[6n] czy padła sonda 1.0 AER ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote="bialas313"]Witam i podpinam się z prośbą czy ktoś mógłby z tego wykresu mi powiedzieć czy sonda jest sprawna?[/quote]

Ajajaj, kolego takie pomiary można sobie wsadzić hm hm. Po pierwsze widzę u ciebie temp. silnika 19*C silnik pracuje na bogatej mieszance (ssanie) i sonda trzyma stały wysoki poziom napięcia 0,81V czyli bogato. Po drugie sonda potrzebuje chwilę żeby się zagrzać od spalin, trwa to ok 1-2min. od uruchomienia silnika. Prawidłowa temperatura pracy sondy to ok 800*C wówczas jej sprawność (szybkość i dokładność pomiaru) osiąga nominalne wartości. Można oszacować że sonda jest sprawna, zdechła sonda daje niski sygnał napięcia lub leży całkiem na 0V u ciebie zdaje się pracować dobrze. Dla uwiarygodnienia rozgrzej silnik i obserwuj zółty wykres. Przy prawidłowej pracy ma się ciągle zmieniać od 0V do 0,8-0,9V w przybliżeniu sinusoidalnie, generalnie ma wyglądać jak wijący się wąż :). Następnie depnij w gaz do podłogi i odpuść, w tym czasie sonda powinna zwrócić sygnał wysoki 0,8V-0,9V przy gazie wciśniętym (miesznanka bogata) i sygnał niski 0V-0,1V przy odpuszczonym (mieszanka uboga) gdy silnik schodzi z obrotów.
Jaśniej się nie da.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote="pyc"][quote="bialas313"]Witam i podpinam się z prośbą czy ktoś mógłby z tego wykresu mi powiedzieć czy sonda jest sprawna?[/quote]

Ajajaj, kolego takie pomiary można sobie wsadzić hm hm. Po pierwsze widzę u ciebie temp. silnika 19*C silnik pracuje na bogatej mieszance (ssanie) i sonda trzyma stały wysoki poziom napięcia 0,81V czyli bogato. Po drugie sonda potrzebuje chwilę żeby się zagrzać od spalin, trwa to ok 1-2min. od uruchomienia silnika. Prawidłowa temperatura pracy sondy to ok 800*C wówczas jej sprawność (szybkość i dokładność pomiaru) osiąga nominalne wartości. Można oszacować że sonda jest sprawna, zdechła sonda daje niski sygnał napięcia lub leży całkiem na 0V u ciebie zdaje się pracować dobrze. Dla uwiarygodnienia rozgrzej silnik i obserwuj zółty wykres. Przy prawidłowej pracy ma się ciągle zmieniać od 0V do 0,8-0,9V w przybliżeniu sinusoidalnie, generalnie ma wyglądać jak wijący się wąż :). Następnie depnij w gaz do podłogi i odpuść, w tym czasie sonda powinna zwrócić sygnał wysoki 0,8V-0,9V przy gazie wciśniętym (miesznanka bogata) i sygnał niski 0V-0,1V przy odpuszczonym (mieszanka uboga) gdy silnik schodzi z obrotów.
Jaśniej się nie da.
Pozdrawiam.[/quote]

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź i szczegółową instrukcję;) rozumiem o co Ci chodzi, ale u mnie jest taki myk(rozkminaliśmy to już kiedyś z rat4) a mianowicie gdy odczytuje blok pomiarowy 001 gdzie jest temp silnika jest ok, ale gdy jednocześnie daje go na blok 002 gdzie jest temp. powietrza to te dwie wartości mi się zamieniają. To znaczy że temp. silnika u mnie to odwrotnie jak u innych i wynosiła podczas scope 87c i samochód był rozgrzany. Czyli rozumiem, że gdy wciskam gaz i obroty rosną to napięcie sondy w górę tak? u mnie jest na stałym napięciu cały czas ok 0,81v a gdy wciskam gaz maleje napięcie. ale jeszcze dziś spprawdzę po dłuższej trasie na dobrze wygrzanym silniku. pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

mam poprawione skany, ten ze startem zimnego silnika i po przejechaniu ok 7km
Obrazek

a ten po krótkim postoju na kawkę i przejechane ok 15 i postój na screena
Obrazek

wydaję się dobrze, ale może ktoś bardziej ogarnięty w temacie widzi coś innego? U niektórych widziałem taką bardziej regularną sinusoide ale może tylko przeżywam za bardzo :scratch:
Obrazek
Obrazek
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote="bialas313"]
wydaję się dobrze, ale może ktoś bardziej ogarnięty w temacie widzi coś innego? U niektórych widziałem taką bardziej regularną sinusoide ale może tylko przeżywam za bardzo :scratch:[/quote]

Jedna bardzo istotna uwaga. Jeśli chcesz bardziej regularny przebieg napięcia na sondzie to wyłącz bloki pomiarowe 002 i 003 a zostaw tylko 001 (tam gdzie jest m.in. napięcie na sondzie). Czyli wejdź w measurements i kliknij tylko pierwszą górną linijkę blok 001 pozostałych dwóch nie włączaj i daj wtedy scope. Po prostu mając wszystkie włączone bloki przesyłasz dużo informacji i vag nie nadąża próbkować sygnału z odpowiednią dokładnością dlatego przez większą ilość czasu masz stały wysoki poziom napięcia na sondzie. Daj znać czy wówczas przebieg jest bardziej "regularny".
Generalnie sondę masz sprawną. Co do zamiany bloków faktycznie dziwna sprawa, pierwszy raz z tym się spotykam.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote="pyc"][quote="bialas313"]
wydaję się dobrze, ale może ktoś bardziej ogarnięty w temacie widzi coś innego? U niektórych widziałem taką bardziej regularną sinusoide ale może tylko przeżywam za bardzo :scratch:[/quote]

Jedna bardzo istotna uwaga. Jeśli chcesz bardziej regularny przebieg napięcia na sondzie to wyłącz bloki pomiarowe 002 i 003 a zostaw tylko 001 (tam gdzie jest m.in. napięcie na sondzie). Czyli wejdź w measurements i kliknij tylko pierwszą górną linijkę blok 001 pozostałych dwóch nie włączaj i daj wtedy scope. Po prostu mając wszystkie włączone bloki przesyłasz dużo informacji i vag nie nadąża próbkować sygnału z odpowiednią dokładnością dlatego przez większą ilość czasu masz stały wysoki poziom napięcia na sondzie. Daj znać czy wówczas przebieg jest bardziej "regularny".
Generalnie sondę masz sprawną. Co do zamiany bloków faktycznie dziwna sprawa, pierwszy raz z tym się spotykam.
Pozdrawiam.[/quote]
WIELKIE DZIĘKI, SUPER TŁUMACZYSZ I BARDZO POMOGŁEŚ :thumbsup:
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”