Wrzesień 29, 2016, 07:06:49 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: Przewody wspomagania kierownicy  (Przeczytany 30590 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wrzesień 08, 2009, 08:13:37 am
Przeczytany 30590 razy
Offline

Barbuletis


Nie dawno zakupiłem drugą polówkę 1,9D i okazało się że przewody wspomagania są w kiepskim stanie :









Nowe przewody są dosyć drogie szczególnie ciśnieniowy, pojeździłem po szrotach i mają tylko polówki z silnikami benzynowymi. W sklepie jak pytałem o cenę to sprzedawca twierdził że do D są inne niż do PB więc jak to jest ? Czy te przewody się czymś różnią ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Wrzesień 08, 2009, 10:28:57 am
Odpowiedź #1
Offline

KamaPL


Ostatnio przerabiałem ten problem u siebie. Na początku chciałem kupić nowy, ale kosztuje 700zł, więc rozwiązałem ten problem poprzez kupno węża ciśnieniowego, olejoodpornego mniej więcej takiej długości jak oryginalny do tego dwa oczka (wymiarowo identyczne z oryginalnymi), które się wkręca do węża i tak zamontowałem to samochodu i śmiga (koszt około 50zł). Możesz tez podjechać do jakieś firmy, która zajmuje się takimi wężami, aby ci zakuli takie oczka do węża, ale to może trochę więcej kosztować.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Wrzesień 08, 2009, 06:53:52 pm
Odpowiedź #2
Offline

ghul177


hmm a u mnie nie wiem czmu strasznie są zaolejone węze od zbiorniczka górnego od wspomagania (całe tak jak by olej przez nie przesiąkał i nie wiem co z tym zrobić to normalne ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Wrzesień 09, 2009, 08:04:35 am
Odpowiedź #3
Offline

Barbuletis


Cytat: "KamaPL"
Ostatnio przerabiałem ten problem u siebie. Na początku chciałem kupić nowy, ale kosztuje 700zł, więc rozwiązałem ten problem poprzez kupno węża ciśnieniowego, olejoodpornego mniej więcej takiej długości jak oryginalny do tego dwa oczka (wymiarowo identyczne z oryginalnymi), które się wkręca do węża i tak zamontowałem to samochodu i śmiga (koszt około 50zł). Możesz tez podjechać do jakieś firmy, która zajmuje się takimi wężami, aby ci zakuli takie oczka do węża, ale to może trochę więcej kosztować.

A mógłbyś zrobić zdjęcia jak to wygląda w samochodzie szczególnie miejsca podłączeń - te oczka ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Wrzesień 09, 2009, 08:38:22 am
Odpowiedź #4
Offline

doman


mi sie ulamal przewód przy samej maglownicy.... i cena nowego mnie zszokowala, dlatego pojechalem na szrot i z golfa3 wyciungłem cały gumowy z samą koncowką metalowa ..... przypasował i jezdze do dzis.... ;) (bylo to gdzies z rok temu)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Wrzesień 10, 2009, 05:21:44 pm
Odpowiedź #5
Offline

KamaPL


Cytat: "Barbuletis"
A mógłbyś zrobić zdjęcia jak to wygląda w samochodzie szczególnie miejsca podłączeń - te oczka ?

Tu masz zdjęcia tego przewodu i jego mocowania:  

Poniżej podaje ci wygląd przewodu do którego skręcasz oczko:

Ten drugi przewód, który idzie od maglownicy do zbiorniczka możesz tylko  opaskami ścisnąć bo w nim nie ma ciśnienia. Tylko pamiętaj ze ma być przewód ciśnieniowy olejoodporny i nie kupuj w oplocie metalowym bo trudno go ścisnąć.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Wrzesień 11, 2009, 04:33:21 pm
Odpowiedź #6
Offline

sarecto


Witam Wszystkich forumowiczow... prosze z gory o wyrozumialosc. to moj 1 post. mam problem z moim polo 6n (1) jak kto woli. rocznik 97. 3 drzwiowy 1.4 benzyniak. zgnil mi albo od wieku sparcial przewod wspomagania miedzy pompa a przekladnia. nowy kosztuej 600 zl ponoc... co moge zrobic? szukac na szrotach? bo ciezko u nas z tymi czesciami bo jzu troche obdzwonilem. jakis moze golf pasuje?labo wieksza pojemnosc? zdjec neistety nie dostarcze bo samochod stoi na warsztacie czekajac na przewod. zostal tam bo jak mechanik przesunal oplot stalowy to zaczelo tak ciurkac ze juz nie da sie jezdzic...cieknie wiecej niz pali benzyny:)P z gory dziekuje za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »


viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D

Wrzesień 11, 2009, 05:14:08 pm
Odpowiedź #7
Offline

bazi


Cytat: "sarecto"
zgnil mi albo od wieku sparcial przewod wspomagania miedzy pompa a przekladnia. nowy kosztuej 600 zl ponoc... co moge zrobic? szukac na szrotach?
ja bym bral uzywany z allegro. Gosc ma duzo czesci , wystarczy pytac:
http://allegro.pl/item738049693_vw_polo ... z_96r.html
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Wrzesień 12, 2009, 12:00:19 pm
Odpowiedź #8
Offline

Barbuletis


Cytat: "KamaPL"
Tu masz zdjęcia tego przewodu i jego mocowania:
ImageImage
Poniżej podaje ci wygląd przewodu do którego skręcasz oczko:
ImageImage
Ten drugi przewód, który idzie od maglownicy do zbiorniczka możesz tylko opaskami ścisnąć bo w nim nie ma ciśnienia. Tylko pamiętaj ze ma być przewód ciśnieniowy olejoodporny i nie kupuj w oplocie metalowym bo trudno go ścisnąć.

Dzięki, pomysł bardzo dobry, jak byś jeszcze mógł podać jaki ma być otwór w oczku oraz średnicę gwintu bo u mnie takie rzeczy tylko na zamówienie a nie chce rozbierać auta i czekać nie wiadomo ile aż mi to sprowadzą.
Mam jeszcze pytanie jak z temp. oleju bo czytałem gdzieś na forum że te przewody są metalowo - gumowe gdyż mają za zadanie chłodzenie oleju ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Wrzesień 13, 2009, 10:52:06 am
Odpowiedź #9
Offline

KamaPL


Otwór w oczku przy pompie to 16 mm, a przy maglownicy 14 mm, a średnice gwintu to dobierz do węża. Ja mam wąż chyba o średnicy 10 mm. Co do chłodzenia oleju przez metalowe części oryginalnych węży to nie zauważyłem jakiś nadmiernych temperatur na wężach gumowych. Niżej podaje Ci link to tematu, w którym kolega madmax zakuł do starych końcówek wąż gumowy i już od 2 lat tak śmiga i działa.
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=6052
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 10, 2009, 09:12:49 pm
Odpowiedź #10
Offline

paula


Witajcie,
Wiecie może, gdzie można kupić (w jakiego typu sklepach) takie węże? Macie jeszcze jakieś inne pomysły na rozwiązanie problemu z przegnitym przewodem? U mnie padł ten dłuższy...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 14, 2009, 11:48:55 pm
Odpowiedź #11
Offline

lionheart198


Ten przewód można zregenerować tak bynajmniej zrobił poprzedni właściciel mojej poli. Strasznie przeklinał ten przewód że trudno go dostać.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 15, 2009, 09:02:00 pm
Odpowiedź #12
Offline

rolf


poszukac firmy gdzie zakuwaja weze cisnieniowe mnie rozpielo na laczeniu metelowej rurki z wezem  pojechalem gosc mi zakul od nowa kolo 30 zl zaplacilem i smigam dalej
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 24, 2009, 12:12:36 pm
Odpowiedź #13
Offline

paula


No i po sprawie :) Okazało się, że blisko mnie mieszka gość, który zajmuje się właśnie tymi wężami. Za 50zł zrobił dwa i zakuł(cena to materiał + robocizna). Wszystko gra i buczy! :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 24, 2009, 10:57:55 pm
Odpowiedź #14
Offline

czaja

Global Moderator
Cytat: "paula"
że blisko mnie mieszka gość, który zajmuje się właśnie tymi wężami.
Taki magik to skarb. Hehe.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »