Wrzesień 28, 2016, 08:57:00 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: [6n2] Błąd 17566 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym  (Przeczytany 10533 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Listopad 09, 2009, 11:29:09 am
Przeczytany 10533 razy
Offline

piotrom87


Witam. Dziś po przejechaniu kilku km zaświeciły mi się kontrolki Check i EPC. Podłączyłem auto pod VAG-a i ten pokazał mi błąd 17566 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Błąd skasowałem, ale po przejechaniu kolejnych 100 km kontrolki znów się zapaliły czyli nie jest to jednorazowy wybryk komputera. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika świeci się już tylko CHECK.
Czy miał ktoś już styczność z tym konkretnym numerem błędu?
Na Allegro znalazłem chyba czujnik który u mnie pokazuje VAG: LINK

Dodam że przepustnicę czyściłem stosunkowo niedawno (ok. 3 miesiące temu) a sonda lambda została wymieniona ok 4 miesiące temu (na używkę). Pamiętam że błąd ten występował na starej sondzie, ale nie sam a wraz z kilkoma błędami dotyczącymi sondy. Teraz występuje tylko błąd dotyczący w/w czujnika.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 09, 2009, 04:39:54 pm
Odpowiedź #1
Offline

roman cbr


Mam ten sam silnik co TY kolego. U mnie było to samo. Najpierw palący się check i diagnoza  walnięty czujnik ciśnienia  powietrza w kolektorze ssącym. Wymiana 350zł i ......dalej świecąca kontrolka. Diagnoza- nie działa sonda przed katalizatorem. Wymieniłem na używkę i ......check   świeci sobie jak świecił. Dodam, że z samochodem nic złego się nie dzieje. Spalanie w normie i osiągi jak powinno być. Facet od Vaga mówił, że w tych sondach  nawalają grzałki wyskakuje błąd ale sama sonda jest ok. Na palącym check-u przejechałem 15 tyś km i jest dobrze. Również mój znajomy ma taki sam AUA i to samo go boli. Swiecącym się EPC  sie nie przejmuj , wymień ten pierwszy czujnik nad pedałem hamulca i  będzie dobrze. :buziak:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 10, 2009, 04:33:30 pm
Odpowiedź #2
Offline

piotrom87


EPC zaświeca się tylko raz (łącznie z CHECK). Jak zgaszę i ponownie odpalę silnik to EPC już się nie pali (do czasu ponownego skasowania błędu przez VAGa). Tylko sam CHECK się pali. Dziwi mnie trochę to że u Ciebie nic nie zmieniły wymiany sondy i czujnika. Jak u siebie wymieniłem sondę to VAG nie pokazywał już 3 błędów (2 od grzałki i 1 właśnie od czujnika kolektora ss.).
Dlatego zastanawiam się czy nie kupić tego (w miarę taniego w porównaniu do Twojego) czujnika i go nie wymienić.
Denerwuje mnie po prostu ten cały CHECK o którym się już wiele naczytałem...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 10, 2009, 08:25:09 pm
Odpowiedź #3
Offline

rat4


tak trochę pół żartem,
kiedyś miałem LPG w samochodzie i notoryczny błąd Checkengine na LPG z powodu braku emulatora sondy lambda....
kombinowałem różnymi sposobami, kupiłem nawet taki emulator i wszystko jak krew w piach, magicy rozkładali ręce...
Po walce dałem sobie siana aż, pojawiła się "potrzeba"-matka wynalazków.... wziąłem kawałek taśmy izolacyjnej niebieskiej i nakleiłem na cholerną żółtą kontrolkę.. :rotfl:
i po problemie, przynajmniej w nocy mi się to nie śniło po trasie.... :doh:  :snooze:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 14, 2009, 01:07:40 pm
Odpowiedź #4
Offline

piotrom87


rat4 - Twoja porada to już ostateczna ostateczność ;)

Co ciekawe lampka CHECK zgasła sama i do chwili obecnej, po przejechaniu ok. 200 km, nie zapaliła się. Tak sobie myślę że może winne było paliwo... Teraz zalałem bak na Orlenie, zobaczymy co będzie się działo. Ew. gdyby Check znów się pojawił, mam zamiar wykręcić ten czujnik i go przeczyścić (WD-40) :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 17, 2009, 09:28:44 pm
Odpowiedź #5
Offline

Trancer_GTR


Również miałem dramaty z czujnikiem ciśnienia w układzie dolotowym - pomogło wyczyszczenie zaworu EGR.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Kwiecień 08, 2010, 06:43:27 pm
Odpowiedź #6
Offline

piotrom87


Wygląda na to że usterka została naprawiona. Pomogło wyczyszczenie w/w czujnika. Jako środka czyszczącego użyłem benzyny ekstrakcyjnej. Teraz już CHECK się nie świeci.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 08, 2010, 09:35:50 pm
Odpowiedź #7
Offline

iwus663


u mnie też takie cuda się działy, wymiana zaworu EGR pomogła, chodź komputer jego błędu nie pokazywał tylko parametry sond były nie własciwe, również silnik AUA.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 09, 2010, 12:03:53 am
Odpowiedź #8
Offline

TOFIK_6n2


W AUA i AUB jakos tak jest ze czasem błedy czujników sa powodowane przez inne urządzenia. Przy EGRze mi tez wywwalalo bledy sondy map sensora i przepustnicy no i wpadał tryb awaryjny .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn