakuje tylko jak pojade na troche 10-20 sekund ponad 2500 obrotow na jalowym biegu o co kaman
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”