Grudzień 03, 2016, 06:36:49 pm
VWPolo Klub

Autor Wątek: [6N] Czyszczenie odmy  (Przeczytany 95691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Październik 12, 2009, 09:16:54 pm
Przeczytany 95691 razy
Offline

Jacoo


Witam :)
Wiem ze tem temat był poruszany ale jak zwyke interesuje mnie głebsza kwestia. Mianowicie na 1-szy rzut oka "moja" odma nie jest niczym szczególnym zawalona, przynajmniej nie widać żadnego śluzu itp, ale jakis brudek jest  :grin:.

1. Czy mozna ten wężyk zdjąc (jest jakis knif? czy poprostu targac;)), przemyc i założyć nie robiąc mu krzywdy (bo wg mnie wtykanie szmatki na srubokrecie jest słabe)? Chodzi głównie o to czy w miejscu gdzie wchodzi w skrzynie korbową sie nie rozciągnie :P nadto  :grin:

2. Odma łaczy sie jakby ze skrzynią korbową przez taki "zespół" plastikowych elementów, na ich łączeniu lub na łaczeniu ze silnikiem delikatnie cieknie olej. Mozna to rozkrecic? uszczelnic jakims silikonikiem? czy moge coś zrąbać? Czy należy zwrócić szczegolną ostroznosc zeby sie tam zadne ziarenkno piasku nie dostało?

Pozdrawiam Was  :hello:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 12, 2009, 09:32:37 pm
Odpowiedź #1
Offline

sidewinder3

phpBB Pan Kubeczek
1. Od obudowy filtra odejdzie bez większego problemu, natomiast od skrzyni korbowej (też na wcisk) trzeba będzie nieco więcej siły włożyć a drugie tyle przy zakładaniu :/
Swoję drogę jak zabierasz się za czyszczenie odmy to możnaby i zająć sie wnetrzem obudowy filtra powietrza (a znajdziesz na pewno ślady oleju; i to niemało) czy przepustnicą...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 12, 2009, 09:40:35 pm
Odpowiedź #2
Offline

Jacoo


Hehe wnętrze filtra powietrza jest czyszczone regularnie, tak samo jak filtr, a przepustnica swieci sie jak psu jaj... :P
Dlatego teraz czas na odme :) no i to kapanie małe bo małe ale chcialbym zlikwidowac, stąd tez pytanie nr 2 :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 07:06:04 am
Odpowiedź #3
Offline

Goozik


chyba lepiej odme odkrecic i odrazu wszystko wyczyscic :?:
ja przynajmniej tak robie od czasu kiedy mi zamarzła i silnik umarł,u ciebie w 1.4 aex sa 2 srubki inbusowe na 6 inbus chyba,odkrecasz filtr powietrza bo lepsze dojascie 5 miniut i odema wyjeta ;)
polecam to zrobic unikniesz problemow zima
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 07:40:07 am
Odpowiedź #4
Offline

michałoś


Dużo jest roboty z wykręceniem odmy?

U mnie w tamtym roku też zamarzła ale na szczeście nic poważnego się nie stało, musiałem tylko dolać oleju, a wolałbym tego uniknąć w tym roku.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane

Październik 13, 2009, 07:58:41 am
Odpowiedź #5
Offline

Goozik


sciagasz filtr powietrza i masz odme przykrecona 2 srubkami inbusowymi.wymacasz odkrecasz i czyscisz,proszta robota tylko dojscie takie sobie ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 08:23:24 am
Odpowiedź #6
Offline

dumle


czy możecie mi wytłumaczyć "odma zamarzła" ? :) bo jedyne co wiem to, że też mam odmę i wiem że nią wracają spaliny do przepustnicy, więc nie wiem co tam może zamarznąć i czym to skutkuje
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 08:27:45 am
Odpowiedź #7
Offline

Goozik


zamarza woda ktora sie w niej znajduje i inne gowna ktore sie przewijaja przez silnik,generalnie niezły syf sie tam zbiera
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 08:29:33 am
Odpowiedź #8
Offline

Jacoo


Goozik masz racje widzialem tam własnie jakis inbusik i własnie dlatego pytam.
Czyli czyszczenie odmy lepiej zrobić rozkrecając ją :oki:

A jesli kapie mozna zasilikonowac i skrecic? mysle ze nie ma zadnych przeciwskazan, ale wole sie upewnić :-D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 08:32:27 am
Odpowiedź #9
Offline

Goozik


Cytat: "TranceMorpher"
Czyli czyszczenie odmy lepiej zrobić rozkrecając ją  

jej nie rozkrecisz tylko wykrecisz ;)
przy odmie jest oring uszczelniajacy jak wytrzesz syf ktory sie wokół zebrał to nie bedzie leciało,ewentualnie delikatnie silikonem nic jej nie bedzie ;)
albo kup nowy
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 09:39:57 am
Odpowiedź #10
Offline

grzybol


Witam
Podłącze się pod temat z moim pytaniem. Słyszałem że w starszych silnikach vw był problem z zamarzającą odmą - co skutkowało wywaleniem simeringów np.spod klawiatury i wywaleniem oleju na zewnątrz. Czy w silnikach 1.4 AEX lub 1.6 AEA też może takie coś wystąpić?
Pozdro
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 09:48:09 am
Odpowiedź #11
Offline

Goozik


Cytat: "Rafals"
Czy w silnikach 1.4 AEX
w tym jak najbardziej
Cytat: "Rafals"
lub 1.6 AEA
tu juz rzadziej bo odma jest pełen przelot ze tak powiem ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 09:51:08 am
Odpowiedź #12
Offline

Borek


Może :/. Ja tak miałem ale to przy przedluzonej odmie puszczonej w prawy błotnik tam gdzie ori jest chwytak powietrza do filtra. Na końcu rurki był mini filterek i to na nim zamarzla para i zrobiła lodowy korek. Wywaliło 1.5L oleju przez bagnet, na szczęście zadne uszczelnienia silnika nie uległy uszkodzeniu no i fart ze w pore zauwazyłem ze cos jest nie tak. Nie wiem czy fabrycznie może to zamarznąć jak po bożemu wchodzi do obudowy filtra
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 10:17:12 am
Odpowiedź #13
Offline

Jacoo


Dzieki wszystkim za odpowiedzi :oki:

Wiec czyścimy odmy przed zimą co by nie pozamarzały  :good:

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 13, 2009, 10:33:51 am
Odpowiedź #14
Offline

JaCEkkk


Witam! HEHEHE TranceMorpher dobrze napisales ale ja nadal nie wiem dokladnie gdzie to jest i nie jestem calkiem pewny jak to wyglada (mam swoja polowke od niedawna i nie wszystko jeszcze oblookalem  :-D moze mi ktos jeszcze raz wytlumaczyc jak to wyglada i gdzie dokladnie jest?
Ps. I mam jeszcze takie male pytanie (nie chce zakladac nowego tematu) ma ktos moze na sprzedanie lub wie gdzie mozna kupic sam silencer do tlumika WM Sport?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »