Wrzesień 28, 2016, 08:50:46 pm
VWPolo Klub

Autor Wątek: [9n] Wymiana pierścieni tłokowych  (Przeczytany 15667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lipiec 23, 2009, 09:14:17 pm
Przeczytany 15667 razy
Offline

Me-how


Witam wszystkich,

jakiś czas temu zostawiłem samochód (silnik 1.2 12v - w pewnych kręgach zwany, nie bez kozery, motopompą lub odkurzaczem) u niezbyt rozgarniętych lakierników (ul. Piękna 22 we Wrocławiu). Najprawdopodobniej wyładował im się aku i próbowali odpalić na zaciąg. Zmasakrowali mi w rezultacie głowicę. Głowica była remontowana: planowanie, 6 nowych zaworów, komplet uszczelniaczy, nowy łańcuch etc... Robił ją zaufany mechanik - wierzę, że jest ok. Za remont zapłaciłem 3000 PLN, lakiernicy zwrócili mi 1700 PLN, ale cóż z tego skoro muszę walczyć z następstwami. Silnik zjada straszne ilości oleju. Wszyscy mechanicy zgodnie mówią, że po doszczelnieniu głowicy ucieka przez pierścienie tłokowe (olej w spalinach, niebieskie "kopcenie", odymiona rura). Postanowiłem je wymienić. Najpierw był kłopot, żeby znaleźć ten typ pierścieni w sklepach, ale znalazłem...Okazuje się, że mechanicy nie chcą tego robić. Dziś jeden człowiek mi odmówił, bo z tego co zrozumiałem nie znalazł w jakiejś książce momentów dokręcenia łożysk wału korbowego, czy jakoś tak...Powiedział, że w tych silnikach takich rzeczy się nie robi, polecił mi za to półsilnik w serwisie za 20000 PLN.

Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z was wymieniał pierścienie tłokowe w tym motorze i czy jest to w ogóle możliwe???? Dziękuję za wszelkie wskazówki i odpowiedzi. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Lipiec 23, 2009, 09:53:40 pm
Odpowiedź #1
Offline

Trancer_GTR


Z doświadczenia wiem, że po takim uszkodzeniu silnika czyli po przestawieniu się faz rozrządu powinno sprawdzić się stan cylindrów, czy niewielkie odłamki popękanych zaworów nie dostały między tłok a gładź cylindra. Silnik 1.2 jest dość "wredną" jednostką do naprawy, np kadłub silnika jest dzielony i w momencie odkręcenia śrub łączących następuje odkształcenie wsporników łożysk i automatycznie blok z wałem korbowym musi zostać wymieniony na nowy. Tak więc przy naprawie lepiej posługiwać się dobrym manualem serwisowym.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Lipiec 24, 2009, 12:02:37 am
Odpowiedź #2
Offline

HaNsiN


niemiła sprawa ;/ jeżeli koszta naprawy są spore dlaczego nie pomyślisz o wymianie silnika? Poszukaj jakiegoś motoru, bo może wyjść taniej i szybciej. Zaoszczędzisz czas, nerwy i pieniądze. Szkoda 3000 tysi co poszły na naprawę głowicy itd

dobra nie robię już OT, w Autodata mechanior nie będzie miał danych na temat Nm dokręcania panewek? Dziwne
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Lipiec 24, 2009, 07:45:53 am
Odpowiedź #3
Offline

Trancer_GTR


Wyszperałem u siebie na hdd manual do tego silnika i niestety o pierścieniach ani słowa - dziwne, może panowie z VAG'a nie przewidują ich wymiany albo być może wyjdzie dodatek w którym to opiszą.

Zastanawiam się tylko jak wygląda wymontowanie korb z tłokami, bo silnik ma dość skomplikowaną budowę ze względu na dodatkowy wałek z obciążnikiem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Lipiec 24, 2009, 07:52:39 am
Odpowiedź #4
Offline

Me-how


Dzięki za odpowiedzi. Rozważam oczywiście wymianę silnika, ale trudno będzie ocenić silnik tylko po wyglądzie, bo silniki na sprzedaż są oczywiście wymontowane. Biorę to pod uwagę tylko jako ostateczność.

Pozdrawiam

-- Pią Lip 24, 2009 3:11 pm --

Podpowiedzcie mi Panowie jeszcze jedno: Czy nie wiecie czy jest możliwa wymiana pierścieni tłokowych "górą"????
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Lipiec 24, 2009, 04:51:50 pm
Odpowiedź #5
Offline

Trancer_GTR


Cytat: "Me-how"
Czy nie wiecie czy jest możliwa wymiana pierścieni tłokowych "górą"????

Nie ma takiej możliwości, trzeba wyjąć korby i tłoki z cylindrów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Lipiec 25, 2009, 08:14:10 am
Odpowiedź #6
Offline

inginio


Pierwsze chyba co powinieneś zrobić to podać tych lakierników do sądu!!! Generalnie za wiele nie syszalem o naprawach glównych tych silników, czyżby to byly jednarazówki-mam nadzieje że nie. Z tego co chlopaki piszą  to może warto by byo kupić drugi silnik za 1500zl z gwarancją rozruchową?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi

Lipiec 28, 2009, 09:19:23 pm
Odpowiedź #7
Offline

Ciastek


Po rozmowach moim bratem ( jest mechanikiem) doradził wymianę silnika na nowy (używany z gwarancja)jak to stwierdził te silniki to jednorazówki  :angry:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
ZIELONE TDI - ECO 137KM/307NM
YAMAHA R1

Wrzesień 07, 2009, 07:00:03 am
Odpowiedź #8
Offline

Me-how


Witam,

skończyło się tak, że wstawiłem nowy silnik w serwisie. Trochę mnie to kosztowało, ale Panowie zaproponowali spore rabaty (m. in. 20% na silnik). Po za tym zamierzam pośmigać tym samochodem jeszcze, jeszcze, dlatego wydawało mi się to wyjście najrozsądniejsze.
Okazało się, przy okazji, że po prostu kupiłem ten samochód z silnikiem w takim stanie. Piszę to ku przestrodze innych, bo człowiek co go sprowadzał był niby z polecenia, znakomity fachowiec i w ogóle...nie targowałem się nawet o 10 złotych. Zaufałem człowiekowi i nawet specjalnie nie sprawdzałem tego samochodu przy kupnie - błąd!
Inną refleksją jaka mi się nasuwa jest postawa mechanika, który robił głowicę. Miał ją zdjętą to musiał widzieć w jakim stanie są tłoki, ale miał widocznie wielką ochotę ją naprawić i zarobić...
I jeszcze jedno: wizyta w autoryzowanym serwisie stawia pod znakiem zapytania wizyty u rzemieślników. Robota była wykonana w miarę szybko, fachowo, z gwarancją, a koszty były porównywalne. Przepraszam porządnych mechaników, ale ja ostatnio mam jak najgorsze doświadczenia związane z rzemieślnikami.
To tyle...dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 17, 2010, 12:57:46 pm
Odpowiedź #9
Offline

jarocustom


Witam ! Czy da się wymienić pierścienie tłokowe w silniku 1,05 nie zdejmując głowicy, /od dołu/?Głowica niedawno była robiona i nie chciałbym jej zdejmować ,a będę wyjmował silnik,bo muszę budę pospawać, więc przy okazji chciałbym wymienić pierścienie ,bo przy dużym gazie kopci.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 17, 2010, 05:51:02 pm
Odpowiedź #10
Offline

dywan102


Swoja droga to idz do sadu. Udup skurwieli.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »